|| Kopuk GençLik || Zamane GençLerin SanaL Mekanı ||

OOOPS Bİ DAKKA KARDEŞ !


Şimdi Hacı Sen Bu Foruma Zati Üyeysen Sorun Yok,Giriş Yap.

Haa Yok Üye FeLan DeğiLim Üye oLupta Ne İşime Yarıyacak Diyorsan Oku;
Komedi,Arkadaşlık,İyi Vakit,Sanal Bi Aile Hatta Yetim ve Öksüz KardeşLerimize Sanal Ana ve Babada Oluruz Üye oL Yeter...


Join the forum, it's quick and easy

|| Kopuk GençLik || Zamane GençLerin SanaL Mekanı ||

OOOPS Bİ DAKKA KARDEŞ !


Şimdi Hacı Sen Bu Foruma Zati Üyeysen Sorun Yok,Giriş Yap.

Haa Yok Üye FeLan DeğiLim Üye oLupta Ne İşime Yarıyacak Diyorsan Oku;
Komedi,Arkadaşlık,İyi Vakit,Sanal Bi Aile Hatta Yetim ve Öksüz KardeşLerimize Sanal Ana ve Babada Oluruz Üye oL Yeter...

|| Kopuk GençLik || Zamane GençLerin SanaL Mekanı ||

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Sayfayı FaceBook'ta Paylaş
Design By Sahirâne Design ©️
Tıkla Beğen
Erzurum

2 posters

    Nikola Tesla Kimdir?

    (fog)'(x)
    (fog)'(x)
    Nikola Tesla Kimdir? CouronnePatRoN
    PatRoN


    Uyarı Seviyesi Uyarı Seviyesi : Uyarı Yok !
    Cinsiyetim Cinsiyetim : Erkek
    Kayıt Tarihim Kayıt Tarihim : 14/01/10
    Yaşım Yaşım : 34
    MemLeketim MemLeketim : Yarimin Yanı
    Mesaj Sayım Mesaj Sayım : 2732

    Nikola Tesla Kimdir? Empty Nikola Tesla Kimdir?

    Mesaj tarafından (fog)'(x) Paz Mayıs 09, 2010 7:06 pm

    Nikola Tesla (Nikola Tesla Kimdir? - Nikola
    Tesla Hakkında)



    Nikola
    Tesla

    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    Nikola Tesla, şimdiki
    Hırvatistan'da, Smiljana köyünde, 10 Temmuz 1856'da doğdu, 7 Ocak 1943
    New York'ta öldü. Sırp asıllı fizikçi.

    Babası
    Papaz dı. Hiçbir zaman okuyup yazamamasına rağmen, annesi halk arasında
    pratik ev aletleri mucidi olarak bilinirdi. Ona göre Tesla, yaratıcı
    dahi olmaya adaydı. Papaz olması için babasının zorlamasına karşı
    çıkarak, genç Tesla, mühendislik mesleğinde ısrar etti. Annesi de onu
    destekledi, Fizik ve Matematikte bilgisini arttırırken Graz'daki
    Politeknik okuluna girdi ve Prag Üniversitesinde eğitimine devam etti.
    Yabancı teknik eserleri okuyabilmek için, orada, yabancı dil kursuna
    devam etti. Anadili olan Sırpça ve ailece bildikleri Almanca 'ya ek
    olarak İngilizce, Fransızca ve İtalyanca 'yı da öğrendi. Prag'daki
    tahsilini 1880'de bitirdikten sonra, Budapeşte'de
    lisans üstü yaparken, profesörüyle alternatif akımın özelliklerini
    tartıştı. Sonra bir Paris telefon şirketinde çalışmaya başladı. Burada
    doğru akım motorları ve dinamolar konusunda geniş ve önemli tecrübeler
    edindi. Oradayken çalıştığı döner makineleri korumak için regüle edici
    kontrol cihazları icat etti.

    Elektrik
    endüstrisinin durumu

    O günlerde
    genellikle doğru akım, ısıtmaya, aydınlatmaya, güç sağlamaya ve iletmeye
    en uygun elektrik akımı olarak bilinirdi. Fakat doğru akım direnç
    kayıpları o kadar büyüktü ki, her mil kare için bir güç santralına gerek
    vardı. İlk akkor ampuller (110 Volt'ta), güç santralına yakın olsalar
    bile parlak yanmıyorlar ve bir milden daha uzaklıktakiler ise kaybolan
    güce bağlı olarak sönük yanıyorlardı.

    1884'de
    genç Tesla, kafası fikirlerle dolu ve cebinde 4 sentle New York'da
    gemiden ayrıldı. Tecrübesi onu doğru akım motorları ve dinamolardaki
    komütatörün sonsuz sorunlar yaratan, gereksiz bir karışıklık olduğuna
    inandırmıştı. doğru akım üretecinin bir komütatörle dış devrede tamamen
    aynı yöne akan dalga dizileri şeklinde alternatif akım oluşturduğunu
    gördü. O zaman, motorda dönme hareketini sağlayacak bir doğru akım elde
    etmek için, yöntem tersine çevrilmeliydi. Her elektrik motorunun
    endüvi'si, motora alternatif akım beslemek için döndüğü anda manyetik
    kutupların yönlerini değiştiren, döner komutatöre sahipti.

    İlham

    Tesla'
    ya göre bu doğru akım, saçmalığın daniskasıydı. Hem jeneratör (üreteç)
    hem de motordaki komütatörü ortadan kaldırmak ve alternatif akımı tüm
    sistemde kullanmak akla uygun gelmekteydi. Fakat hiç kimse alternatif
    akımda çalışabilen bir motoru oluşturmamıştı ve Tesla bu sorunu çok
    düşündü. 1882 Şubatında, Budapeşte'nin bir parkında Szigetti adında bir
    sınıf arkadaşı ile gezinirken aniden haykırdı. "Buldum!" Tüm
    elektrik endüstrisinde devrim yapacak olan "Dönen manyetik alan"ı
    bulmuştu. Dönen elemana bağlantı gereği olmayacaktı. Komütatör yoktu
    artık.

    Sonradan tüm alternatif akım
    elektrik sistemlerini tasarladı. Alternatörler, elektrik enerjisinin
    ekonomik iletimi ve dağıtımı için gerilim yükseltici ve alçaltıcı
    transformatörler ve mekanik güç sağlamak için alternatif akım motorları.
    Dünyanın her tarafında harcanıp giden su gücünün bolluğundan esinlenip,
    gerekli olan yerlere enerji dağıtabilen hidroelektrik santralleriyle bu
    büyük gücün elde edilmesini tasarladı. Budapeşte'de "Birgün Niyagara
    Çağlayanını elektrik elde etmek için kullanacağım" diyerek
    dinleyenleri şaşırttı.

    Edison
    tarafından cesareti kırıldı

    Tesla'nın
    aradığı fırsat ve şans kolayca eline geçmedi. O zamanlar New York'da
    Pearl caddesindeki ilk laboratuvarında akkor lambası için pazar aramakla
    meşgul olan Edison'a rastladığı zaman Tesla, gençlik heyecanıyla,
    kendisinin bulduğu alternatif akım sisteminin açıklamasını yaptı. Bu
    düşünceyi derhal ve tamamen kestirip atan o büyük adam, "Sen teori
    üzerinde vaktini harcıyorsun" dedi.

    Bir
    yıl boyunca, uzun boylu, zayıf Yugoslav, bu yabancı ülkede açlıktan
    korunmak için mücadele etti. Gün geldi, çukur kazarak geçimini sağladı.
    Fakat birlikte çalıştığı çukur kazıcı, Western Union'un ustası, yemek
    saatlerinde Tesla' nın ilgilendiği yeni elektrik sistemlerinin hayali
    tariflerini dinleyerek, bu konu üzerinde bir plan yaptı. Tesla'yı
    A.K.Brown adlı firmanın sahibiyle tanıştırdı. Tesla'nın parlak
    planlarıyla büyülenerek, Brown ve bir ortağı büyük bir atılım yapmaya
    karar verdiler. Ortaya belirili bir miktar para koydular ve Tesla Batı
    Broadway'de bir deney laboratuvarı kurdu. Orada Tesla jeneratör,
    transformatörler, iletim (transmisyon) hattı, motorlar ve ışıklar gibi
    tasarladığı sistemlerin tümünün planlarını hazırladı. Hatta iki ve üç
    fazlı sistemleri de tasarladı.

    Cornell
    Üniversitesinden Profesör W.A. Anthony yeni alternatif akım sistemini
    sınadı ve derhal Tesla'nın senkron motorunun en iyi doğru akım motoruna
    eşit yeterlikte olduğunu açıkladı.

    Alternatif
    akım ortaya çıkıyor

    O zaman
    Tesla bütün kısımlara sahip tek bir patent altında sistemini tescil
    ettirmek istedi. Patent Bürosu her önemli fikir için ayrı bir dilekçeyle
    başvurulmasında ısrar etti. Tesla, 1887'nin Kasım ve Aralığında
    dilekçelerini verdi ve daha sonraki altı ayda yedi tane A.B.D. patenti
    aldı. 1888 Nisan'ında çok fazlı sistemini de içeren dört ayrı patent
    için başvurdu. Bunlar da hızla, bekletilmeden verildi. Yılın sonuna
    kadar 18 patent daha aldı. Bunları, çeşitli Avrupa patentleri izledi. Bu
    kadar hızla dağıtılan bu patent çığının, eşi görülmemişti. Fakat
    fikirler ilginçti. O kadar ki, bir çelişme ya da bir tahmin yoktu. Bu
    yüzden patentler tek bir tartışma bile yapılmadan verildi.

    Bu sırada Tesla, New York'da AIEE (Şimdiki IEEE)'nin bir
    toplantısında çok gösterişli konferans verip, tek ve çok fazlı
    alternatif akım sistemlerinin gösterisini yaptı. Dünya mühendisleri,
    muazzam gelişmenin kapısını açarak, telle yapılan elektrik enerjisi
    iletimindeki sınırlamaların giderilmiş olduğunu gördüler.
    Fakat,
    kim, tümüyle daha iyi olan bu sistemi uygulayacaktı?
    Doğal olarak, bu kuruluş, Edison-General Electric olmayacaktı. Aksi
    halde kendi yatırımlarının eskimiş olduğunu kabul edeceklerdi.

    İşte tam o sırada George Westinghouse, Tesla'nın
    laboratuvarlarına gitti ve Tesla ile tanıştı. Westinghouse, "Alternatif
    akım patentleri için bir milyon Dolar nakit ve ayrıca satış payı
    vereceğim" diyerek teklifini yaptı. Satış payı, beygir gücü başına 1
    Dolar olmak üzere anlaştılar.

    Ülke
    çapındaki Westinghouse yatırımlarının başarısı, gelişen elektrik
    endüstrisinde rakip durumunu korumak için General electric,
    Westinghouse'dan bir lisans almak zorunda kaldı.

    Gerçekleşen
    rüya

    1890'da,
    uluslararası Niyagara komisyonu elektrik üretmek için, Niyagara
    çağlayanının gücünü kullanmak amacıyla çalışmaya başladı. Bilgin Lord
    Kelvin, komisyonun başkanlığına atandı ve derhal doğru akım sisteminin
    en iyi olacağına dair açıklamasını yaptı. Fakat güç, 26 mil uzaklıktaki
    Buffalo'ya iletilecekti. Bu durumda alternatif akımın gerekliliğini
    kabul etti.

    Westinghouse, on tane 5000
    beygirgücündeki hidroelektrik jeneratörü için ve General Electric ise
    iletim hattı için kontrat yaptılar. Bu sistem iletim hattı, yükseltici
    ve alçaltıcı transformatörler Tesla'nın 2 faz projesine uygundu. Hareket
    eden parçaları azaltmak için, dıştan dönen alan ve içi sabit armatürlü,
    büyük alternatörler planlanmıştı.

    O
    zamana kadar bu büyüklükte bir proje yapılmadığı için, bu tarihi proje
    heyecan yarattı. Dakikada 250 devir yapan, herbiri 1775 Amper veren,
    2250 Volt'luk on büyük alternatör, iki fazlı 25 Hz (Hertz)'de 50 000
    Beygirgücü veya 37 000 kW'lık çıkış oluşturuyordu. Rotorların herbiri, 3
    metre çapında, 4,5 metre uzunluğunda (düşey jeneratörlerde 4,5 metre
    yükseklik) ve 34 ton ağırlığındaydı. Sabit parçaların herbiri 50 ton
    ağırlığındaydı. Gerilim, iletim için 22.000 Volt'a çıkarıldı.

    Uzaktan radyo kontrolu

    Sonradan Telsiz denilen, radyo alanında Tesla'nın
    öncülüğü, Mors koduyla yapılan haberleşmeden de ileri gitti. 1898'de New
    York şehrinin Madison Parkı'nda (Madison Square Garden) telsiz ile
    uzaktan kontrola ait parlak bir gösteri düzenledi. Birinci geleneksel
    Elektrik Fuarının geliştiği yer ve genellikle Barnum-Bailey sirkinin
    çalıştığı büyük alanlın ortasına büyük bir tank koydu ve suyla doldurdu.
    Bu küçük gölün üzerine, yüzmesi için, 1 metre uzunluğunda anten direği
    olan bir tekne koydu. Teknenin içinde bir radyo alıcısı vardı. Tesla,
    seyircilerin isteği doğrultusunda ileri gitme, sağa veya sola dönme,
    durma, geri gitme, ışıkları yakıp söndürme gibi çeşitli şeyleri uzaktan
    radyo kontrol sayesinde yaptı. Unutulmaz gösteri tüm seyircileri hayran
    bıraktığı gibi günlük gazetelerin ön sayfalarında yer aldı.

    Matematiksel büyücülük

    Tesla'nın matematik dehası,
    Westinghouse ve General
    Electric'in imalatını yaptığı alternatif akım cihazlarının, parçalarının
    yapımında büyük bir yer sağladı. Tesla, öğrencilik günlerinde karışık
    soruları kagıt ve kalemsiz çözerdi. Öğretmeni onun hile yaptığından
    şüphe eder ve O'na ayrı testler uygulardı. Genç Tesla, bütün logaritma
    cetvelini ezberlemişti. Şimdi A.B.D.'de kullanılan, saniyede 60 Hz'lik
    frekans, Tesla'nın mantık hesaplarından çıkarılmıştı. Çünkü, Tesla bu
    frekansın ticari açıdan en uygun olduğunu saptamıştı. Daha yüksek
    frekanslarda alternatif akım motorları yetersiz olacaktı. Daha alçak
    frekanslarda ise daha çok demir kullanmak gerekecekti. Işıklar da alçak
    frekanslarda titreşecekti.

    Niyagara
    Çağlayanı'nın ana tesisi, ilk Westinghouse türbin jeneratörlerinin
    kapasitelerine uyması için, 25 Hz'e göre planlanmıştı. Bunu izleyen
    gelişmeler ile 60 Hz'e dönüşüm yapıldı. Günümüzde bu, Niyagara'dan elde
    edilen enerji, 360 mil uzaklıktaki New York'a kadar iletilmektedir. Bir
    zamanlar daha büyük uzaklıklar, Kuzeydoğu şebekesinden beslenmekteydi.
    Tesla, New York'a geldiği zaman, yeterli enerji iletimi için sınır 1
    milden azdı.

    Yüksek frekans öncülüğü

    Tesla, araştırmalarında, yüksek gerilim ve yüksek
    frekansın bilinmeyen alanlarına daha çok yer verdi. Yüksek frekans
    cihazlarını kullanırken, bir elini daima cebinde tutardı. Bütün
    laboratuvar asistanlarına bu ön tedbiri almalarında ısrar ederdi ve bu
    kural, bugüne kadar daima gerilim bakımından tehlikeli cihaz etrafındaki
    uyanık araştırıcılar tarafından da uygulanmaktadır. O zaman
    yararlanılmamış olmasına rağmen, Tesla'nın yüksek frekans ve yüksek
    gerilim alanındaki keşifleri, modern elektroniğin yolunu açtı. Biricik
    yüksek frekans transformatörü ile (Tesla Bobinleri - Tesla Coils)
    çıplak elinde tuttuğu gazlı tüpü yakacak şekilde vücudundan, zarar
    vermeden, yüksek gerilimli akım geçiriyordu. O günlerde Tesla, aslında
    neon tüpünün ve flüoresan tüpünün aydınlatmasını gösteriyordu.

    Bazen, frekans aralığının alt ve üst kısımlarında
    yaptığı denemeler, Tesla'yı keşfedilmemiş bölgelere yöneltti. Mekanik ve
    fiziksel titreşimlerle çalışırken, Houston Caddesindeki yeni
    laboratuvarının etrafında hakiki bir depreme neden oldu. Binanın doğal
    rezonans frekansına yaklaşan, Tesla'nın mekanik osilatörü, eski binayı
    sarsarak tehdit etti. Bir blok ileride, polis karakolundaki eşya
    esrarengiz bir şekilde dans etmeye başladı. Böylece, Tesla, rezonans,
    vibrasyon ve "doğal 7 periyot"a ait matematiksel teorileri ispatladı.

    Dünya'nın en güçlü vericisi

    Yüksek gerilim ve yüksek frekanslı elektrik iletimi
    konusundaki araştırmalar, Tesla'yı Colorado Springs yakınlarındaki bir
    dağın üzerine dünyanın en güçlü radyo vericisini kurup çalıştırmaya
    yöneltti. 60 metrelik direğin etrafında, 22,5 metre çapında, hava
    çekirdekli transformatörü yaptı. İç kısımdaki sekonder 100 sarımlı ve 3
    metre çapındydı. Üreticisi, istasyondan birkaç mil uzaklıkta bulunan
    enerjiyi kullanırken, Tesla ilk insan yapımı şimşeği oluşturdu. Bir
    direğin tepesindeki 1 metre çaplı bakır küreden, 30 metre
    uzunluğunda, kulakları sağır eden şimşekler çaktı. Ufka
    kadar gök gürültüsü işitildi. 100 milyon Volt değerinde gerilim
    kullanılıyordu. Yarım asırlık bir süre içerisinde giderilemeyen bir
    hayret yarattı.

    İlk denemesinde,
    vericideki güç jeneratörünü yaktı. Fakat tamir ederek 26 mil uzağa, gücü
    telsiz ile iletebilinceye dek deneylerine devam etti. O uzaklıkta,
    toplam 10 kW'lık 200 tane akkor ampulü yakmayı başardı. Daha sonra,
    kendi patentleriyle meşhur olan Fritz Lowenstein'in, Tesla'nın
    yardımcısı iken bu gösterişli başarıya şahit oldu.

    1899'da
    alternatif akım patentleri için Westinghouse'dan
    aldığı paranın sonunu harcadı. Albay John Jacob Astor, onu mali yönden
    kurtarmaya geldi ve Colorado Springs'deki denemeleri için 30.000 Dolar
    sağladı. Sonra bu para da bitti ve Tesla New York'a geri döndü.

    Morgan, gösterişli başarıları ve şahsiyeti
    dolayısıyla, Nikola Tesla'nını hayranı olmuştu. Tesla, kısa zamanda
    Morgan'ın sürekli misafiri oldu. Kusursuz giyinişli, birkaç dilde
    yaptığı kültürlü konuşması ve medeni davranışıyla gösterişli centilmen
    Tesla, New York sosyetesinin gözdesi oldu.

    Dünya çapında telsiz

    Long
    Island'ın tepelik bölümünde, Wardenclyffe yakınında yavaş yavaş
    yükselen garip yapı bütün seyredenlerin ilgisini çekerdi. Tek parça
    olması dışında, büyük bir mantara benzeyen yapı, yerdeki kısmı geniş ve
    62 metre yukarısındaki tepe noktasına doğru daralan, kafes şeklinde bir
    iskelete sahipti. Tepede 30 metre çapında bir yarım küreyle örtülüydü.
    İskelet, bronzdan kalın civata ve bakır lamalarla birbirine bağlanmış,
    sağlam ağaç kolonlardan yapılmıştı. Yarım küresel tepe, üstten yüzeysel
    olarak bakır bir elekle kaplıydı. Tüm yapıda demir metali yoktu.

    Ünlü mimar Standford White, konuyla o kadar
    ilgilendi ki, en iyi yardımcısı W. D. Crow'u görevlendirerek proje işini
    ücretsiz yaptı.

    34'üncü caddedeki eski
    Waldorf-Astoria otelinde oturan Tesla, hergün, taksiyle, çarklı araba
    vapuruna binerek Long Island şehrine giderek , oradan da Long Island
    demiryoluyla Shoreham'e aktarma yaparak inşaata gidiyordu. Proje
    kontrolünün aksamaması için, trenin yemek servisi onun için özel yemek
    hazırlıyordu.

    Büyük kulenin yakınında, 30
    metre karelik tuğla bina tamamlandığı zaman, Tesla Houston caddesindeki
    laboratuarını binaya taşımaya başladı. Bu sırada radyo frekans
    jeneratörleri ve onları çalıştıran motorların yapımında üzücü bazı
    gecikmelerle karşılaşıldı. Birkaç camcı, planları hazır olan özel
    tüpleri şekillendirmeye çalışıyorlardı.

    Kahin gelecekten
    bahsediyor

    Bu sırada Tesla (1904), Mors koduyla sınırlı olan
    büyük
    endüstrinin geleceğine ait, uzak görüşünü açıklayan kuramsal broşürünü
    yayınladı. Bu broşür, Tesla 'nın kahin olduğuna herkesi inandırdı.
    "Dünya çapında telsiz sistemi"nde, çeşitli olanakları sağlayacak olan
    özellikler açıklanıyordu. Broşürde, Telgraf, Telefon, haber yayını,
    Borsa görüşmeleri, Deniz-Hava trafiğine yardım, Eğlence ve Müzik yayını,
    saat ayarı, Resimli Telgraf, Telefoto ve Teleks hizmetleri ile,
    Tesla'nın sonradan oluşumunu gördüğü Radyo sitesi anlatılıyordu.

    Morgan'ın yardımı sona eriyor

    1904 Mart'ı, Elektrik Dünyası ve Mühendisliği
    Dergisinde, Tesla, Kanada Niyagara Enerji firmasının telsiz enerji
    iletimi sistemini uygulamasını istediğini ve bunun için 10 milyon
    Volt'luk gerilimde 10.000 beygirgücü dağıtabilecek bir sistem kullanmayı
    istediğini açıkladı.

    Niyagara Projesi
    asla gerçekleşmedi. Fakat, gösterişli Long Island'ın kaderine etki
    yaptı. Aydınlığa çıkmayan nedenlerle, J. P Morgan düşüncesini değiştirdi
    ve Tesla'nın para kaynağı aniden kurudu. Başlangıçta Tesla, Morgan'ın
    hemen hemen bitmek üzere olan işin tamamlanmasını sağlamayacağına
    inanmak istemedi, ama Morgan karalıydı. Morgan'ın çekilme nedeni asla
    öğrenilemedi.

    Mantıksız bir saygısızlık

    Birinci Dünya Savaşı sırasında ulusal savunma adına
    çok saçma saygısızlıklar öne sürüldü. Garip bir nedene göre Long
    Island, Wardenclyffe'deki Tesla'nın şanlı kulesinin, A.B.D.'nin
    emniyetini tehlikeye soktuğuna ve tahrip edilmesi gerektiğine karar
    verildi.

    Kablo bağlanarak yüksek yapıyı
    öne çekiğ, dengesini bozmak için yapılan boş teşebbüslerden sonra, en
    sonunda temeli dinamitlenerek devrildi. O aman bile, kule çökerken
    parçalanmadı. Zedelenmeksizin yana yattı ve en sonunda parça parça
    söküldü.

    Radyo frekans alternatörü

    1890'da Tesla yüksek frekans alternatif akım
    üreteçlerini yapmıştı. 184 kutuplu olan bir tanesi 10 kHz'lik çıkış
    veriyordu. Daha sonra, 20 kHz'e kadar yüksek frekansları elde etti.
    Ancak on yıl kadar sonra 50 kW çıkışlı radyo frekans üretecini Reginald
    Fessenden geliştirdi. Bu makine, General Electric tarafından 200 kilo
    Watt'a çıkarıldı ve Fessenden'in ilk alternatörlerini kuran, çalışmasını
    kontrol eden adamın adı verilerek, Alexanderson alternatörü satışa
    çıkarıldı.

    Hemen hemen dünya kablolarının
    çoğunu elinde tutan İngiliz işadamlarının, bu makineye ait patentleri
    elde etmek üzere olduklarını görünce, A.B.D. Donanmasının acele
    çağrısıyla "Radio Corporation of America , (RCA)" şirketi kuruldu. Yeni
    firmanın 1919'da kurulmasıyla, Marconi Wireless Telegraph Co. of America
    firmasının güçlü fakat yetersiz, Marconi kıvılcımlı vericileri, çok
    başarılı olan Radyo Frekans alternatötleri ile yer değiştirdiler.

    Birincisi N.J. New Brunswick'te kuruldu. 200 kilo
    Watt'da ve 21,8 kilo Hertz frekanslı titreşim oluşturdu ve ticari işte
    kullanıldı. Bu ilk, sürekli, güvenilir Atlantik aşırı Radyo servisi idi.
    Bu alternatörler, Tesla'nın kulesinin yerine, Radyo merkezinin tüm
    güçlerini sağladı. Böylece Nikola Tesla'nın Dünya çapında telsiz hayali,
    30 yıl sonra, icat ettiği vericinin kullanılmasıyla gerçekleştirildi.

    Radar ve Türbinler

    Tesla, birçok alanlarda yaratıcı
    araştırmalara devam etti.
    1917'de uzaktaki cisimlerin üzerine kısa dalga darbeleri gönderip,
    yansıyan kısa dalga darbelerinin bir flüoresan ekran üzerinde
    toplanmasıyla izlenebileceklerini açıkladı. Eğer bu radar değilse,
    neydi? Diğer bilim adamlarının varlıklarını keşfetmelerinden 20 yıl
    önce, kozmik ışınları1929'a kadar çeşitli zamanlarda, buhar ve gaz için
    "kepçesiz" yüksek hızlı türbinler üzerinde çalıştı. Kolay öfkelenen
    Tesla ile, Edison Waterside Enerji Tesisi ve Allis Charmes
    Fabrikasındaki araştırmalarında onunla çalışan bazı mühendis ve
    yardımcıları arasında ortaya çıkan sürtüşme, aleyhine oldu. Bugün, düz
    rotorlu Tesla türbinlerinin sonucu hakkında hiçbir bilgimiz yoktur.
    açıkladı.

    Yıllar geçtikçe, ondan, gittikçe
    daha az haber alınmaya başlandı. Bazen gazeteci ve biyografi yazarları
    onu arayıp röpotaj yapmak istiyorlardı. Gittikçe garipleşti,
    gerçeklerden uzaklaştı, aldatıcı hayalciliğe yöneldi. Not alma
    alışkanlığı edinmemişti. Her zaman tüm araştırma ve deneylerine ait tüm
    bilgiyi aklında tutabildiğini iddia ve ispat etti. 150 yıl yaşamaya
    kararlı olduğunu ve 100 yaşının üstüne eriştiği zaman, araştırma ve
    deneyleri sırasında topladığı bütün bilgiyi etraflıca anlatarak,
    anılarını yazacağını söyledi. İkinci Dünya Savaşı sırasında öldüğü
    zaman, kasasına askeri yöneticiler el koydular ve kayıtların cinsine ait
    herhangi bir şey duyulmadı.

    Tesla 'nın
    kendine özgü bir tutarsızlığı da, kendisine iki şeref unvanı verildiği
    zaman ortaya çıktı. Birini reddetti. 1912'de Nikola Tesla ve Thomas Alva
    Edison'un 40.000 $'lık Nobel Ödülü'nü paylaşmaya seçildikleri
    açıklandı. Tesla, bu ödülü de reddetti. Her nasılsa, Edison'u sevenler
    tarafından kurulan AIEE Edison madalyasını 1917'de Tesla 'ya layık
    görüldüğünde, bunu kabul etmeye yanaşabildi.

    Garip kişilik

    Tesla
    'nın doğal davranışı Aristokrat gibiydi. Ama tutarsız ve oldukça
    garipti"
    OmRX~
    OmRX~
    Bölüm Sorumlusu
    Bölüm Sorumlusu


    Uyarı Seviyesi Uyarı Seviyesi : Uyarı Yok !
    Cinsiyetim Cinsiyetim : Erkek
    Kayıt Tarihim Kayıt Tarihim : 04/06/10
    Yaşım Yaşım : 27
    Mesaj Sayım Mesaj Sayım : 302

    Nikola Tesla Kimdir? Empty Geri: Nikola Tesla Kimdir?

    Mesaj tarafından OmRX~ Salı Haz. 29, 2010 1:50 pm

    GzeL Paylaşm .. TşkrLer

      Forum Saati Ptsi Nis. 29, 2024 1:11 am