Ludwig van Beethoven (16 Aralık 1770-26 Mart 1827) Alman klasik müzik bestecisi..
Gariptir ama, büyük şahsiyetler günümüze ne kadar yakın olursa, hayatları bize o nispette efsanevi görünmektedir. Beethoven hakkında da o kadar çok fıkra, rivayet ve romanvari hikayeler söylenmiştir ki, onun asıl şahsiyeti ve karakteri, edebi hayalperestliğin keşif perdesi altında kaybolmuştur. Sevgiden doğan bir ihtimamla ve hiçbir emekten çekinmeksizin en ufak teferruata kadar yapılan yorucu ilmi araştırmalar, onun hayatında meçhul kalan bütün hususları aydınlatmışsa da bu durum hala devam etmektedir.
Beethoven’ın dokuz senfonisi, beş piyano konçertosu, bir keman konçertosu, bir piyano, keman ve çello için üçlü konçerto, otuz iki piyano sonatı ve birçok oda müziği eseri bulunmaktadır. Sadece bir opera, Fidelio, bestelemiştir. İlk senfonisini 1800 yılında yapmıştır. 3. senfonisini, Eroica olarak da bilinir, Napolyon’a Avrupa’ya demokrasi getirdiği için adamıştır. Ancak daha sonra Napolyon kendini İmparator ilan ettiğinde bu adamayı geri almıştır. 9. senfoni ise en çok bilinen ve bugün Avrupa Birliği marşı da olan en çarpıcı senfonisidir.
Beethoven çok titiz çalışan bir müzisyendi. Müziği, ifade gücü ve teknik olarak çok üst seviyedeydi. Beethoven, Haydn ve Mozart’tan devraldığı prensipleri geliştirdi, daha uzun besteler yazdı ve daha tutkulu, dramatik eserler oluşturdu. Özellikle Op. 109 piyano sonatıyla Klasik müziğin Romantik Dönemini başlatmıştır.
Hala harikulade güzel bir eser olan SONATA QUASİ UNA FANTASİA hakkında AY IŞIĞI ile ilgili hayaller kurulur, "kaybolan kuruş yüzünden duyulan hiddetin" gürültülü tasviri yapılır ve hala "Titan" Beethoven'dan söz edilir. Yaşama sevincini tattığı Bonn da geçen çocukluk hayatı bile, mutad olarak anlatıldığı tarzdan farklıdır. O sırada, müzikli piyesleriyle tanınan Neefe Beethoven'in başta gelen hocası oldu ve onun dikkatini Bach'ın eserleri üzerine çekti. Böylece Beethoven'in gerek tabiatı, gerekse besteciliğinin temeli bu gençlik çağında atıldı. Renania halkına mahsus canlılığını hiçbir zaman kaybetmedi. Bonn da kendisini gören Haydn'ın tavsiyesi üzerine Mozart'ın talebesi olmak gayesiyle Viyana'ya gitti. Fakat annesinin ölümü bu teşebbüsün gerçekleşmesine engel oldu. İkinci defa Viyana'ya gidişinde ise Mozart ölmüştü. Haydn genç Beethoven'e rehber olmak vazifesini üzerine aldı. Lakin onun asıl hocası, füg tekniğiyle anılan Albrechtsberger oldu. Beethoven'e Ren sahilindeki memleketine bir daha dönmek nasip olmadı; Viyana'da kaldı.
Tabiati haliyle insanlar arasına katılmayı ve hoş sohpetliği seven Beethoven'in hayatta yalnız kalması, önüne geçilemeyeceği anlaşılan sağırlığının gittikçe artması ve babalık yaptığı yeğeni yüzünden duyduğu derin üzüntüler hayatı üzerine bir gölge teşkil ediyordu. Fakat yaratıcılığı ile kendini insanlığa karşı borçlu ve vazifeli sayan Beethoven, bir zaman için kafasında beliren hayatına son verme düşüncesinden kendini uzaklaştırdı. Bu hareketi, onun asil tabiyatlı olduğunu ifade eder. O yüzdendir ki, büyük bir mesuliyet duygusu içinde fikri ve ahlaki prensiplerinden bütün hayatı boyunca hiçbir zaman ayrılmamıştır. HEİLİGENSTADT VASİYETNAMESİ diye anılan yazısı bunu ispat eden bir vesikadır.
Beethoven'in bu karakterini eserleri aksettirmektedir. Çünkü Onun sanatı, şahsi itiraflarının tesiri altındadır. Onun sanatı ile, XIX. yy'ın başlangıcına rastlayan yeni bir devrin kapısı açılmıştır. Bu dönüm noktasında, mevcut nizamdan ayrılan, yeni bir nizam arayan insan tek bir fert olarak Tanrı, zaman veya keder dediğimiz kuvvetlerin karşısına kendi iddia ve sorularıyla çıkıyor. Bu gidişin derin izlerini taşıyan asrın sanattaki ifadesinin esasını, büyüklüğünü ve trajik mahiyetini doğru olarak anlamak istiyorsak, bu keyfiyeti iyice göz önünde tutmalıyız. Beethoven'in tarihi durumunu da bu gidiş tayin etmiştir. Haydn'ın sanatı, sosyal bir topluluk ve nizam içinde kökleşmiş bulunuyordu. Beethoven'in sadece 9 senfoni yazması bile bu durumu açıkça göstermektedir.
Bunlardan bilhassa ikisi (biri onun tabiata bağlılığının delili olan 6. pastoral senfonisi ve diğeri, Schiller'in "Neşeye Od'unu" bitiş korosu olarak kullandığı 9. senfonisidir) kendinden sonraki gelişme sahasını ihata etmektedir. Piyanonun yeni ifade imkanlarının keşfi (mesela piyano sonatlarında), yaylı sazlar kuvartetlerinin developman kısımlarında yeni şekillendirme unsurlarının ihdası, çok sayıda kontrpuvan tekniğinden faydalanan son eserlerinde beliren yeni form prensipleri etrafındaki teşebbüsler, müzikle büyük insani ve yapıcı fikirlerin birleştirilmesi gibi hareketler, yaratıcı yeni bir ışık altında gösteren unsurlardır. Bizce onun büyüklüğünü ve yüceliğini katiyetle tayin eden, umumi rağbete mazhar olan popüler eserlerden ziyade, çağdaş taraftarlarının bile anlamayarak reddettiği ve bizim de kısmen henüz çözemediğimiz "SON" Beethoven devrinin eserleridir.
O zamanki Beethoven, Haydn'a yakın olan ilk yaratma devrinin çekici güzelliğini terkederek, eskiden beri "orta devir" denilen meşhur sonat, senfoni ve oda müziği eserlerindeki trajik ve şiddetli ifade tezahürlerinden sonra, vakitsiz gelen ihtiyarlığın saf ve halis ifadesini bulmuştu. Beethoven, ahlaki olgunluğunu ve insanlığı eserlerinde dile getirmiş bir sanatkardı. Şair E.Th. A. Hoffmann, çağdaşı Beethoven için "Romantik" tabirini kullanmıştı. Beethoven'in açtığı asrın bütün yaratıcı sanatkarlarının onu örnek alarak hareket ettiği düşünülürse, Hoffmann'ın bu tabiri yanlış değildir.
Schubert'ten Bruckner'e, Schumann ile Brahms'tan Reger'e, Berlioz ve Liszt'ten Strauss'a kadar uzayan, Wagner ve Pfitzner'de, hatta nihayet Bartok'da şekil alan bir gelişme bu BEETHOVENCİLİK'te toplanabilir ki, sanatlar arasındaki sınırları aşarak aynı asrın genç şairlerini de coşturmuş ve yaratıcı hamlelerle teşvik etmiştir. Böylece Beethoven'in kendi şahsiyetinde pek manalı bir şekilde nöbet değiştiren iki devir arasında mutavassıt bir mevkide bulunmaktadır.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Beethoven'ın Enstrumanları
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Aristokrasi Konserleri
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Beethoven Prens Razumowsky'e ve ailesine piano çalarken.
Beethoven Yükseliyor
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Beethoven'ın Ölümsüz Aşkı
Ayışığı Sonatını adamıştır
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Giulietta Guicciardi
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
O devirde çıkan eserlerinin nota kapakları
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Beethoven'ın Cenaze Töreni
MEZARI
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Beethoven'ın Enstrumanları
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Aristokrasi Konserleri
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Beethoven Prens Razumowsky'e ve ailesine piano çalarken.
Beethoven Yükseliyor
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Beethoven'ın Ölümsüz Aşkı
Ayışığı Sonatını adamıştır
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Giulietta Guicciardi
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
O devirde çıkan eserlerinin nota kapakları
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Beethoven'ın Cenaze Töreni
MEZARI
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Salı Tem. 19, 2011 2:24 pm tarafından glewci
» Xara3d5 3 boyutlu yazi yazma programi (dj isimleri yazmak icin şahane)
C.tesi Nis. 16, 2011 10:24 am tarafından erhan2188
» Hareketli Avatar Yapımı
C.tesi Mart 12, 2011 9:47 pm tarafından (fog)'(x)
» Sjsro 11d'li Media.pk2...!!
C.tesi Mart 12, 2011 1:26 pm tarafından womekan
» Pet (Horse, Wolf, Kervan vs.) Auto Pot.
Salı Şub. 15, 2011 5:11 pm tarafından wiar01
» Silkroad'ı 3D Oynayın! Bir İlk :)
Perş. Şub. 03, 2011 4:38 pm tarafından Fleyd
» Kangurularla Apaçi
Perş. Şub. 03, 2011 3:35 pm tarafından (fog)'(x)
» EiffeL Kulesi Önünde Apaçi :)
Perş. Şub. 03, 2011 3:33 pm tarafından (fog)'(x)
» Apaçi Marşı- Bağlama&Gitar
Perş. Şub. 03, 2011 3:27 pm tarafından (fog)'(x)
» Apaçi Müziği - Gitar Versiyon
Perş. Şub. 03, 2011 3:21 pm tarafından (fog)'(x)