|| Kopuk GençLik || Zamane GençLerin SanaL Mekanı ||

OOOPS Bİ DAKKA KARDEŞ !


Şimdi Hacı Sen Bu Foruma Zati Üyeysen Sorun Yok,Giriş Yap.

Haa Yok Üye FeLan DeğiLim Üye oLupta Ne İşime Yarıyacak Diyorsan Oku;
Komedi,Arkadaşlık,İyi Vakit,Sanal Bi Aile Hatta Yetim ve Öksüz KardeşLerimize Sanal Ana ve Babada Oluruz Üye oL Yeter...


Join the forum, it's quick and easy

|| Kopuk GençLik || Zamane GençLerin SanaL Mekanı ||

OOOPS Bİ DAKKA KARDEŞ !


Şimdi Hacı Sen Bu Foruma Zati Üyeysen Sorun Yok,Giriş Yap.

Haa Yok Üye FeLan DeğiLim Üye oLupta Ne İşime Yarıyacak Diyorsan Oku;
Komedi,Arkadaşlık,İyi Vakit,Sanal Bi Aile Hatta Yetim ve Öksüz KardeşLerimize Sanal Ana ve Babada Oluruz Üye oL Yeter...

|| Kopuk GençLik || Zamane GençLerin SanaL Mekanı ||

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Sayfayı FaceBook'ta Paylaş
Design By Sahirâne Design ©️
Tıkla Beğen
Erzurum

    Genel Bir Bilgi

    (fog)'(x)
    (fog)'(x)
    Genel Bir Bilgi CouronnePatRoN
    PatRoN


    Uyarı Seviyesi Uyarı Seviyesi : Uyarı Yok !
    Cinsiyetim Cinsiyetim : Erkek
    Kayıt Tarihim Kayıt Tarihim : 14/01/10
    Yaşım Yaşım : 34
    MemLeketim MemLeketim : Yarimin Yanı
    Mesaj Sayım Mesaj Sayım : 2732

    Genel Bir Bilgi Empty Genel Bir Bilgi

    Mesaj tarafından (fog)'(x) Paz Mayıs 23, 2010 11:59 am

    Irk ve sınıf seçimi WQW'da sıkıca birbirine
    bağlı. Her ırk her sınıfı seçemiyor. O yüzden seçiminizi dikkatli
    yapmanızı tavsiye ederim. Irklar ve seçebilecekleri sınıflar aşağıdaki
    gibi:
    Dwarf: Hunter, Rogue, Paladin, Priest, Warrior
    Gnome: Mage, Rogue, Warlock, Warrior
    Human: Mage, Priest, Paladin, Rogue, Warlock, Warrior
    Night Elf: Druid, Hunter, Rogue, Priest, Warrior
    Orc: Hunter, Rogue, Shaman, Warlock, Warrior
    Tauren: Druid, Hunter, Shaman, Warrior
    Troll: Hunter, Mage, Rogue, Priest, Shaman, Warrior
    Undead: Mage, Priest, Rogue, Warlock, Warrior
    Evet, gördüğünüz gibi ırk ve sınıf seçimi yaparken sizi zor anlar
    bekliyor. WQW oynayanların çoğunluğu (az farkla) Alliance ırklarından
    birini (Dwarf, Gnome, Human, Night Elf) oynuyorlar. Bunun sebebi biraz
    da olsa Alliance questlerinin başlangıçta nispeten kolay olması. İlk
    seviyeleri Alliance'ta Horde'a göre (Orc, Tauren, Troll, Undead) daha
    hızlı atlıyorsunuz. Peki hangi ırkı ve sınıfı seçmeli? Bu aslında
    tamamen sizin düşündüğünüz ve sevdiğiniz oyun tarzına bağlı. Sınıfları
    kısaca tanıtmak gerekirse:
    Hunter: Menzilli silahlarda etkili. Onuncu seviyeden sonra yanına
    alabildiği hayvanı ile ölümcül bir ekip oluşturuyor. Hayvanı rakiplerin
    arasına dalarken kendisi de menzilli silahları ile rakiplerine ölüm
    yağdırıyor. Çok iyi bir gözcü.
    Rogue: Tam bir gizlilik ustası. Gizlenebilme yeteneği ile Hunter'dan
    başka gözcülük yapabilen tek kişi. Tuzakları ve kilitleri etkisiz hale
    getirmede usta. Sinsi saldırıları ile ölümcül.
    Paladin: Krallığın koruyucusu, kötülerin ve yaşayan ölülerin kabusu.
    Yakın savaştaki yeteneği, geniş koruma ve auralar ile birleşince ortaya
    kayda değer bir rakip çıkıyor. Ölüleri diriltme ve iyileştirme
    büyülerinin yanında güçlü bir savaşçı olmasıyla her grubun aranan adamı
    oluyor.
    Priest: İyileştirici, koruyucu ve güçlendirici büyüleriyle tam bir
    destek karakteridir. Ancak yakın dövüşte çok güçlü değildir. Yüksek
    manası ve güçlü büyüleriyle zor durumdaki grupların bir numaralı
    yardımcısıdır.
    Warrior: Tam bir savaş makinası olan bu karakter, yakın dövüşte
    rakipsizdir. Oyun içinde savaşçılar için kullanılan "Tank" lakabına
    fazlasıyla layıktır. Yüksek hit point seviyesi, geniş silah seçeneği ve
    özel kabiliyetleri ile tam bir canlı kalkan. Her gruba lazım.
    Mage: Büyünün ustaları Azeroth'daki maceralarda aranan insanlardır.
    Yapabildikleri güçlü alan etkili büyülerle kalabalık düşman gruplarının
    bir numaralı tedavisidirler. Koruyucu ve güçlendirici büyüleri de
    büyücülerin ve grupların özelliklerini destekler.
    Warlock: Büyünün karanlık tarafında uzmanlaşan Warlock, tam bir savaş
    büyücüsüdür. Güçlü büyülerinin yanı sıra çağırabildiği iblisvari
    yaratıklarla gücüne güç katar. İlginç tarzı nedeniyle WQW'un çok tercih
    edilen sınıflarındandır.
    Druid: Doğanın dostu, aynı zamanda güçlü bir büyücü. Yaptığı büyüler
    daha çok doğaya endeksli, ama oldukça da güçlü. Ayrıca yırtıcı
    hayvanlara dönüşebilmesi sayesinde kayda değer bir rakip ve güçlü bir
    müttefik.
    Shaman: Daha çok Druid ile Warlock'ın arasında kalmış diyebiliriz Shaman
    için. Ancak bu sınıfların aksine Shaman dengeli bir sınıftır. Büyü
    yapma kabiliyeti Shaman'ın yakın dövüşte zayıf olduğu anlamına gelmez.
    Bu yönde düşünen pek çok maceracının son gördüğü şey, karşılaştığı
    Shaman'ın gürzünün savruluşudur.
    Görebileceğiniz gibi birbirinden şen sınıflar var seçebileceğimiz.
    Önceden de dediğim gibi hangi sınıfı seçeceğiniz tamamen zevkinize ve
    tercih ettiğiniz oyun tarzına bağlı. Her sınıfın güçlü ve zayıf yanları
    var. O yüzden bir sınıfın diğerine karşı üstün olduğu söylenemez.
    Irkların da sınıflar üzerindeki etkisi sadece sınıf seçimini
    sınırlandırmaları yönünde. Onun dışında ırkların sınıfınız üzerinde güç
    ya da özellikleriniz üzerinde herhangi bir etkisi yok.
    Oyun size ilk seviyelerde kolay gelebilir. Ancak onuncu-onbeşinci
    seviyeleri geçtikten sonra oynamanın ve ilerlemenin kat be kat
    zorlaştığını göreceksiniz. Buna en iyi çözüm, bu noktadan sonra
    yapacağınız questleri gruplar eşliğinde tamamlamak. Öldürdüğünüz yaratık
    üzerinden alacağınız xp azalacaktır, ama questleri bitirme şansınız da
    kat kat yükselecektir. Ayırca questi tamamlarken xp kesintisine
    uğramıyorsunuz. Parti kurmak istediğiniz zaman, oyun içinde parti
    aradığınıza dair ilan verebilirsiniz. Ya da en kolayı bir guilde
    katılın. Oyun içinde "o" tuşuna basarak o esnada üye olduğunuz guildden
    kaç kişinin online ve bunların kaçının haritada size yakın olduğunu
    görmeniz mümkün. Guild kanalınızdan (chat ekranında /g yazıp bir boşluk
    bırakarak guild kanalına geçebilirsiniz), guildinize bağlı diğer
    oyunculara ulaşıp onlardan yardım isteyebilirsiniz. Zaten oyundaki guild
    sisteminin en büyük amacı bu.
    Bir de oyun esnasında, sonunda "Elite" yazan questlerle
    karşılaşacaksınız. Bu questleri tek başınıza yapmanız imkansıza yakın.
    Bu durumda beş kişilik grup limitini sonuna kadar kullanmalı ve
    taktiğinizi ve grup yapınızı iyi belirlemeniz gerekiyor. Elite questler
    birkaç şekilde olabiliyor. Bazılarında tek yaratık "Elite" olurken, bazı
    durumlarda baştan aşağı "Elite" düşmanlarla dolu mekanlara gitmeniz
    gerekebiliyor. Elite queste giden bir parti hazırlarken dikkat etmeniz
    gereken bazı hususlar şöyle:
    Dengeli bir parti kurmalsınız. Parti üyelerinin özelliklerinin birbirini
    tamamlamasına özen göstermelisiniz.
    Partinizde ölebilecek olan üyeleri diriltebilecek büyülere sahip bir
    karakter mutlaka olmalı. Bu karakter savaşlarda iyi korunmalı ve
    gerekmedikçe yakın dövüşe girmemeli.
    Mutlaka alan etkili büyüleri olan bir karakter alınmalı.
    Warlock, Hunter gibi özel hayvanları olan bir karakter alınmalı. Böylece
    beş kişi ile sınırlı olan partiniz aslında altı kişilik olur.
    Mutlaka bir "Tank" karakter olmalı. Tankın hp ve zırh değerlerinin
    yüksek olmasına dikkat edilmeli.
    "Buff" (güçlendirici, koruyucu vs. Büyü) ve auralar kullanabilen
    karakterler tercih edilmeli.
    Her dövüşten sonra, vakit bulundukça yapılan "Buff"lar yenilenmeli.
    Etkili iyileştirme büyüleri yapabilen bir karakteriniz mutlaka olmalı.
    Böylece grup üyelerinin ölme olasılığını düşürmüş olursunuz.
    Eğer partide iki Paladin varsa bunlar ayrı auralar açıp, bütün
    karakterle farklı "Buff"lar vermeli.
    Menzilli saldırısı olan bir karakter alınmalı. Böylece "Lure" yapabilir,
    yani yaratıklara sataşıp onları tuzağa çekebilirsiniz.
    Özellikle "Elite" zindanlara girerken, partinin ortalama seviyesinin
    yüksek (en az 20 ve üzeri) olmasına dikkat etmelisiniz.
    Menzilli silah kullanan karakterler zindana girmeden önce yanlarına
    fazladan cephane almalı. Karşınıza ne kadar yaratık çıkacağını ve
    zindanda ne kadar süre kalacağınızı asla bilemezsiniz.
    Peki tüm bunları yapmak sizi yenilmez bir grup haline getirir mi?
    Elbette hayır. Herşeyden önce zamanlamanız iyi olmalı ve gözünüzü diğer
    grup üyelerinden ayırmamalısınız. Hp'si düşen bir karaktere zamanında
    müdahale etmeli, "Buff"ları zamanında yapmalı ve büyülerinizi doğru,
    mananızı akıllıca kullanmalısınız. Bu kadar zahmete girdiniz, peki bunun
    size getirisi ne? Öncelikle zindanlar ve elite questler size normal
    questlerden çok daha fazla xp verir. Diğer bir fayda da ödül olarak
    alacağınız itemlardır. Bu tarz questlerden aldığınız ödüller genellikle
    yüzünüze genişçe bir gülümseme yerleşmesine yeterli olur.
    WQW'da zengin ve mutlu olmanın tek yolu elite ve benzeri queslter
    yapmaktan geçmiyor. Kendinize bir meslek edinip, açık artırmalarda
    ürettiğiniz mamülleri satarak da köşeyi dönebilirsiniz. Bu yolda
    seçebileceğimiz 12 adet meslek sunmuş Bl@zzard bizlere. Meslekler,
    Birincil ve İkincil olmak üzere iki ana gruba ayrılıyorlar. Bir karakter
    istediği kadar ikincil meslek öğrenebilir, ancak sadece iki tane
    birincil meslek öğrenebilir. Bunun yanında meslekler üç kategoriye
    ayrılmıştır. Bunlar: Gathering (Toplama), Production (Üretim) ve Service
    (Hizmet)'dir. Toplama ile ilgili meslekler diğer meslekleri destekler
    niteliktedir. Mesela demirci iseniz madencilik de öğrenip kendi
    malzemenizi kendiniz çıkarabilirsiniz. Meslekleri teker teker sayıp
    detaya girelim biraz.
    Gathering (Toplama)
    Herbalizm (Otacılık): Doğadaki bitkileri toplayabilirsiniz. (Birincil
    meslek, desteklediği meslek: Alchemy)
    Fishing (Balıkçılık): Ne diyebilirim ki? Balık tutarsınız. (İkincil
    meslek, desteklediği meslekler: Cooking, Alchemy)
    Mining (Madencilik): Oyun dünyasında bulunan kaynaklardan maden cevheri
    toplarsınız. (Birincil meslek, desteklediği meslekler: Blacksmithing,
    Enigneering)
    Skinning (Dericilik): Öldürdüğünüz hayvanların derilerini alabilirsiniz.
    (Birincil meslek, desteklediği meslek: Leatherworking)
    Production (Üretim)
    Alchemy (Simya): Bitki vb. kaynaklar sayesinde iksirler yaparsınız.
    (Birincil meslek)
    Blacksmithing (Demircilik): Madenleri işleyerek silah ve zırh
    yaparsınız. (Birincil meslek)
    Cooking (Aşçılık): Balık, bitki gibi bileşenler ile yemek yaparsınız.
    (İkincil meslek)
    Engineering (Mühendislik): Mekanik makina ve silahlar yapabilirsiniz.
    (Birincil meslek)
    Leatherworking (Deri işleme): Topladığınız derilerden zırh, elbise gibi
    eşyalar yapabilirsiniz. (Birincil meslek)
    Tailoring (Terzilik): Çeşit çeşit, renk renk elbiseler yaparsınız.
    (Birincil meslek)
    Service (Hizmet)
    Enchanting (Büyüleme): Eşyaların üzerine güçlendirici, destekleyici vb.
    büyüler yerleştirirsiniz. (Birincil meslek)
    First-Aid (İlkyardım): Bandajlar yaratıp bunları yaralı grup üyeleri ve
    kendinizde kullanarak daha çabuk iyileşirsiniz. (İkincil meslek)
    Gördüğünüz gibi seçecek meslek çok. Ancak seçim yaparken, öğreneceğiniz
    mesleğin karakter sınıfınızla örtüşmesi de büyük önem taşıyor. Tamam,
    her sınıf her mesleği öğrenebilir ama, eğer kendi sınıfınız ile
    örtüşecek bir meslek seçerseniz oyunda bunun getirisini fazlasıyla
    göreceksiniz. Örneğin, eğer Warrior veya Paladin iseniz
    Mining/Blacksmithing ikilisi sizin için ideal olacaktır. Çünkü kendi
    topladığınız madenlerle kendinize silah ve zırh yapacak, bu ürünlere
    ayrıca masraf yapmak zorunda kalmayacaksınız. Ama kendinizi illa bir
    mesleğe de şartlandırmayın. Eğer bir mesleği seçtikten sonra, o mesleğin
    sizin oyununuzla örtüşmediğini görürseniz istediğiniz zaman o mesleği
    "Unlearn" yoluyla silip yerine başkasını öğrenebilirsiniz.
    Oyunda ilerlediniz, ilk birkaç seviyenizi atladınız ve farkettiniz ki
    beşinci seviyede hala ilk seviye büyüleri yapıyorsunuz. Peki nasıl yeni
    büyüler/özellikler öğreneceksiniz? Oyunda şehir ve kasabalarda her
    sınıfın Trainer'ı yani eğitmeni bulunuyor. Bu eğitmenler ilk başlarda
    küçük, ancak seviye ilerledikçe artan ücretler karşılığı size
    sınıfınızın öğrenebileceği yeni özellikler öğretiyorlar. Çoğu büyünün
    veya özelliğin birden çok seviyesi var. Artan seviye; büyüler ve güçler
    için artan hasar, iyileştirme, etki süresi anlamına geliyor. Aynı
    zamanda bu özelliklerin seviyeleri yükseldikçe sizin daha fazla mananızı
    ya da enerjinizi tüketiyorlar.
    Aynı durum meslekler için de geçerli, oyuna hiçbir meslek bilmeden
    başlıyorsunuz. Bir mesleği öğrenmek istediğinizde o mesleğin eğitmenini
    bulup küçük bir ücret karşılığında o mesleği öğrenmelisiniz. Toplama
    mesleklerinde, mesleğinize uygun toplama aletleri (madenci için kazma,
    balıkçı için olta vs.) elinizde olmalı, aksi halde hiçbir şey
    toplayamazsınız. Üretim mesleklerinde de gerekli aletleriniz olmalı. Bu
    tarz eşyaları mesleklerinizin malzeme satıcılarından (ya da
    "Supplier"lardan) kolaylıkla temin edebilirsiniz. Toplama basitçe
    gerçekleştiriliyor. Ancak üretim mesleklerinde iş biraz karmaşık.
    Her üretim mesleğinin kendine göre tarifleri var bunlar olmadan yeni
    eşyalar üretemezsiniz. Bu tarifleri meslek eğitmenlerinden
    öğrenebilirsiniz. Bazı durumlarda öldürdüğünüz düşmanlardan da tarifler
    çıkabilir. Tarif sistemi aslında çok mantıklı ve basit işliyor. Kısaca
    anlatmak gerekirse, varsayalım ki demirci oldunuz. İlk başladığınızda
    çok az eşya yapabilirsiniz. Seviyeniz ilerlerken üretebileceğiniz eşya
    çeşidi ve sayısı kendiliğinden artmayacaktır. Bunun için bir demirci
    eğitmenine gidip yeni eşyaların tariflerini yine küçük bir ücret
    karşılığında öğrenmeniz gerekiyor. Bunları öğrendikten sonra artık
    tarifini öğrendiğiniz eşyayı üretebilirsiniz. Diğer üretim mesleklerinde
    de durum böyle.
    Eğitmenlere ulaşmak da hiç zor değil. Bir şehir veya kasaba muhafızı ile
    konuştuğunuz zaman çıkan pencerede bulmak istediğiniz mekanların bir
    listesi çıkıyor karşınıza. İstediğiniz yeri seçtiğiniz zaman muhafız
    size orayı basit bir şekilde tarif ediyor. Aynı zamanda ekranın sağ
    üstündeki haritanızda da mekan işaretleniyor.
    World of wcrft'ın haritası gerçekten çok büyük. Daha oyunun başlarında
    bile bir yerden bir yere yayan gitmek vakit alıyor. Bir de Azeroth'tan
    Kalimdor'a geçmek istediğinizi düşünün! Oyunda seyahat için birkaç
    yöntem var. Bunlardan en yaygını Alliance için Gryphon, Horde için de
    Wyvern üzerinde uçmak. Oyunda çoğu şehirde bu tarz araçlar bulmanız
    mümkün. Biryerden biryere uçarak gitmek için o iki yer arasındaki uçuş
    rotasını bilmeniz gerekiyor. Bu rotaları öğrenmenin yolu da bu uçan araç
    alanlarını işleten npc'lerle konuşmaktan geçiyor. Böyle bir npc ile ilk
    kez diyalog açarsanız o mekan ile daha önce bulunduğunuz şehirler
    arasında (o şehirlerdeki gerekli npclerle de konuşmanız lazım) olan tüm
    rotaları öğreniyorsunuz. Bundan sonra da istediğiniz zaman aynı npclerle
    konuşarak Gryphon veya Wyverniniz ile küçük bir ücret karşılığında
    seyahat edebilir, hayatınızı kolaylaştırabilirsiniz.
    Ancak kabul etmek lazım ki, bir Gryphon sizi Azeroth'tan Kalimdor'a
    kadar taşımaz. Bu noktada da yardımımıza gemiler ve zeplinler yetişiyor.
    Bir liman veya havalimanına gittiğiniz zaman bu araçlar ile kıtalararsı
    seyahat yapabiliyorsunuz. Bu araçlar sık sık limanlara geliyorlar ve
    bir kıtadan diğerine gidiş yaklaşık dört dakika sürüyor. Yani korkmayın,
    oyun süreniz seyahatle geçmiyor. Bu araçlar da diğer her hizmet gibi
    ücretli.
    Ama, kanımca en seveceğiniz ulaşım yöntemi, oyunun başından beri
    inventorynizde bulunan Heartstone ile ışınlanmak olacaktır. Bu sistemin
    işlemesi için öncelikle herhangi bir şehir veya kasabadaki Inn, yani
    hanı eviniz olarak belirtmeniz gerekiyor. Bunu da oradaki hancı ile
    konuşarak yapabiliyorsunuz. Heartstone'u kullanmak için herhangi bir
    yerde olmanız gerekmiyor. Teorik olarak heryerde Heartstone
    kullanabilirsiniz (Gryphon sırtı hariç tabi ki, uçarken ellerinizi
    bırakın da göreyim).
    Heartstone, kullanıldığı zaman sizi doğrudan eviniz olarak belirttiğiniz
    tavernaya ışınlıyor. Yolculuk ile vakit kaybetmiyorsunuz. Ancak bunun
    da WQW'daki diğer herşey gibi bir bedeli var. Heartstone'u bir kere
    kullanınca bir saat boyunca bir daha kullanamıyorsunuz. Ayrıca
    Heartstone ile gidebileceğiniz tek yer eviniz olarak belirlediğiniz
    taverna. Ama bunu da oyun içinde istediğinizde değiştirebilirsiniz.
    Seçenek çok! Seçim ise size ait.
    Peki, bir meslek sahibi oldunuz, kendinizi geliştirdiniz ve cicili
    bicili eşyalar yaptınız. Size bir tavsiye, sakın yaptığınız değerli
    eşyaları npc satıcılara satmayın. Bunun iki nedeni var. Birincisi; bu
    yaptığınız güzel eşyalar npc satıcılarda silinir. Hiçkimse onları bir
    daha satın alamaz, böylece o kadar uğraşarak yaptığınız o güzelim eşya
    kelimenin tam anlamıyla ziyan olur. İkincisi de; npc satıcılarda bu
    itemların para karşılığını layıkıyla alamazsınız. Npc o güzelim eşyaya
    öyle bir ücret öder ki, o kadar uğraştığınıza pişman mı olursunuz, yoksa
    ne kadar zarar ettiğinizi mi hesaplarsınız bilemezsiniz. Ama üzülmeyin!
    World of wcrft'da herşeyin olduğu gibi bunun da bir çaresi var!
    Sırtlayın ürettiğiniz mamülleri, doğrudan bir "Auction House", yani açık
    artırma evinin yolunu tutun. Burada bir "Auctioneer" ile konuşup, çıkan
    menüde "Auctions" tabından yarattığınız eşyaları açık artırmaya
    çıkarın. Belki hemen para kazanmazsınız, ama kazandığınız zaman da
    npc'lerin vereceğinden çok daha fazla kazanırsınız. Emeğiniz boşa
    gitmez. Alan da memnun olur, satan da.

      Forum Saati Paz Mayıs 19, 2024 8:54 pm