Arkadaşlar öncelikle bu keyifli oyunun tam olarak tadını çıkarıp oynaya
bilkmek için oyun hakkında her türlü biligiye sahip olmanız
gerekmektedir edindiğim ve arşivime kattığım bu bilgileri sizlerle
paylaşmak istedim lütfen biraz zaman ayırın ve baştan sona hepsini
okuyun...
Özet
İpekyolu'nun temel olarak odaklandığı tema kervancılıktır.Oyun
20.seviyeden sonra oyuncuların 3 farklı meslekten birini tercih etmesine
olanak tanır,bunlar ise ticaretci(trader),avcı(hunter)ve
hırsızlıktır(thief).Ticaretcinin işi mallarını bir şehirden diğerine
olası düşman saldırılarından da koruyarak taşımaktır.Mallar bir şehirden
alınıp diğerinde satılır ve asıl değerinden kat kat yüksek fiyata
satılır.Bu ise ticaretciye zorlu yolculuğunda verilmiş cömert bir ödül
gibidir,fakat ticaretcinin taşıdığı malların değeri ne kadar yükselirse
yolculuğu bir o kadar riskli hale gelecektir.Bazı oyuncularsa
ticaretcileri perişan etmek için hırsız rolüne bürünürler.Hırsızın amacı
ise ticaretcileri öldürmek,malları almak,ve kendi karları için
satmaktır.Hırsızlar genellikle takım oyunu oynarlar,hedeflerini özenle
seçip parti veya guild şeklinde saldırırlar.Avcılar ise bu iki meslek
arasında biryerdedir.Onların hedefi ise hırsızları öldürmektir ve
genellikle ticaretciler tarafından kiralanırlar ve kervan boyunca
koruyucu görev üstlenirler.Herhangi bir işi başarı ile bitirmek
karakterimize deneyim puanı kazandırır.(experince points)Bu puanlar
mesleğinizin seviyesini yükseltmeye ve karakterinizin mesleği ile
alakalı ekstra getiriler sağlamasına yararlar.Meslekler sabit değildir
ve on dakikada bir değiştirilebilirler.Her nedense,ne zaman hırsız puanı
kazansanız ticaretci ve avcı puanı kaybediyorsunuz.Bu diğer
kombinasyonlar içinde geçerlidir.Bu arada oyuna İslami ve Avrupa
ırklarının da gireceği bir güncelleme de planlanmaktadır.Bu bize yeni
canavarlar, yeni yetenek kağıtları ve yeni silahlar,ve de tahminen yeni
başlangıç noktaları sağlayacaktır. Oyunda İslam liderleri Türk
karakterler olarak hazırlanmıştır.
Amaç
İpek yolu diye bilinen bu uzun yolda birçok karakterin farklı amaçları
vardır,macera dolu bu yolda,canavarları öldürerek güç kazanmak,şanını ve
ününü yaymak genel amaçtır.Bununla birlikte aslında bu konu
karakterinizi yaratırken kullandığınız model için çok da önemli
değildir.
Topluluk
Oyunun oldukça geniş ve giderek büyüyen oyuncu topluluğu vardır ve yeni
serverlara ingilizce konuşan topluluklar için gayet rağbet
görmektedir.İpek yolu bir MMORPG olarak bütün oyuncuların aynı server ve
aynı çevre içerisinde oynadığı bir oyundur.Oyuncular tek başına veya
partilere katılarak oynayabilir(deneyim paylaşımlılar için 8-experience
share-diğeri içinse 4 kişi olarak),nesnelerini tüccar olarak
satabilir,ya da direk takas edebilirler.Şimdiye kadar oyundaki son durum
şöyledir,harita ana şehirlere bağlı olmak üzere 3 ana bölgeden oluşur
bunlar ise Çin, Batı Çin ve Oasis Krallığıdır,bunlar ise yolculuk
edilebilen,savaşılabilen,mağaralar ve eşsiz canavarların bulunduğu
bölgelerden oluşur.İpek yolu büyük bir dernek(guild)sistemine sahiptir
ve bu sistem büyük grupların dernek adı altında biraraya gelmesini
sağlar.Bir dernek üyesi savaşırsa derneğinin seviye atlamasına yardımcı
olacak dernek puanı kazanır ki yeni seviye ile dernek daha çok oyuncu
alabilir ve başka yararları da olur.Bunların yanı sıra dernekçe ticaret
yapmak mümkündür ayrıca düşman dernek de kabul edilinebilir.Normalde
sadece üst seviye oyuncular dernek kurarlar,fakat öte yanda yine de
düşük seviyeli oyuncuların yeteri kadar para sağlaması durumunda konu
ile ilgili NPC(non player charecter-oyuncu olmayan karakter)aracılığı
ile dernek kurması mümkündür.Son zamanlarda parti eşleştirme sistemi de
oyuna dahil edilmiştir.Oyuncular parti listelerine partilerini ekleyip
oyuncu arayabilirler ve bu yolla bir partiye katılmak mümkündür.Parti
oluştururken istediğiniz level sınırını ve partinin asıl amacını
belirleyebilirsiniz.Otomatik pot sistemi de son zamanlarda
eklenmiştir.Bu özelliğe aksiyon penceresinden(action window),veya kısaca
"T" tuşuna basarak erişebilirsiniz.Hatta aynı pencereden yine son
zamanlarda eklenen "etkileyici hareket(charming action)"olarak
adlandırılan tuşla da maymununuzu dans ettirebilirsiniz.
Grafikler/Ses
Oyun grafik ve oynanabilirlik açısından oldukça güçlü ve sesler ise
ortalamanın üstünde olarak,eşsiz bir new age stili ile doğu tınıları
yakalayıp oyuna gerektiği ambiyansı ve güçlü temayı veriyor.Neredeyse
bütün meziyetler(skill),ataklar,ve marifetler(abilities)kendine özgü
özel animasyonlar ve seslerle eşsiz bir biçimde donatılmış ve karakter
modellemelerine de özenilmiş.
Karakter Geliştirme
Oyunda karakterlerimizin seviyesine göre ayrı ayrı avantajları bulunan
unsurlar vardır.Bu unsurlar Güç Ustalıklarıyla(Force
Masteries-tecniques)direk
ilişkilidir,bunlar:Ateş(fire),Buz(cold),Yıldırım(l ightning) ve
Güç(force),silah ustalıkları ise:Mızrak/Büyük
Kılıç(Spear/Glavie),Kılıç/Jilet Kılıç(Sword/Blade),ve
Ok(Bow)dur.Sabitlenmiş bir meziyet ustalığı yoktur ve bu tamamen sizin
seçiminize bağlıdır.Meziyetler belirli bir ücret karşılığı geri de
alınabilir.Meziyet puanlarınız ve deneyim puanlarınız birbirinden ayrı
olarak yükselirler,böylece meziyetleriniz seviye atlarken istediğiniz
şekilde geliştirebilirsiniz.Bu arada karakter yaratma size birçok size
ayrı ayrı seçenekler vererek,kadın-erkek,istediğiniz vücut şekli,ve
karakteristik özellikler olan boy ve kilo arasından seçiminizi yapmanıza
izin verir.
Deneyim Kazanma
İpekyolunda karaterinizin kazandığı deneyim puanları tamamen sizin bir
kabiliyet üzerindeki en yüksek seviyenizin karakter seviyenizle
arasındaki puan farkıyla ilişkilidir.Bir canavarı öldürdüğünüzde oyun
sizin en yüksek kabiliyet seviyenizi karakter seviyenizle
karşılaştırır.Aradaki fark ne kadar büyük olursa kazanacağınız kabiliyet
puanınız artacaktır(böylece kabiliyet puanı biriktirme denilen şey
gerçekleştirmiş olacaksınız--sp farming--ki 1 ve 20 leveller arasında
yapılması önerilir).Eğer aradaki fark az ise karakter seviyeniz için
daha çok deneyim puanı elde edeceksiniz.
Eğer hızlı seviye atlamak istiyorsanız ustalık seviyenizi mümkün
olduğunca yüksekte tutmanız gerekir,fakat unutmayın ki ileri seviyelerde
kabiliyet puanı biriktirmek çok bezdirici bir uğraştır.
Silahlar
3 kategori içerisinden seçebileceğiniz 5 ayrı silah türü vardır,ana
kategoriler ise;kılıç(sword),mızrak(polearm)ve ok'dur.Ok dışında her
kategori kendi içerisinde büyüsel ve fiziksel güçlerine göre ikiye
ayrılır.Kılıç grubunda,Kılıç(sword)daha yüksek büyü hasar gücüne
sahipken daha az fiziksel hasar gücü vardır.Fakat kılıcın alternatifi
olan Jilet Kılıç ise daha az büyüsel,fakat daha çok fiziksel hasar
gücüne sahiptir.Aynı şekilde mızraklarda Büyük Kılıç(glaive)daha çok
fiziksel daha az büyüsel hasar gücüne sahipken,Mızrak(spear)ise daha çok
büyüsel ve daha az fiziksel hasar gücüne sahiptir.Kılıçlara ve
Mızraklara nazaran Okların hem büyüsel hem fiziksel hasar güçleri daha
az olmasına rağmen okun menzilli saldırı avantajı vardır.Kılıçların
hepsi tek elle kullanılıyor olmasına rağmen kılıç kullanıcılarının
kalkan taşıma seçenekleri vardır.
Giysiler/Zırhlar
Savunma teçhizatı 6 vücut bölgesine
ayrılmıştır,bunlar;ayaklar,bacaklar,eller/kollar,omuz ve
kafa'dır.Oyuncular bunun yanı sıra 2 büyülü yüzük,1 büyülü kolye,ve bir
çift büyülü küpe takabilirler.(bunla beraber takılar oyuncunun
görünümünde bir değişiklik yaratmazlar).Savunma teçhizatı ise 3 ana
bölüme ayrılır,bunlar;Zırh(armor),Koruyucu(protector)ve Düz
Giysi(garment)dir.Zırhlar en yüksek fiziksel defansa sahip olmalarına
karşın en düşük büyüsel savunmayı sağlarlar ve koruyucular ile karışık
giyinilebilirler,Koruyucular ise dengelenmiş bir fiziksel ve büyüsel
defansa sahiptirler ve zırhlarla birlikte giyilebilirler.Komple olarak
giyinilmiş bir koruyucu takım kullanıcıya %10 yürüme hızı ve mana
kullanımda %10 azalma sağlar.Giysiler ise koruyucu veya zırhlarla
beraber giyinilemezler,en düşük fiziksel defansa sahip olmalarına karşın
en yüksek büyüsel defans sağlarlar.Takım olarak giyinilen giysiler
kullanıcıya %20 yürüme ve %20 oranında mana kullanımda azalma
sağlarlar.Bu üç tür savunma teçhizatı kendi içlerinde iyi dengelenmiştir
ve yapacağınız tercihler ve farklı kullanım şekillerine, karakterinizin
yapısına ve ortama göre de uyumludur.Teçhizatlar 8 farklı seviyededir
ve yedinci seviyeye kadar NPC'lerden temin edilebilir.Yedinci seviyeden
sonra kullanacağınız teçhizatlar sadece canavarlardan düşürülebilir veya
diğer oyunculardan sağlanabilir.
İtem Mall
Oyun ücretsiz olmasına rağmen son zamanlarda nesne pazarı oyuna
eklenmiştir.Oyuncu kredi kartları vasıtası ile resmi siteden belirli
ücretleri ödeyerek oyundaki hesabına oyunda "ipek" olarak geçen değeri
aktarır.Belirlenen "ipek" değeri ile evcil hayvan gibi,deneyim çoğaltıcı
belge(exp enhancin scroll)veya nesne satmak için açacağı dükkanının
dekorasyonu değiştirecek kağıt vs..gibi çeşitli şeyler satın alınabilir.
Nesne Sınıfları
Halihazırda bulunan 4 farklı nesne türü vardır ve bu nesnelerin her biri
kendine has özellikler barındırırlar.
Normal nesneler
Normal,ya da bir başka deyişle "beyaz" nesneler en çok karşılaştığımız
nesnelerdir.Bu kategorideki tüm nesneler npc'lerden temin edilebilir ve
kendi sınıflarının muhtemel en düşük değerlerine sahip olurlar.Örnek
olarak,npc'den satın aldığınız bir silah genel olarak 2 kritiğe
sahipken,daha yüksek kritiğe sahip silahlar kolaylıkla bulunabilirler.C
Sihirli Nesneler (blue, mavi)
Sihirli nesneler bir ya da iki nesne modifiyesine sahip olup,sınırları
ise karakterin ya str int puanlarını yükseltmekten,karakterin anormal
durumlardan(donma,yanma gibi) daha az zamanda sıyrılmasına yardım etmeye
kadardır.Öteki tip modifiyeler ise simya ile sağlanır.
Mühürlü Nesneler(seal)
Mühürlü nesneler ise gayet az rastlanan değişikliklerle bulundukları
levelin üstündeki nesnelerin özelliklerine sahip olurlar.Yere
düştüklerinde,kendilerine has görüntüleri onların normal itemlerden
rahatlıkla ayırabilmektedir.Çantanızda ise,mühürlü nesneler yanıp
sönerek parlarlar.Her nesne mühürlü olarak düşürülebilir.Bunlara rağmen
mühürlü zırhlar size özel bir görüntü sağlamayacaklardır,fakat silahlar
ve kalkanlar kendilerine özgü bir parıldama saçarlar.3 değişik seviyede
mühürlü nesne vardır,bunlar:Yıldız Mührü+5),Ay Mührü(+10),Güneş
Mührü(+15),olarak sıralanırlar.
Yıldız Mührü : Seal of Star(SoS)
Ay Mührü : Seal of Moon (SoM)
Güneş Mührü : Seal of Sun (SoSun)
Dünyevi Olmayan Nesneler(ethereal)
Bu nesnelerin asıl özellikleri tamir edilememeleridir.Bu nedenle
dayanıklılıkları da normal nesnelerden birkaç kat üstündür.Bu nesneler
sadece eşsiz canavarlardan(unique boss)düşürülebilirler.Ve bu yaratıklar
bu oyunda "UNİQUE MONSTER" olarak adlandırılırlar.Örn:Lord Yarkan(lvl
80),tiger woman(lvl 20),uruchı(lvl40).Bunlar orataya geldiklerinde
birileri onlara saldırır.ve bu uniqueler yanlarında canavarlar
çıkartırlar.Örn Tiger woman yanında Hep tigerler ve bunların giantlarını
çıkartır
Simya(alchemy)
Simya sistemi oyuncuların nesnelerini kolaylıkla geliştirmelerine olanak
tanır.+1,+2 we daha üzeri nesneleri de hazır bir biçimde canavarlardan
düşürmeniz de mümkündür.Bu artılar gösterildiği değerlerde o nesnenin
kaç level yukarıda özelliklere sahip olduğunu gösterir.Örnek olarak 32
seviye bir kılıcın +3 modifiyelenmiş hali onu 35.seviyenin özelliklerine
sahip olmasına olanak tanır.Silahlar ve kalkanlar +3'den itibaren beyaz
titrek bir ışığa sahip olurken,+5 nesneler ise mor bir parıldama
yayarlar.+7'de mavi bir parıldama,en yüksek artı seviyesinde yani +9'da
ise altın parıldama yayarlar.
Yöntem
Simya yöntemi seçeneği karakterin hareketler(character actions)
bölümünde yer alır.Bir nesneyi yükseltmek için oyuncu nesnesini uygun
bölüme yerleştirmesi,ve yükseltmek istediğini nesnenin türündeki
elixir'ini de yanına yerleştirmelidir.Oyunda 3 tür elixir
bulunmaktadır,hepsi de canavarlardan düşerler we sırayla protector
elixirler her tür zırha,aksesuar elixirleri ise mücevherlere,ve silah
elixileri ise sadece silahlara uygulanabilmektedir.Kendi başlarına her
nasılsa başarı oranı nispeten düşüktür.Şans tozları(lucky powder)her
şehirde bakkal npc'lerinden(grocery npc)alınabilir.Fakat burada dikkat
edilmesi gereken şans tozunun derecesidir(grade)nesnenizin derecesine
göre şans tozu kullanmanız gereklidir.
Simyada başarı durumunda nesne bir seviye yükselir.Başarısızlık
durumunda ise nesnenin dayanıklılığını kaybetme,bir o kadar kırılma yani
komple kayıp mümkündür.Başarısızlık yüzdesi ise her başarılı
yükseltmeden sonra otomatikman yükselir.
Nesne Değişiklikleri
Hali hazırda simya ile direk alakalı üç değişik modifiyeli nesne durumu
mevcuttur,bunlar:ölümsüzlük(immortal)dayanıklılık( steady),ve
şans(lucky)olarak ayrılır ve kullanım sayıları önceden üzerlerinde
yazılı olduğu gibi belirtilmiştir.Ölümsüzlük nesneyi başarısız simya
durumunda kırılmaktan kurtarır,dayanıklılık ise başarısız simyada
nesnenizin dayanıklılık oranının düşmesini engeller(durabilty).Şans ise
başarılı simya oranını arttırır.
Görevler
İpek yolunda birbirinden farklı birçok görev vardır,hemen hemen hepsi de
görev NPC'sinin sizden istediği şeyler doğrultusunda belirli sayıdaki
canavarı öldürüp istenilen nesneleri NPC'ye götürmektir.Bu görevlerin
ödülleri çoğunlukla para,deneyim puanları,kabiliyet puanları,bazı
görevlerde ise belirli nesneler(bunlar sağlık/mana potları gibi veya
silah olabilir)ödül olarak alınabilir.Görevler sizin canavar daha fazla
canavar öldürerek questi bitirme yolunda daha fazla deneyim puanı
kazanmanıza vesile olurlar.Bu görevler sizin karakter seviyenize göre
ayarlanmış olup,hangi bölgelerin sizin seviyeniz için güvenli olduğunu
öğrenmenizi sağlarlar.
Çarpışma
Oyundaki çarpışmalar türünün diğer oyunlarına nazaran daha kullanıcı
dostu ve daha görseller.Karakterin aldığı hasar,saldırı hızı ve menzili
karakterin kullandığı silaha ve karakterin özelliklerine bağlıdır.Bir
canavar öldürüldüğünde oyuncu için para ve nesneler bırakıyor.Bir dakika
içerisinde bu nesneler alınmadığı takdirde diğer bir oyuncu bu
nesneleri alabiliyor.Bu özellik oyuncuların birbirlerinin düşürdüğü
nesneleri çalmaktan alıkoymaktadır.Karakter seviyesi beşi geçtikten
sonra karakter öldüğünde bir miktar deneyim puanı kaybederler ve
çoğunlukla doğmak için seçtikleri şehre yeniden dönerler,alternatif
olarak başka bir oyuncu eğer canlandırma yeteneği varsa ölmüş karakteri
canlandırabilir.Eğer bir oyuncu birden fazla kez ölürse üzerinden nesne
düşebiliyor.Karakterler sağlık ve mana kazandıran nesnelere çok ihtiyaç
duyuyorlar.Çıldırma durumu da oyunda mevcuttur(berserker mod),bu durum
eğer oyuncu yeteri kadar canavar öldürmüşse çıldırma bölümü dolar,ve
kullanıldığında karakter parlayan, şeytansı bir canlıya dönüşür,bu
karakterin saldırı,savunma ve hız özelliklerini bir süreliğine
yükseltir.Bu nedenle de ya acil durumlarda,ya da güçlü canavarları
öldürmek için kullanılır.Süre dolduğunda karakter normale döner ve
çıldırma bölümü yeniden dolmaya başlar.Karakterlerin silahlarını
güçlendirmek için kullandığı birçok büyü vardır.Böylece silahlar
buz,ateş veya yıldırım ile güçlendirilebilir.Bunlar genellikle
karakterin gücünü yükseltir ve her elementin her canavarda yaptığı etki
farklıdır.Bu büyüler mana puanları kullanır ve kısa sürede biterler.
Önerilen karakter yapıları
a)Güç(STR)Yapıları
"Str/Fire ya da Ice/Glavie": Bu yapı fazlasıyla sağlık puanı ve fiziksel
defansa sahiptir.Güçlü fiziksel hasar verme avantajları ile grup
saldırılarında büyük canavarlara karşı koruyucu lider pozisyonundadır.
"Str/Fire ya da Ice/Blade": Glavie kullanan yapıya nazaran daha düşük
hasar verme kabiliyeti olmasına rağmen aynı özellikleri taşır.Kalkan
taşıması ise saldırıları önlemek adına bu yapıya avantaj sağlar.
"Str/Fire ya da Ice/Bow": Grup saldırılarında büyük canavarları öldürmek
için daha iyi bir yardımcı bulamazsınız.Uzaktan yaptıkları güçlü fakat
öteki yapılara göre biraz ağır kalan fiziksel saldırıları ile olay
mahallinden en az hasar ile sıyrılanlar bu yapıda olanlardır.
b)Büyü(INT)Yapıları
"Int/Fire ya da Light/Spear": Bu yapı tahminen oyun içerisindeki en
yüksek hasar gücüne sahip yapıdır.Bu güç 30.seviyede açılan ateş veya
yıldırım saldırıları ile(fire and ligthning nuke) inanılmaz düzeylere
ulaşır.
"Int/Fire ya da Light/Sword": Mızrak kullanan versiyonuna nazaran biraz
daha düşük hasar verse de bu yapı da çok yüksek hasar gücüne
sahiptir.Yine belirteceğimiz üzere kalkan kullanımı avantajları vardır.
c)Melez Yapıları
"2 Int/1 Str": Level atladıkça gelen karakter puanlarından iki tanesini
int özelliğine, 1 tanesini str özelliğine verirler. Büyü güçleri, Güç
(Str) yapılarına göre daha fazladır; büyü(Int) yapılarına göre daha
zayıftır. Aynı şekilde güç özellikleri de Int yapılarına gmre daha
fazladır; fakat Str yapılarına göre daha zayıftır. Karakterin amacı
giysi, takı ve silahlarının artı puanlarından yararlanarak Büyü
dengesini %100'e çekmek ve olabilecek en yüksek güç dengesine sahip
olabilmektir.
"2 Str/1 Int": Level atladıkça gelen karakter puanlarından iki tanesini
str özelliğine, 1 tanesini int özelliğine verirler. Büyü güçleri, Güç
(Str) yapılarına göre daha fazladır; büyü(Int) yapılarına göre daha
zayıftır. Aynı şekilde güç özellikleri de Int yapılarına gmre daha
fazladır; fakat Str yapılarına göre daha zayıftır. Karakterin amacı
giysi, takı ve silahlarının artı puanlarından yararlanarak güç dengesini
%100'e çekmek ve olabilecek en yüksek büyü dengesine sahip
olabilmektir.
Melez karakterler oyunun başlangıcında yeni başlayanlara önerilmeyen
karakterlerdi. Fakat, oyun sistematiğinin daha iyi öğrenilmesi ile iyi
geliştirilmiş bir melez karakterin de gayet güçlü olacağının farkına
varılmıştır.
Elementler
Elementler 4'e ayrılırlar bunlar;Ateş,Su,Toprak ve Hava'dır.Güç sınıfı
size kendinizi iyileştirme ve edilgen(passive) özellikleri vardır.Ateş
sınıfının sağlam bir hasar gücü vardır ve hedefleri ayrıca
yakarlar(belli bir zaman dilimi içerisinde belli derecede kademeli
olarak).Buz nispeten az hasar gücü verir fakat hedefleri dondurma
özellikleri vardır(hedefin saldırı hızını ve fiziksel hızını düşürür)ve
hatta onları tamamen buz kütlesine çevirerek sabitleyebilirler.Yıldırım
elementi ise yüksek bir hasar gücü vardır ve bunun yanında hedefin
savunma yüzdesini düşürürler ki bu da hedefin daha fazla hasar almasına
neden olur.Sürekli saldırı amacı gütmeyen öğretiler saldırı amacı güden
öğretilere benzer özelliklere sahiptirler.Buz öğretileri düşmanı
yavaşlatırken ateş öğretileri hasarı çoğaltır ve düşmanı yakar,yıldırım
öğretisi ise hareket hızını çoğaltır ve hasımın savunma yüzdesini
düşürür.Meziyetler nispeten birebir karşılaşma için dengelenmiştir,fakat
belirli meziyetler belirli silahlarla daha iyi sonuçlar verir ve bu
seçimler tamamen kullanıcıya kalmıştır.Elementlerin her türlü birleşimi
ve karışık kullanımı mümkündür ve bu konuda herhangi bir kısıtlama
yoktur DD
Birebir Karşılaşma
İpekyolunda birebir karşılaşmalar mümkündür(pvp).Karakter seviyeniz 10
olduktan itibaren NPC'lerden alacağınız farklı tür pelerinlerle şehrin
dışında farklı renkten pelerin giyen biriyle karşılaşabilirsiniz.Pelerin
karşılaşmalarında oyuncu deneyim puanı kazanmaz veya kaybetmez.Seviye
20'den sonra(ki karşıdaki oyuncunun da 20'den yüksek olması koşulu
ile)hiçbir iş üstlenmeyen veya pelerin giymemiş bir oyuncuyu öldürmek
sizi katil yapar.Katil olduğunuzda isminiz kırmızı yazar,bu sizin öteki
oyuncular tarafından öldürülebilmenize olanak tanır.Eğer bir oyuncu
katil durumundayken ölürse deneyim puanı,para veya nesne
kaybedebilir.Farklı işlerdeki karakterler(ticaretci,avcı,hırsız)
birbirlerine saldırabilir ve bu sayede iş deneyimi,nesne veya para
kazanmayı amaçlarlar.
Mağaralar
Downhang Taş Mağarası(downhang stone cave) 4 kata sahiptir,her katta
farklı seviyelerde canavarlar bulunur ve seviye katlar aşağıya indikçe
yükselir.Buradaki canavarlar 61-70 seviyelerindedir.50.seviyeye gelmeden
mağaralara girmek mümkün değildir ve önerilen ise 60. levelden itibaren
burada deneyim kazanmanızdır.Bir öteki mağara düşük seviyeli oyuncular
içindir ve Ch'in Mezarlığındadır(Ch'in Tomb) fakat henüz açılmamıştır.
bilkmek için oyun hakkında her türlü biligiye sahip olmanız
gerekmektedir edindiğim ve arşivime kattığım bu bilgileri sizlerle
paylaşmak istedim lütfen biraz zaman ayırın ve baştan sona hepsini
okuyun...
Özet
İpekyolu'nun temel olarak odaklandığı tema kervancılıktır.Oyun
20.seviyeden sonra oyuncuların 3 farklı meslekten birini tercih etmesine
olanak tanır,bunlar ise ticaretci(trader),avcı(hunter)ve
hırsızlıktır(thief).Ticaretcinin işi mallarını bir şehirden diğerine
olası düşman saldırılarından da koruyarak taşımaktır.Mallar bir şehirden
alınıp diğerinde satılır ve asıl değerinden kat kat yüksek fiyata
satılır.Bu ise ticaretciye zorlu yolculuğunda verilmiş cömert bir ödül
gibidir,fakat ticaretcinin taşıdığı malların değeri ne kadar yükselirse
yolculuğu bir o kadar riskli hale gelecektir.Bazı oyuncularsa
ticaretcileri perişan etmek için hırsız rolüne bürünürler.Hırsızın amacı
ise ticaretcileri öldürmek,malları almak,ve kendi karları için
satmaktır.Hırsızlar genellikle takım oyunu oynarlar,hedeflerini özenle
seçip parti veya guild şeklinde saldırırlar.Avcılar ise bu iki meslek
arasında biryerdedir.Onların hedefi ise hırsızları öldürmektir ve
genellikle ticaretciler tarafından kiralanırlar ve kervan boyunca
koruyucu görev üstlenirler.Herhangi bir işi başarı ile bitirmek
karakterimize deneyim puanı kazandırır.(experince points)Bu puanlar
mesleğinizin seviyesini yükseltmeye ve karakterinizin mesleği ile
alakalı ekstra getiriler sağlamasına yararlar.Meslekler sabit değildir
ve on dakikada bir değiştirilebilirler.Her nedense,ne zaman hırsız puanı
kazansanız ticaretci ve avcı puanı kaybediyorsunuz.Bu diğer
kombinasyonlar içinde geçerlidir.Bu arada oyuna İslami ve Avrupa
ırklarının da gireceği bir güncelleme de planlanmaktadır.Bu bize yeni
canavarlar, yeni yetenek kağıtları ve yeni silahlar,ve de tahminen yeni
başlangıç noktaları sağlayacaktır. Oyunda İslam liderleri Türk
karakterler olarak hazırlanmıştır.
Amaç
İpek yolu diye bilinen bu uzun yolda birçok karakterin farklı amaçları
vardır,macera dolu bu yolda,canavarları öldürerek güç kazanmak,şanını ve
ününü yaymak genel amaçtır.Bununla birlikte aslında bu konu
karakterinizi yaratırken kullandığınız model için çok da önemli
değildir.
Topluluk
Oyunun oldukça geniş ve giderek büyüyen oyuncu topluluğu vardır ve yeni
serverlara ingilizce konuşan topluluklar için gayet rağbet
görmektedir.İpek yolu bir MMORPG olarak bütün oyuncuların aynı server ve
aynı çevre içerisinde oynadığı bir oyundur.Oyuncular tek başına veya
partilere katılarak oynayabilir(deneyim paylaşımlılar için 8-experience
share-diğeri içinse 4 kişi olarak),nesnelerini tüccar olarak
satabilir,ya da direk takas edebilirler.Şimdiye kadar oyundaki son durum
şöyledir,harita ana şehirlere bağlı olmak üzere 3 ana bölgeden oluşur
bunlar ise Çin, Batı Çin ve Oasis Krallığıdır,bunlar ise yolculuk
edilebilen,savaşılabilen,mağaralar ve eşsiz canavarların bulunduğu
bölgelerden oluşur.İpek yolu büyük bir dernek(guild)sistemine sahiptir
ve bu sistem büyük grupların dernek adı altında biraraya gelmesini
sağlar.Bir dernek üyesi savaşırsa derneğinin seviye atlamasına yardımcı
olacak dernek puanı kazanır ki yeni seviye ile dernek daha çok oyuncu
alabilir ve başka yararları da olur.Bunların yanı sıra dernekçe ticaret
yapmak mümkündür ayrıca düşman dernek de kabul edilinebilir.Normalde
sadece üst seviye oyuncular dernek kurarlar,fakat öte yanda yine de
düşük seviyeli oyuncuların yeteri kadar para sağlaması durumunda konu
ile ilgili NPC(non player charecter-oyuncu olmayan karakter)aracılığı
ile dernek kurması mümkündür.Son zamanlarda parti eşleştirme sistemi de
oyuna dahil edilmiştir.Oyuncular parti listelerine partilerini ekleyip
oyuncu arayabilirler ve bu yolla bir partiye katılmak mümkündür.Parti
oluştururken istediğiniz level sınırını ve partinin asıl amacını
belirleyebilirsiniz.Otomatik pot sistemi de son zamanlarda
eklenmiştir.Bu özelliğe aksiyon penceresinden(action window),veya kısaca
"T" tuşuna basarak erişebilirsiniz.Hatta aynı pencereden yine son
zamanlarda eklenen "etkileyici hareket(charming action)"olarak
adlandırılan tuşla da maymununuzu dans ettirebilirsiniz.
Grafikler/Ses
Oyun grafik ve oynanabilirlik açısından oldukça güçlü ve sesler ise
ortalamanın üstünde olarak,eşsiz bir new age stili ile doğu tınıları
yakalayıp oyuna gerektiği ambiyansı ve güçlü temayı veriyor.Neredeyse
bütün meziyetler(skill),ataklar,ve marifetler(abilities)kendine özgü
özel animasyonlar ve seslerle eşsiz bir biçimde donatılmış ve karakter
modellemelerine de özenilmiş.
Karakter Geliştirme
Oyunda karakterlerimizin seviyesine göre ayrı ayrı avantajları bulunan
unsurlar vardır.Bu unsurlar Güç Ustalıklarıyla(Force
Masteries-tecniques)direk
ilişkilidir,bunlar:Ateş(fire),Buz(cold),Yıldırım(l ightning) ve
Güç(force),silah ustalıkları ise:Mızrak/Büyük
Kılıç(Spear/Glavie),Kılıç/Jilet Kılıç(Sword/Blade),ve
Ok(Bow)dur.Sabitlenmiş bir meziyet ustalığı yoktur ve bu tamamen sizin
seçiminize bağlıdır.Meziyetler belirli bir ücret karşılığı geri de
alınabilir.Meziyet puanlarınız ve deneyim puanlarınız birbirinden ayrı
olarak yükselirler,böylece meziyetleriniz seviye atlarken istediğiniz
şekilde geliştirebilirsiniz.Bu arada karakter yaratma size birçok size
ayrı ayrı seçenekler vererek,kadın-erkek,istediğiniz vücut şekli,ve
karakteristik özellikler olan boy ve kilo arasından seçiminizi yapmanıza
izin verir.
Deneyim Kazanma
İpekyolunda karaterinizin kazandığı deneyim puanları tamamen sizin bir
kabiliyet üzerindeki en yüksek seviyenizin karakter seviyenizle
arasındaki puan farkıyla ilişkilidir.Bir canavarı öldürdüğünüzde oyun
sizin en yüksek kabiliyet seviyenizi karakter seviyenizle
karşılaştırır.Aradaki fark ne kadar büyük olursa kazanacağınız kabiliyet
puanınız artacaktır(böylece kabiliyet puanı biriktirme denilen şey
gerçekleştirmiş olacaksınız--sp farming--ki 1 ve 20 leveller arasında
yapılması önerilir).Eğer aradaki fark az ise karakter seviyeniz için
daha çok deneyim puanı elde edeceksiniz.
Eğer hızlı seviye atlamak istiyorsanız ustalık seviyenizi mümkün
olduğunca yüksekte tutmanız gerekir,fakat unutmayın ki ileri seviyelerde
kabiliyet puanı biriktirmek çok bezdirici bir uğraştır.
Silahlar
3 kategori içerisinden seçebileceğiniz 5 ayrı silah türü vardır,ana
kategoriler ise;kılıç(sword),mızrak(polearm)ve ok'dur.Ok dışında her
kategori kendi içerisinde büyüsel ve fiziksel güçlerine göre ikiye
ayrılır.Kılıç grubunda,Kılıç(sword)daha yüksek büyü hasar gücüne
sahipken daha az fiziksel hasar gücü vardır.Fakat kılıcın alternatifi
olan Jilet Kılıç ise daha az büyüsel,fakat daha çok fiziksel hasar
gücüne sahiptir.Aynı şekilde mızraklarda Büyük Kılıç(glaive)daha çok
fiziksel daha az büyüsel hasar gücüne sahipken,Mızrak(spear)ise daha çok
büyüsel ve daha az fiziksel hasar gücüne sahiptir.Kılıçlara ve
Mızraklara nazaran Okların hem büyüsel hem fiziksel hasar güçleri daha
az olmasına rağmen okun menzilli saldırı avantajı vardır.Kılıçların
hepsi tek elle kullanılıyor olmasına rağmen kılıç kullanıcılarının
kalkan taşıma seçenekleri vardır.
Giysiler/Zırhlar
Savunma teçhizatı 6 vücut bölgesine
ayrılmıştır,bunlar;ayaklar,bacaklar,eller/kollar,omuz ve
kafa'dır.Oyuncular bunun yanı sıra 2 büyülü yüzük,1 büyülü kolye,ve bir
çift büyülü küpe takabilirler.(bunla beraber takılar oyuncunun
görünümünde bir değişiklik yaratmazlar).Savunma teçhizatı ise 3 ana
bölüme ayrılır,bunlar;Zırh(armor),Koruyucu(protector)ve Düz
Giysi(garment)dir.Zırhlar en yüksek fiziksel defansa sahip olmalarına
karşın en düşük büyüsel savunmayı sağlarlar ve koruyucular ile karışık
giyinilebilirler,Koruyucular ise dengelenmiş bir fiziksel ve büyüsel
defansa sahiptirler ve zırhlarla birlikte giyilebilirler.Komple olarak
giyinilmiş bir koruyucu takım kullanıcıya %10 yürüme hızı ve mana
kullanımda %10 azalma sağlar.Giysiler ise koruyucu veya zırhlarla
beraber giyinilemezler,en düşük fiziksel defansa sahip olmalarına karşın
en yüksek büyüsel defans sağlarlar.Takım olarak giyinilen giysiler
kullanıcıya %20 yürüme ve %20 oranında mana kullanımda azalma
sağlarlar.Bu üç tür savunma teçhizatı kendi içlerinde iyi dengelenmiştir
ve yapacağınız tercihler ve farklı kullanım şekillerine, karakterinizin
yapısına ve ortama göre de uyumludur.Teçhizatlar 8 farklı seviyededir
ve yedinci seviyeye kadar NPC'lerden temin edilebilir.Yedinci seviyeden
sonra kullanacağınız teçhizatlar sadece canavarlardan düşürülebilir veya
diğer oyunculardan sağlanabilir.
İtem Mall
Oyun ücretsiz olmasına rağmen son zamanlarda nesne pazarı oyuna
eklenmiştir.Oyuncu kredi kartları vasıtası ile resmi siteden belirli
ücretleri ödeyerek oyundaki hesabına oyunda "ipek" olarak geçen değeri
aktarır.Belirlenen "ipek" değeri ile evcil hayvan gibi,deneyim çoğaltıcı
belge(exp enhancin scroll)veya nesne satmak için açacağı dükkanının
dekorasyonu değiştirecek kağıt vs..gibi çeşitli şeyler satın alınabilir.
Nesne Sınıfları
Halihazırda bulunan 4 farklı nesne türü vardır ve bu nesnelerin her biri
kendine has özellikler barındırırlar.
Normal nesneler
Normal,ya da bir başka deyişle "beyaz" nesneler en çok karşılaştığımız
nesnelerdir.Bu kategorideki tüm nesneler npc'lerden temin edilebilir ve
kendi sınıflarının muhtemel en düşük değerlerine sahip olurlar.Örnek
olarak,npc'den satın aldığınız bir silah genel olarak 2 kritiğe
sahipken,daha yüksek kritiğe sahip silahlar kolaylıkla bulunabilirler.C
Sihirli Nesneler (blue, mavi)
Sihirli nesneler bir ya da iki nesne modifiyesine sahip olup,sınırları
ise karakterin ya str int puanlarını yükseltmekten,karakterin anormal
durumlardan(donma,yanma gibi) daha az zamanda sıyrılmasına yardım etmeye
kadardır.Öteki tip modifiyeler ise simya ile sağlanır.
Mühürlü Nesneler(seal)
Mühürlü nesneler ise gayet az rastlanan değişikliklerle bulundukları
levelin üstündeki nesnelerin özelliklerine sahip olurlar.Yere
düştüklerinde,kendilerine has görüntüleri onların normal itemlerden
rahatlıkla ayırabilmektedir.Çantanızda ise,mühürlü nesneler yanıp
sönerek parlarlar.Her nesne mühürlü olarak düşürülebilir.Bunlara rağmen
mühürlü zırhlar size özel bir görüntü sağlamayacaklardır,fakat silahlar
ve kalkanlar kendilerine özgü bir parıldama saçarlar.3 değişik seviyede
mühürlü nesne vardır,bunlar:Yıldız Mührü+5),Ay Mührü(+10),Güneş
Mührü(+15),olarak sıralanırlar.
Yıldız Mührü : Seal of Star(SoS)
Ay Mührü : Seal of Moon (SoM)
Güneş Mührü : Seal of Sun (SoSun)
Dünyevi Olmayan Nesneler(ethereal)
Bu nesnelerin asıl özellikleri tamir edilememeleridir.Bu nedenle
dayanıklılıkları da normal nesnelerden birkaç kat üstündür.Bu nesneler
sadece eşsiz canavarlardan(unique boss)düşürülebilirler.Ve bu yaratıklar
bu oyunda "UNİQUE MONSTER" olarak adlandırılırlar.Örn:Lord Yarkan(lvl
80),tiger woman(lvl 20),uruchı(lvl40).Bunlar orataya geldiklerinde
birileri onlara saldırır.ve bu uniqueler yanlarında canavarlar
çıkartırlar.Örn Tiger woman yanında Hep tigerler ve bunların giantlarını
çıkartır
Simya(alchemy)
Simya sistemi oyuncuların nesnelerini kolaylıkla geliştirmelerine olanak
tanır.+1,+2 we daha üzeri nesneleri de hazır bir biçimde canavarlardan
düşürmeniz de mümkündür.Bu artılar gösterildiği değerlerde o nesnenin
kaç level yukarıda özelliklere sahip olduğunu gösterir.Örnek olarak 32
seviye bir kılıcın +3 modifiyelenmiş hali onu 35.seviyenin özelliklerine
sahip olmasına olanak tanır.Silahlar ve kalkanlar +3'den itibaren beyaz
titrek bir ışığa sahip olurken,+5 nesneler ise mor bir parıldama
yayarlar.+7'de mavi bir parıldama,en yüksek artı seviyesinde yani +9'da
ise altın parıldama yayarlar.
Yöntem
Simya yöntemi seçeneği karakterin hareketler(character actions)
bölümünde yer alır.Bir nesneyi yükseltmek için oyuncu nesnesini uygun
bölüme yerleştirmesi,ve yükseltmek istediğini nesnenin türündeki
elixir'ini de yanına yerleştirmelidir.Oyunda 3 tür elixir
bulunmaktadır,hepsi de canavarlardan düşerler we sırayla protector
elixirler her tür zırha,aksesuar elixirleri ise mücevherlere,ve silah
elixileri ise sadece silahlara uygulanabilmektedir.Kendi başlarına her
nasılsa başarı oranı nispeten düşüktür.Şans tozları(lucky powder)her
şehirde bakkal npc'lerinden(grocery npc)alınabilir.Fakat burada dikkat
edilmesi gereken şans tozunun derecesidir(grade)nesnenizin derecesine
göre şans tozu kullanmanız gereklidir.
Simyada başarı durumunda nesne bir seviye yükselir.Başarısızlık
durumunda ise nesnenin dayanıklılığını kaybetme,bir o kadar kırılma yani
komple kayıp mümkündür.Başarısızlık yüzdesi ise her başarılı
yükseltmeden sonra otomatikman yükselir.
Nesne Değişiklikleri
Hali hazırda simya ile direk alakalı üç değişik modifiyeli nesne durumu
mevcuttur,bunlar:ölümsüzlük(immortal)dayanıklılık( steady),ve
şans(lucky)olarak ayrılır ve kullanım sayıları önceden üzerlerinde
yazılı olduğu gibi belirtilmiştir.Ölümsüzlük nesneyi başarısız simya
durumunda kırılmaktan kurtarır,dayanıklılık ise başarısız simyada
nesnenizin dayanıklılık oranının düşmesini engeller(durabilty).Şans ise
başarılı simya oranını arttırır.
Görevler
İpek yolunda birbirinden farklı birçok görev vardır,hemen hemen hepsi de
görev NPC'sinin sizden istediği şeyler doğrultusunda belirli sayıdaki
canavarı öldürüp istenilen nesneleri NPC'ye götürmektir.Bu görevlerin
ödülleri çoğunlukla para,deneyim puanları,kabiliyet puanları,bazı
görevlerde ise belirli nesneler(bunlar sağlık/mana potları gibi veya
silah olabilir)ödül olarak alınabilir.Görevler sizin canavar daha fazla
canavar öldürerek questi bitirme yolunda daha fazla deneyim puanı
kazanmanıza vesile olurlar.Bu görevler sizin karakter seviyenize göre
ayarlanmış olup,hangi bölgelerin sizin seviyeniz için güvenli olduğunu
öğrenmenizi sağlarlar.
Çarpışma
Oyundaki çarpışmalar türünün diğer oyunlarına nazaran daha kullanıcı
dostu ve daha görseller.Karakterin aldığı hasar,saldırı hızı ve menzili
karakterin kullandığı silaha ve karakterin özelliklerine bağlıdır.Bir
canavar öldürüldüğünde oyuncu için para ve nesneler bırakıyor.Bir dakika
içerisinde bu nesneler alınmadığı takdirde diğer bir oyuncu bu
nesneleri alabiliyor.Bu özellik oyuncuların birbirlerinin düşürdüğü
nesneleri çalmaktan alıkoymaktadır.Karakter seviyesi beşi geçtikten
sonra karakter öldüğünde bir miktar deneyim puanı kaybederler ve
çoğunlukla doğmak için seçtikleri şehre yeniden dönerler,alternatif
olarak başka bir oyuncu eğer canlandırma yeteneği varsa ölmüş karakteri
canlandırabilir.Eğer bir oyuncu birden fazla kez ölürse üzerinden nesne
düşebiliyor.Karakterler sağlık ve mana kazandıran nesnelere çok ihtiyaç
duyuyorlar.Çıldırma durumu da oyunda mevcuttur(berserker mod),bu durum
eğer oyuncu yeteri kadar canavar öldürmüşse çıldırma bölümü dolar,ve
kullanıldığında karakter parlayan, şeytansı bir canlıya dönüşür,bu
karakterin saldırı,savunma ve hız özelliklerini bir süreliğine
yükseltir.Bu nedenle de ya acil durumlarda,ya da güçlü canavarları
öldürmek için kullanılır.Süre dolduğunda karakter normale döner ve
çıldırma bölümü yeniden dolmaya başlar.Karakterlerin silahlarını
güçlendirmek için kullandığı birçok büyü vardır.Böylece silahlar
buz,ateş veya yıldırım ile güçlendirilebilir.Bunlar genellikle
karakterin gücünü yükseltir ve her elementin her canavarda yaptığı etki
farklıdır.Bu büyüler mana puanları kullanır ve kısa sürede biterler.
Önerilen karakter yapıları
a)Güç(STR)Yapıları
"Str/Fire ya da Ice/Glavie": Bu yapı fazlasıyla sağlık puanı ve fiziksel
defansa sahiptir.Güçlü fiziksel hasar verme avantajları ile grup
saldırılarında büyük canavarlara karşı koruyucu lider pozisyonundadır.
"Str/Fire ya da Ice/Blade": Glavie kullanan yapıya nazaran daha düşük
hasar verme kabiliyeti olmasına rağmen aynı özellikleri taşır.Kalkan
taşıması ise saldırıları önlemek adına bu yapıya avantaj sağlar.
"Str/Fire ya da Ice/Bow": Grup saldırılarında büyük canavarları öldürmek
için daha iyi bir yardımcı bulamazsınız.Uzaktan yaptıkları güçlü fakat
öteki yapılara göre biraz ağır kalan fiziksel saldırıları ile olay
mahallinden en az hasar ile sıyrılanlar bu yapıda olanlardır.
b)Büyü(INT)Yapıları
"Int/Fire ya da Light/Spear": Bu yapı tahminen oyun içerisindeki en
yüksek hasar gücüne sahip yapıdır.Bu güç 30.seviyede açılan ateş veya
yıldırım saldırıları ile(fire and ligthning nuke) inanılmaz düzeylere
ulaşır.
"Int/Fire ya da Light/Sword": Mızrak kullanan versiyonuna nazaran biraz
daha düşük hasar verse de bu yapı da çok yüksek hasar gücüne
sahiptir.Yine belirteceğimiz üzere kalkan kullanımı avantajları vardır.
c)Melez Yapıları
"2 Int/1 Str": Level atladıkça gelen karakter puanlarından iki tanesini
int özelliğine, 1 tanesini str özelliğine verirler. Büyü güçleri, Güç
(Str) yapılarına göre daha fazladır; büyü(Int) yapılarına göre daha
zayıftır. Aynı şekilde güç özellikleri de Int yapılarına gmre daha
fazladır; fakat Str yapılarına göre daha zayıftır. Karakterin amacı
giysi, takı ve silahlarının artı puanlarından yararlanarak Büyü
dengesini %100'e çekmek ve olabilecek en yüksek güç dengesine sahip
olabilmektir.
"2 Str/1 Int": Level atladıkça gelen karakter puanlarından iki tanesini
str özelliğine, 1 tanesini int özelliğine verirler. Büyü güçleri, Güç
(Str) yapılarına göre daha fazladır; büyü(Int) yapılarına göre daha
zayıftır. Aynı şekilde güç özellikleri de Int yapılarına gmre daha
fazladır; fakat Str yapılarına göre daha zayıftır. Karakterin amacı
giysi, takı ve silahlarının artı puanlarından yararlanarak güç dengesini
%100'e çekmek ve olabilecek en yüksek büyü dengesine sahip
olabilmektir.
Melez karakterler oyunun başlangıcında yeni başlayanlara önerilmeyen
karakterlerdi. Fakat, oyun sistematiğinin daha iyi öğrenilmesi ile iyi
geliştirilmiş bir melez karakterin de gayet güçlü olacağının farkına
varılmıştır.
Elementler
Elementler 4'e ayrılırlar bunlar;Ateş,Su,Toprak ve Hava'dır.Güç sınıfı
size kendinizi iyileştirme ve edilgen(passive) özellikleri vardır.Ateş
sınıfının sağlam bir hasar gücü vardır ve hedefleri ayrıca
yakarlar(belli bir zaman dilimi içerisinde belli derecede kademeli
olarak).Buz nispeten az hasar gücü verir fakat hedefleri dondurma
özellikleri vardır(hedefin saldırı hızını ve fiziksel hızını düşürür)ve
hatta onları tamamen buz kütlesine çevirerek sabitleyebilirler.Yıldırım
elementi ise yüksek bir hasar gücü vardır ve bunun yanında hedefin
savunma yüzdesini düşürürler ki bu da hedefin daha fazla hasar almasına
neden olur.Sürekli saldırı amacı gütmeyen öğretiler saldırı amacı güden
öğretilere benzer özelliklere sahiptirler.Buz öğretileri düşmanı
yavaşlatırken ateş öğretileri hasarı çoğaltır ve düşmanı yakar,yıldırım
öğretisi ise hareket hızını çoğaltır ve hasımın savunma yüzdesini
düşürür.Meziyetler nispeten birebir karşılaşma için dengelenmiştir,fakat
belirli meziyetler belirli silahlarla daha iyi sonuçlar verir ve bu
seçimler tamamen kullanıcıya kalmıştır.Elementlerin her türlü birleşimi
ve karışık kullanımı mümkündür ve bu konuda herhangi bir kısıtlama
yoktur DD
Birebir Karşılaşma
İpekyolunda birebir karşılaşmalar mümkündür(pvp).Karakter seviyeniz 10
olduktan itibaren NPC'lerden alacağınız farklı tür pelerinlerle şehrin
dışında farklı renkten pelerin giyen biriyle karşılaşabilirsiniz.Pelerin
karşılaşmalarında oyuncu deneyim puanı kazanmaz veya kaybetmez.Seviye
20'den sonra(ki karşıdaki oyuncunun da 20'den yüksek olması koşulu
ile)hiçbir iş üstlenmeyen veya pelerin giymemiş bir oyuncuyu öldürmek
sizi katil yapar.Katil olduğunuzda isminiz kırmızı yazar,bu sizin öteki
oyuncular tarafından öldürülebilmenize olanak tanır.Eğer bir oyuncu
katil durumundayken ölürse deneyim puanı,para veya nesne
kaybedebilir.Farklı işlerdeki karakterler(ticaretci,avcı,hırsız)
birbirlerine saldırabilir ve bu sayede iş deneyimi,nesne veya para
kazanmayı amaçlarlar.
Mağaralar
Downhang Taş Mağarası(downhang stone cave) 4 kata sahiptir,her katta
farklı seviyelerde canavarlar bulunur ve seviye katlar aşağıya indikçe
yükselir.Buradaki canavarlar 61-70 seviyelerindedir.50.seviyeye gelmeden
mağaralara girmek mümkün değildir ve önerilen ise 60. levelden itibaren
burada deneyim kazanmanızdır.Bir öteki mağara düşük seviyeli oyuncular
içindir ve Ch'in Mezarlığındadır(Ch'in Tomb) fakat henüz açılmamıştır.
Salı Tem. 19, 2011 2:24 pm tarafından glewci
» Xara3d5 3 boyutlu yazi yazma programi (dj isimleri yazmak icin şahane)
C.tesi Nis. 16, 2011 10:24 am tarafından erhan2188
» Hareketli Avatar Yapımı
C.tesi Mart 12, 2011 9:47 pm tarafından (fog)'(x)
» Sjsro 11d'li Media.pk2...!!
C.tesi Mart 12, 2011 1:26 pm tarafından womekan
» Pet (Horse, Wolf, Kervan vs.) Auto Pot.
Salı Şub. 15, 2011 5:11 pm tarafından wiar01
» Silkroad'ı 3D Oynayın! Bir İlk :)
Perş. Şub. 03, 2011 4:38 pm tarafından Fleyd
» Kangurularla Apaçi
Perş. Şub. 03, 2011 3:35 pm tarafından (fog)'(x)
» EiffeL Kulesi Önünde Apaçi :)
Perş. Şub. 03, 2011 3:33 pm tarafından (fog)'(x)
» Apaçi Marşı- Bağlama&Gitar
Perş. Şub. 03, 2011 3:27 pm tarafından (fog)'(x)
» Apaçi Müziği - Gitar Versiyon
Perş. Şub. 03, 2011 3:21 pm tarafından (fog)'(x)