|| Kopuk GençLik || Zamane GençLerin SanaL Mekanı ||

OOOPS Bİ DAKKA KARDEŞ !


Şimdi Hacı Sen Bu Foruma Zati Üyeysen Sorun Yok,Giriş Yap.

Haa Yok Üye FeLan DeğiLim Üye oLupta Ne İşime Yarıyacak Diyorsan Oku;
Komedi,Arkadaşlık,İyi Vakit,Sanal Bi Aile Hatta Yetim ve Öksüz KardeşLerimize Sanal Ana ve Babada Oluruz Üye oL Yeter...


Join the forum, it's quick and easy

|| Kopuk GençLik || Zamane GençLerin SanaL Mekanı ||

OOOPS Bİ DAKKA KARDEŞ !


Şimdi Hacı Sen Bu Foruma Zati Üyeysen Sorun Yok,Giriş Yap.

Haa Yok Üye FeLan DeğiLim Üye oLupta Ne İşime Yarıyacak Diyorsan Oku;
Komedi,Arkadaşlık,İyi Vakit,Sanal Bi Aile Hatta Yetim ve Öksüz KardeşLerimize Sanal Ana ve Babada Oluruz Üye oL Yeter...

|| Kopuk GençLik || Zamane GençLerin SanaL Mekanı ||

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Sayfayı FaceBook'ta Paylaş
Design By Sahirâne Design ©️
Tıkla Beğen
Erzurum

    Tek Başınalığın Yolcusu-Ayet ve Edebi Bilgi..

    (fog)'(x)
    (fog)'(x)
    Tek Başınalığın Yolcusu-Ayet ve Edebi Bilgi.. CouronnePatRoN
    PatRoN


    Uyarı Seviyesi Uyarı Seviyesi : Uyarı Yok !
    Cinsiyetim Cinsiyetim : Erkek
    Kayıt Tarihim Kayıt Tarihim : 14/01/10
    Yaşım Yaşım : 34
    MemLeketim MemLeketim : Yarimin Yanı
    Mesaj Sayım Mesaj Sayım : 2732

    Tek Başınalığın Yolcusu-Ayet ve Edebi Bilgi.. Empty Tek Başınalığın Yolcusu-Ayet ve Edebi Bilgi..

    Mesaj tarafından (fog)'(x) C.tesi Mart 27, 2010 3:07 am

    Evet
    arkadaşlar Sagopa’nın K.İ.T.S albümündeki Tek Başınalığın Yolcusu şarkısındaki bir ayet ve
    edebi bilgiyi paylaşmak istedim..[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    Umarım beğenirsiniz..

    Sago
    Bir
    kan pıhtısından oldum yoktur bundan gayrım

    ALAK Suresi..
    Meal..
    2- O,
    insanı bir alekadan (embriyodan) yarattı

    Tefsir..
    2. O
    insanı bir kan pıhtısından yarattı
    .

    ALAK , aleka ‘nın çoğulu olarak sayılmıştır.
    Beydâvî demiş ki: “İnsan” kelimesi, çoğul mânâsında olduğu için çoğul
    yapılmıştır. “Kamus” ve şerhlerinden anlaşıldığına göre aslında lügatta
    alek maddesi, yapışıp ilişmek mânâsına vaaz edilmiştir.
    Ve mutlak şekilde ilişken ve yapışkan nesneye de denir. Bundan her türlü
    kana ve kırmızı kana ve özellikle uyuşuk kana alek denilmiş. Kandan bir
    kısım olması itibariyle veya doğrudan doğruya ilişiklik mânâsı ile
    rahimdeki tutuğa da aleka denilmiştir. Yapışkanlığından dolayı sülük ve
    kuyu makarasına ve ipine ve makarasının iliştirilip ipi geçirilen
    takıntısına ve işlek yola da alek denilir . Bütün bunlar maddî mânâdır.
    Bunlardan başka alek, ruhanî ve manevî olarak “alaka” gibi aşk ve sevgi
    mânâsına geldiği de lügatta açıklanmıştır


    Hey
    yabancı yolun yarısı 35 der Sıtkı Tarancı !
    Korkarım 5 sene sonra saracak içimi derin sancı.

    İşte Sago’nun söylediği ve
    çok bilinen Cahit Sıtkı Tarancı ve o meşhur şiiri..
    Sago 30 yaşında ve 35′ine 5 yıl kaldığını, şiirin sonundaki ilede
    alakalı olarak ”ölüm”e yaklaştığını ve Rabb’ine karşı olan hürmetini vb.
    gösterir..

    İlkokulu Diyarbakır’da bitirdikten sonra, Galatasaray
    Lisesi’nde okudu. Asıl adı Hüseyin Cahit’tir. Fransızca çok iyi
    öğrenerek Baudelaire, Rimbaud, Mallarmê’yi özümsedi. Mülkiye öğrenimini
    Türkiye ve Paris’te yaptı. İkinci Dünya Savaşının çıkması üzerine
    okulunu tamamlayamadan yurda döndü. 1946′da CHP Şiir Ödülü’nde
    birincilik aldı. Anadolu Ajansı ve Çevirme Bakanlığı’nda tercüman olarak
    çalıştı. 1953 yılında, genç yaşta ağır bir hastalığa yakalandı. 1956
    yılında tedavi için Avrupa’ya götürüldü; fakat iyileşemedi. Aynı yıl
    Viyana’da öldü.
    ‘Sanat için sanat’ ilkesine bağlı kaldı. Ona göre şiir, kelimelerle
    güzel şekiller kurma sanatıdır. Vezin ve kafiyeden kopmamış; ama ölçülü
    veya serbest, her türlü şiirin güzel olabileceği inancını taşımıştır.
    Açık ve sade bir üslubu vardır. Çoğu gerçeğe bağlı olan mecazları,
    derin, karışık ve şaşırtıcı değildir. Uzak çağrışımlara ve hayal
    oyunlarına pek itibar etmemiştir. Zaman zaman bazı imaj ve sembollere
    başvurmuştur.
    Şiirlerinde en çok yaşama sevinci ve ölüm temalarına yer vermiş, nedense
    hep ölümün üstüne gitmiştir. Ayrıca yitik aşklar, mutlu sevdalar,
    yalnızlık, yaşadığı bohem hayatın buruklukları, çocukluk özlemi de
    şiirlerine konu olmuştur.
    Ölümünden sonra yayınlanan eserleri şunlardır :
    Şiir Kitapları:
    • Ömrümde Sükût (1933),
    • Otuz Beş Yaş (1946),
    • Düşten Güzel (1952).
    • Sonrası (1957)

    35
    YAŞ ŞİİRİ

    Yaş otuz beş yolun yarısı eder.
    Dante gibi ortasındayız ömrün.
    Delikanlı çağımızdaki cevher,
    Yalvarmak, yakarmak nafile bugün,
    Gözünün yaşına bakmadan gider.

    Şakaklarıma kar mı yağdı, ne var
    Benim mi Allah’ım bu çizgili yüz
    Ya gözler altındaki mor halkalar
    Neden öyle düşman görünürsünüz,
    Yıllar yılı dost bildiğim aynalar

    Zamanla nasıl değişiyor insan!
    Hangi resmime baksam ben değilim.
    Nerde o günler, o şevk, o heyecan
    Bu güler yüzlü adam ben değilim;
    Yalandır kaygısız olduğum yalan.

    Hayâl meyâl şeylerden ilk aşkımız;
    Hatırası bile yabancı gelir.
    Hayata beraber başladığımız
    Dostlarla da yollar ayrıldı bir bir,
    Gittikçe artıyor yalnızlığımız.

    Gökyüzünün başka rengi de varmış!
    Geç fark ettim taşın sert olduğunu.
    Su insanı boğar, ateş yakarmış!
    Her doğan günün bir dert olduğunu,
    İnsan bu yaşa gelince anlarmış.

    Ayva sarı nar kırmızı sonbahar!
    Her yıl biraz daha benimsediğim.
    Ne dönüp duruyor havada kuşlar
    Nerden çıktı bu cenaze Ölen kim
    Bu kaçıncı bahçe gördüm tarumar.

    Neylersin ölüm herkesin başında,
    Uyudun uyanamadın olacak.
    Kim bilir nerde, nasıl, kaç yaşında
    Bir
    namazlık saltanatın olacak,
    Taht misâli o musalla taşında.

    CAHİT SITKI TARANCI

      Forum Saati Cuma Kas. 22, 2024 7:46 am