|| Kopuk GençLik || Zamane GençLerin SanaL Mekanı ||

OOOPS Bİ DAKKA KARDEŞ !


Şimdi Hacı Sen Bu Foruma Zati Üyeysen Sorun Yok,Giriş Yap.

Haa Yok Üye FeLan DeğiLim Üye oLupta Ne İşime Yarıyacak Diyorsan Oku;
Komedi,Arkadaşlık,İyi Vakit,Sanal Bi Aile Hatta Yetim ve Öksüz KardeşLerimize Sanal Ana ve Babada Oluruz Üye oL Yeter...


Join the forum, it's quick and easy

|| Kopuk GençLik || Zamane GençLerin SanaL Mekanı ||

OOOPS Bİ DAKKA KARDEŞ !


Şimdi Hacı Sen Bu Foruma Zati Üyeysen Sorun Yok,Giriş Yap.

Haa Yok Üye FeLan DeğiLim Üye oLupta Ne İşime Yarıyacak Diyorsan Oku;
Komedi,Arkadaşlık,İyi Vakit,Sanal Bi Aile Hatta Yetim ve Öksüz KardeşLerimize Sanal Ana ve Babada Oluruz Üye oL Yeter...

|| Kopuk GençLik || Zamane GençLerin SanaL Mekanı ||

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Sayfayı FaceBook'ta Paylaş
Design By Sahirâne Design ©️
Tıkla Beğen
Erzurum

    Klasisizm Nedir ? Özellikleri Nelerdir ?

    (fog)'(x)
    (fog)'(x)
    Klasisizm Nedir ? Özellikleri Nelerdir ? CouronnePatRoN
    PatRoN


    Uyarı Seviyesi Uyarı Seviyesi : Uyarı Yok !
    Cinsiyetim Cinsiyetim : Erkek
    Kayıt Tarihim Kayıt Tarihim : 14/01/10
    Yaşım Yaşım : 34
    MemLeketim MemLeketim : Yarimin Yanı
    Mesaj Sayım Mesaj Sayım : 2732

    Klasisizm Nedir ? Özellikleri Nelerdir ? Empty Klasisizm Nedir ? Özellikleri Nelerdir ?

    Mesaj tarafından (fog)'(x) C.tesi Haz. 26, 2010 5:56 pm

    17.yüzyılda Fransa’da doğmuş bir [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]dır. 17.yüzyıl Fransası’nın toplumsal ve siyasal ya­pısı,düşünsel alanda rasyonalizm (akılcılık) felsefe­si, [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]nda
    etkili olmuştur. Bu yüzyılda Fransa’da güçlü bir krallık rejimi vardır.
    Siyasal ve toplumsal alanda her şey kuralla­ra bağlanmış, yasa ve düzen
    egemen olmuştur. İnsan hak ve özgürlükleri önem taşımamaktadır. 1634′te
    Fransız Akademisi kurularak dil ve ede­biyat kuralları belirlenmiştir.
    Descartes’in, rasyonalist felsefesine göre akıl, doğru ve gerçeği
    bulmanın temel aracıdır. Duygular, kesinlikle aklın denetimine
    alınmalıdır.

    [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]:

    1. Klasik sanatçılar akla ve sağduyuya önem ve­rirler. Duygu ve coşkuları, akıl yoluyla denetleme amacı güderler.
    2. Klasik sanatçılar eski Yunan ve Latin edebi­yatlarını Örnek alırlar. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] mitolojiden seçilir.
    3. Klasiklere göre “doğa” denince, insanın iç dünyası anlaşılır. Klasik
    yapıtlarda insanın değiş­meyen duygu ve düşüncelerini işlerler.
    4. Klasikler, işledikleri konuya değil, konunun işleniş biçimine önem verirler. Konular nasıl olsa, [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ve [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]nda, mitolojide vardır.
    5. Klasikler biçim kusursuzluğuna önem verirler. Üslubun süssüz, açık, yapmacıktan uzak olmasına dikkat ederler.
    6. Klasikler, günlük gelip geçici ( moda ) konuları değil, yüzyıllara dayanabilecek, kalıcı konuları se­çerler.
    7. Klasikler, ahlaksal bir amaç güderler. Kahra­man olarak seçkin,
    olgun, bedensel ve ruhsal so­runları olmayan kişiler seçilir. Çocuklar
    ve halktan kişilere yer verilmez.
    8. Klasik yapıtlarda seçkin bir dil kullanılır. Kaba saba sözlere yer verilmez. Yapıtlar ulusal dillerle yazılmıştır.
    9. Klasik sanatçılar, yapıtlarda kendi kişiliklerini gizler.
    10. İnsan dışındaki hiçbir şey önemsenmemiş; giysi, dekor, doğa görüntüleri İhmal edilmiştir.
    11. Klasik sanatçılar, eleştiri, [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.], fabl, mektup, [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] gibi alanlarda yapıtlar vermişlerdir. Ancak [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] trajedi ve komedi gibi [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] türleridir. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] türü gelişmemiştir.
    12. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.], [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]da üç birlik kuralına (zaman, yer ve olay) uydular.
    13. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]de [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.], [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]; [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]de [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]; eleştiride Boileau; felsefe de Descartes, Pascal; fablda [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]; [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]te La Rochefacault; romanda Mme De La Fayette, Fenelon, [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]; karakterde La Bruyere [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]dir.

    Şimdi, bu sanatçıların sanatçı kişilikleri ve yapıtları üzerinde kısaca duralım:

    * [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    * [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    * [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    * [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    * [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    * Boileau
    * Descartes
    * Pascal
    [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]:

    Batılı anlamıyla Klasisizmin Türk edebiyatındaki
    etkileri sınırlı sayıda sanatçı ve yapıt üzerinde var­dır; Yusuf Kamil
    Paşa’nın “Telemak” çevirisi, Şinasi’nin “Şair Evlenmesi” oyununda üç
    birlik kura­lını uygulaması, Ahmet Vefik Paşa’nın Moliere’den yaptığı
    çeviri ve uygulamalar, Direktör Ali Bey’in Moliere’den yaptığı “Kokana
    Yatıyor” uyarlaması, kiasisizmin edebiyatımızdaki yansımaları olarak
    gösterilebilir.

      Forum Saati Cuma Kas. 22, 2024 3:59 pm