|| Kopuk GençLik || Zamane GençLerin SanaL Mekanı ||

OOOPS Bİ DAKKA KARDEŞ !


Şimdi Hacı Sen Bu Foruma Zati Üyeysen Sorun Yok,Giriş Yap.

Haa Yok Üye FeLan DeğiLim Üye oLupta Ne İşime Yarıyacak Diyorsan Oku;
Komedi,Arkadaşlık,İyi Vakit,Sanal Bi Aile Hatta Yetim ve Öksüz KardeşLerimize Sanal Ana ve Babada Oluruz Üye oL Yeter...


Join the forum, it's quick and easy

|| Kopuk GençLik || Zamane GençLerin SanaL Mekanı ||

OOOPS Bİ DAKKA KARDEŞ !


Şimdi Hacı Sen Bu Foruma Zati Üyeysen Sorun Yok,Giriş Yap.

Haa Yok Üye FeLan DeğiLim Üye oLupta Ne İşime Yarıyacak Diyorsan Oku;
Komedi,Arkadaşlık,İyi Vakit,Sanal Bi Aile Hatta Yetim ve Öksüz KardeşLerimize Sanal Ana ve Babada Oluruz Üye oL Yeter...

|| Kopuk GençLik || Zamane GençLerin SanaL Mekanı ||

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Sayfayı FaceBook'ta Paylaş
Design By Sahirâne Design ©️
Tıkla Beğen
Erzurum

    Bir Çıkar Yolum Yok-Hamd-ü Sena

    (fog)'(x)
    (fog)'(x)
    Bir Çıkar Yolum Yok-Hamd-ü Sena CouronnePatRoN
    PatRoN


    Uyarı Seviyesi Uyarı Seviyesi : Uyarı Yok !
    Cinsiyetim Cinsiyetim : Erkek
    Kayıt Tarihim Kayıt Tarihim : 14/01/10
    Yaşım Yaşım : 34
    MemLeketim MemLeketim : Yarimin Yanı
    Mesaj Sayım Mesaj Sayım : 2732

    Bir Çıkar Yolum Yok-Hamd-ü Sena Empty Bir Çıkar Yolum Yok-Hamd-ü Sena

    Mesaj tarafından (fog)'(x) C.tesi Mart 27, 2010 2:51 am

    İlk önce Hamd-ü Sena şiiri video ile beraber
    Hamd-ü Sena;Allah’(c.c)a hamd etmek manasına gelir.
    Allah’(cc)a Hamd Etmek
    Kim Hamd ederim Allah’a ki, her şey O’nun azameti önünde küçük kalmıştır
    Hamdederim Allah’a ki her şey O’nun izzeti karşısında zelîldirHamd
    ederim Allah’a ki her şey O’nun mülk ü saltanatına boyun eğmiştir Hamd
    ederim Allah’a ki, her şey O’nun kudretine teslîm olmuştur,” derse ve
    bunu ancak Allah’ın indindekini taleb ederek söylerse Allah ona milyon
    hasene yazar, derecesini bin kat yüceltir, kıyamet gününe kadar ona
    istiğfar etmeleri için yetmiş bin melek vazifelendirir” (10)

    “Ibrâhîm -aleyhisselâm- Rabbıne suâl edip: Ey Rab-bim, sana
    hamdedenin mükâfatı nedir? Allah Teâlâ Cevaben buyurdu ki: Hamd, şükrün
    anahtarıdır, şükür onunla beraber Rabbü’l-âlemînin Arşına yükselir”
    İb-râhîm tekrar suâl edip: Ey Rabbim! Seni tesbîh edenin mükâfatı nedir?
    Allah Teâlâ Cevaben: “Tesbîhin aslının ne demek olduğunu âlemlerin
    Rabbi Allah bilir” (11)
    Allah’a hamd etmek ile ilgili bir yazı
    Hamd Etmek Müstahabdır
    Daha önce geçtiği gibi, her önemli ve şerefli işin başında Hamd getirmek
    müstahabdır. Yine yemeği ve içmeyi bitirdikten sonra, aksırınca, bir
    kadını nikahlamak isteğinde bulununca, nikâh akdi yapılınca, heladan
    çıkanca Hamd etmek müstahabdır. İleride gelecek ilgili bölümlerde, bu
    meseleler, delilleriyle ayrıntılı olarak beyan edilecektir, İnşa-Ellahu
    Teâlâ… Heladan çıkışta ne söyleneceği, bununla ilgili bölümde geçmişti.
    Söylediğimiz gibi yazılan kitablann başında Hamd getirmek müstahab
    olduğu gibi, ister hadîs okunsun, ister fıkıh ve ister bunlardan başkası
    olsun, ders veren hocaların ve okuyan öğrencilerin başlarken Hamd
    getirmeleri de müstahab*dır. Hamd etme ifadelerinin en güzeli şudur:
    “Elhamdü îillâhi rabbi’t-âlemîn.” (Hamd ve Övgü, bütün âlemleri yaratan
    Allah’a mahsustur.)”

    [size="2"]Hutbede Allah’a Hamd Etmek
    Cuma hutbesinde ve diğer hutbelerde Allah Teâlâ’ya Hamd etmek rü-kûndur;
    bunsuz hutbe olmaz. Hamd getirmenin en azı: “Elhamdülillah” sözüdür.
    Faziletli olan, bu övgüye ilâve yapmaktır. Fıkıh kitablarında bu*nun
    tafsilâtı maruftur. Hutbedeki Hamdin arabça ifade ile olması da
    şart*tır.

    Duâ Sonunda Hamd Etmek
    İnsanın yapmış olduğu duayı, âlemlerin yaratıcısı olan Allah’a hamd ile
    bitirmesi müstahab olduğu gibi, duasına hamd ile başlaması da
    müsta*habdır. Bunun delili, yakında Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve
    Sellem’e “SALAT” getirme bölümünde sahîh hadîsten gösterilecektir.

    Nimet Gelince Yahud Kötülük Kalkınca Hamd Etmek
    Bir nimet elde edildiği zaman yahud hoş olmayan bir şey yok olduğu
    zaman, Allah Teâlâ’ya hamd etmek müstahabdır; ister bu iş kendisi için
    ister arkadaşı için ve ister müslümanlar için olsun…

    296- Ebû Hüreyre’den (Radıyallahu Anh) rivayet edildiğine
    göre; “Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem’e îsrâ (miraç) gecesinde,
    sütten

    ve cennet şarabından iki kadeh getirildi de onlara baktı.
    Sonra sütü aldı. Cibrîl (Aleyhisseîâm) Peygambere dedi: O Allah’a hamd
    olsun ki, seni islâm alâmetine iletti. Eğer şarabı alsaydın, ümmetin
    sapıtırdı.”[7]

    297- Ebû Musa El-Eş’arî’den (Radıyallahu Anh) rivayet
    edildiğine göre, Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem şöyle buyurdu:

    “Kulun çocuğu ölünce, Allah Teâlâ meleklerine sorar: Kulumun
    çocu*ğunun canını aldınız? Melekler:
    -Evet, derler. Onun kalb meyvasmı aldınız? der, Allah. Onlar:
    -Evet, derler. Allah buyurur:
    -O kulum ne söyledi? Melekler derler ki:
    -O sana hamd etti ve : Biz Allah’dan geldik, yine O’na döneceğiz, dedi.
    Allah Tealâ buyurur:
    -Kuluma cennette bir ev yapın ve ona HAMD evi adını verin.”[8] Tirmizî
    demiştir ki, hadîs hasendir. Hamd’ın fazileti ile ilgili hadîsler

    çoktur ve meşhurdur. Kitabın başında “Sübhânellah,
    Elhamdülillah ve diğer zikirlerin fazileti ile ilgili sahih hadîslerden
    bir miktar geçmişti.

    Hamd Üzere Yemin Etmek
    Horasan’h müteahhirûn alimlerimiz şöyle demişlerdir: Bir kimse, Allah
    Teâlâ’ya en kapsamlı, en büyük bir hamd edecektir diye, yemin etse,
    bunun yemininde sadık kalmasının yolu, şunu söylemesidir:

    “Elhamdü Îillâhi hamden yuvâfî niamehû ve yükâfiu mezîdehu
    (Allah’ın nimetlerinin hakkını ödeyecek ve nimetlerinin ziyadesini
    mü*savi olarak bir hamd ile Allah’a hamd olsun). Yani Allah’ın nimet ve
    ihsan*larından daha çoğunun şükrünü karşılayan hamd, Allah’a mahsustur.
    Demişlerdir ki: En güzel övgü ile Allah’ı övecektir diye yemin etmiş
    olursa, yemininde sadık kalmasımn yolu şunu söylemektir:

    “Lâ uhsî senâen aleyke ente kemâ esneyte ala nefsike” (Ben
    Sana karşı gereken övgüyü yapamam; Sen kendini övdüğün gi*bisin).
    Bazıları, bu sözün sonuna şunu ilâve etmişlerdir:

    “Feleke’l-hamdü hattâ terzâ.” (Sen razı oluncaya kadar, ha m d
    Sanadır).

    Ebû Sa’d EI-Mütevellî, “Allah teâlâ’yı en büyük ve en yüce
    bir övgü ile övecektir, diye yemin eden kimsenin meselesini şöyle
    şekillendirmiştir: Daha önceki zikrin başına “SÜBHANEKE” teşbihini
    getirerek hamd etme*lidir ki, yeminini bozmamış olsun.

    298- Ebû Nasır Et-Timar’dan, o da Muhammed ibni Nadir’den
    (Ra-himehullahu Tealâ) rivayet ettiğine göre, demiştir ki, Âdem
    Aleyhisse-lâm şöyle dedi: “Ya Rabbî! Elimin kazancı ile beni meşgul
    ettin. Bana bir şey öğret ki, onda hamd ve teşbihin kapsamlı anlamı
    olsun. Yüce ve büyük Allah ona şunu vahyetti: Ey Adem! Sabahladığın
    zaman üç defa, akşamladığın zaman üç defa şöyle söyle:

    “Elhamdü lillâhi rabbİ’l-âlemîne hamden yuvâfîniamehû ve
    yükâfiv mezîdehû.

    İşte bu, hamd ve tesbîhin en kapsamlisıdır. En iyisini Allah
    bilir.

      Forum Saati Cuma Kas. 22, 2024 11:20 pm