|| Kopuk GençLik || Zamane GençLerin SanaL Mekanı ||

OOOPS Bİ DAKKA KARDEŞ !


Şimdi Hacı Sen Bu Foruma Zati Üyeysen Sorun Yok,Giriş Yap.

Haa Yok Üye FeLan DeğiLim Üye oLupta Ne İşime Yarıyacak Diyorsan Oku;
Komedi,Arkadaşlık,İyi Vakit,Sanal Bi Aile Hatta Yetim ve Öksüz KardeşLerimize Sanal Ana ve Babada Oluruz Üye oL Yeter...


Join the forum, it's quick and easy

|| Kopuk GençLik || Zamane GençLerin SanaL Mekanı ||

OOOPS Bİ DAKKA KARDEŞ !


Şimdi Hacı Sen Bu Foruma Zati Üyeysen Sorun Yok,Giriş Yap.

Haa Yok Üye FeLan DeğiLim Üye oLupta Ne İşime Yarıyacak Diyorsan Oku;
Komedi,Arkadaşlık,İyi Vakit,Sanal Bi Aile Hatta Yetim ve Öksüz KardeşLerimize Sanal Ana ve Babada Oluruz Üye oL Yeter...

|| Kopuk GençLik || Zamane GençLerin SanaL Mekanı ||

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Sayfayı FaceBook'ta Paylaş
Design By Sahirâne Design ©️
Tıkla Beğen
Erzurum

    Sembolizm Nedir? Özellikeleri Nelerdir?

    (fog)'(x)
    (fog)'(x)
    Sembolizm Nedir? Özellikeleri Nelerdir? CouronnePatRoN
    PatRoN


    Uyarı Seviyesi Uyarı Seviyesi : Uyarı Yok !
    Cinsiyetim Cinsiyetim : Erkek
    Kayıt Tarihim Kayıt Tarihim : 14/01/10
    Yaşım Yaşım : 34
    MemLeketim MemLeketim : Yarimin Yanı
    Mesaj Sayım Mesaj Sayım : 2732

    Sembolizm Nedir? Özellikeleri Nelerdir? Empty Sembolizm Nedir? Özellikeleri Nelerdir?

    Mesaj tarafından (fog)'(x) C.tesi Haz. 26, 2010 6:19 pm

    iirdeki gerçekçiliğe ([Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]) tepki olarak 1880′li yıllarda Fransa’da doğmuştur. 1885 ve 1902 yılları arasında da en verimli dönemini yaşamıştır.
    Deneysel bilimlerin gelişmesi, doğayı ve insanı maddesel, somut
    gerçekçiliğiyle kavrama düşüncesi sanatta “gerçekçiliği” doğurmuştu.
    Gelinen bu aşa­manın toplumsal ve sanatsal boyutu, insanı mutlu etmeye
    yetmedi. Tersine, bunalıma sürekledi. Sanatta da “idealist felsefe”ye
    dayalı bir arayış başladı. Bu arayışın [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]e
    yönelik İlk durağı Dekadizm ( çöküşçülük ) oldu. önderliğini Fransız
    ozan, Jules Laforque yaptı. Hareket, toplumsal ve sanatsal alanda
    başkaldırıyı, yerleşik beğenileri değiştirmeyi, karamsarlığa, hayal ve
    duyarlığa yer vermeyi amaçlar. Bu anlayışa sahip sanatçılar, sonradan
    sembolizm ([Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]) [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]ı için de yer aldılar.
    Alman filozofu Schopenhaur’ın dünyayı “hayali ve gizemli olgular’* oiarak gören idealist [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]si sembolizmin düşünsel kaynağını oluşturmuştur.



    [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]:


    1. Sembolizm, [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]e duygu ve hayali getirmesi yönüyle [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]le benzerlik taşır. Diğer benzer yan her iki akımın da öznel oluşudur. Bu benzerlik­lere karşın [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.], kendilerinden önceki tüm şiir anlayışlarına karşı çıkmışlardır.
    2. Sembolistler, dış dünyanın görüntülerini so­mut nesnel
    gerçeklikleriyle değil de; bu görüntülerin sezgilerinden,
    izlenimlerinden yansıyan niteliklerini şiire aktardılar. Duyguların,
    dış dünyayı ancak oldu­ğu gibi değil, onu değiştirerek
    ulaştırabileceğini düşündüler.
    3. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]ın
    doğa görüntülerini yarı aydınlık ortamlar oluşturur: sararmış
    yapraklar, akşamın alacakaranlığı, durgun göller, kızıl gün batımı,
    ayışıklı geceler.,,Bu görüntülerde net değil, neredeyse, tül bir
    perdenin ardından yansıyan biçimiyledir.
    4. Sembolistler, sembol ve mecazlarla dolu ka­palı bir anlatımı
    seçtiler. Herkesçe farklı algılanabi­lecek yorumlanabilecek şiiri
    hedeflediler.
    5. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]: sözcüklerle yapılmış bir beste olarak gördüklerinden, şiirde müzikselliğe önem verdiler. Ölçü, [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] biçimsel özellikleri ikinci planda düşün­düler. Şiirdeki müziği özle biçim arasında bir uyum öğesi oiarak gördüler.
    6. Sembolistler “sanat için sanat” görüşüne bağlı kalarak toplumsal, siyasal sorunlara uzak durdular.
    7. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]ni, kuramını. Stephen Mallarme oluşturmuş, bildirgeyi ise Jean Moreas yayımlamıştır. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ise. bu akımın ortaya çıkışından önce ürünler veren Charles Boudelaire’dir.
    8. Sembolizm [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]ndan biridir.

    [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]:

    Charles Baudelaire – şiir
    Stephane Mallerme – şiir
    Paul Verlaine – şiir
    Arthur Rimbaud – şiir
    Paul Valery – şiir
    Maunce Maeterlinck – tiyatro

    [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]:

    [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] – şiir
    [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] – şiir

    Önemli Not:

    Ahmet Hamdı Tanpınar, [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.], Cahit Sıtkı Tarancı.. gibi [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]de de yer yer [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]dan etkilenmeler görülür. Bu akımın ortaya çıkışından önce, [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]nde Şeyh Galip (1757-1799) in yazdığı kimi şiirlerin simgeciliğe uygun düştüğü söylenebilir.

    [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    İÇE KAPANIŞ

    Derdim, yeter, sakin ol, dinlen biraz artık; Akşam
    olsa diyordun, işte oldu akşam; Siyah örtülere sardı şehri karanlık;
    Kimine huzur iner gökten, kimine gam.
    Bırak, şehrin iğrenç kalabalığı gitsin, Yesin kamçısını hazzın sefil
    cümbüşte. Toplasın acı meyvesini nedametin, Sen gel, derdim, ver elini
    bana, gel şöyle.
    Bak göğün balkonlarından, geçmişler seneler Eski zaman esvaplarıyle eğilmişler Hüzün yükseliyor, güler yüzle, sulardan
    Seyret bir kemerde yorgun ölen güneşi Ve uzun bir kefen gibi doğuyu saran Geceyi dinle, yürüyen tatlı geceyi.

    C. Baudelaire, (Çev. Sabahattin Eyüboğlu)

    GÖK ÖYLE MAVİ

    Gök öyle mavi, öyle durgun,
    Damlar üzerinde! Yeşil bir dal sallanadursun,
    Damlar özerinde.
    Ürpertip gökyüzünü birden,
    Bir çan tın tın eder Bir kuştur şu ağaçta öten
    Türküsünü söyler
    İşte hayat! Aç gözünü gör,
    Bak ne kadar sade. Her günkü sakin gürültüdür
    Şehirden gelmekte.
    Ey sen ki durmadan ağlarsın,
    Döversin dizini, Gel söyle bakalım ne yaptın, N”ettin gençliğini?
    Paul Verlaine, (Çev. Cahit Sıtkı Tarancı)

    ŞİİR SANATI

    Musiki, her şeyden önce musiki; Onun için tekli mısradan şaşma. Kıvrak olur, erir havada sanki; Ağır aksak söyleyişe yanaşma.
    Güzel sözler tül ardında görünsün Gün ışığı titremeli şiirinde, Ak yıldızlar maviliğe burunsun Ilgıt ılgıt sonbahar göklerinde
    Tut belâgati boğazından sustur, El değmişken bir zahmete daha gir
    Kafiyenin ağzına da bir gem vur Bırakırsan neler yapmaz kim bilir?
    Hep musiki biraz daha musiki Havalanan bir şey olmalı mısra Deli bir gönülden kalkıp gitmeli Başka göklere, başka sevdalara
    Paul Verlaine, (Çev. S. Eyüboğlu – [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.])

      Forum Saati Cuma Kas. 22, 2024 3:55 pm