FOR THE FATHERLAND!
Relic Entertainment
tarafından geliştirilen ve THQ tarafından 2006 yılında piyasaya
sürülmesiyle beraber RTS türünde gerek grafik olarak, gerek oynanış
olarak bir çok devrim yapan Company of Heroes, 2. ek paketi Tales of
Valor ile tekrar karşımızda. Bildiğiniz gibi 1. ek paket olan Opposing
Fronts ile beraber İngiltere (2. Ordu) ve Alman Panzer Elite
(Panzer-Lehr-Division) oyuna dahil olmuştu. 2. ek paketin duyurulmasıyla
beraber bütün fan portallarında akla gelen ilk şey; Ruslar yada
Japonlar oyuna dahil olacak mıydı? Maalesef Tales of Valor'da Doğu
Cephesi ve Pasifik yer almıyor. Esasen oyunun şu anki durumunu düşününce
Ruslar yada Japonların eklenmesi hiç de mümkün görünmüyordu. Tarihe
bakarsak, mevcut oyundaki Amerika ve İngiltere savaş zamanı müttefikleri
olan Ruslarla hemen hemen hiç aynı cepheyi paylaşmadılar. Aynı durum
Almanya ve Japonya için de geçerliydi. Ve bu çoklu oyunculu kısım için
büyük sorunlar yaratırdı. Örneğin Ruslar oyuna eklencek olsaydı
Operation Barbarossa (Almanya'nın Rusya'ya saldırsı - 1941)
gibi bir savaş mutlaka işlenmek zorunda kalınacaktı ve bu da oyunun
başlı başına değişmesi anlamına geliyordu. Çünkü Rusya'nın işgali
sırasında yıl 1941'di ve dolayısıyla silah teknolojisi savaşın son
zamanlarına göre epey gerideydi. Örneğin oyunun vazgeçilmezlerinden olan
StG44 (Sturmgewehr 44) taaruz tüfeği ve savaşın en başarılı tank yok
edicisi olarak kabul edilen Jagdpanther ilk olarak 1944'de hizmete
girmiştir. Aynı şekilde Rusların ektili silahlarından olan PPSh-41 ancak
Alman saldırısından 4 ay sonra hizmete girebilmiştir. Yani oyuna
Rusya'yı eklemek başlı başına yeni bir oyun yapmak demek anlamına
geliyordu. Aynı durum Pasifik; Amerika ve Japonya savaşı için de
geçerli. Bu 2 önemli cepheyi oyuna dahil etmek bu yüzden çok güç. Relic
Entertainment'dan gelen dedikodular bunun ancak "Company of Heroes 2"
ile beraber mümkün olabileceği yönünde. Company of Heroes'un hikayesi
ilk olarak D-Day (Meşhur Normandiya Çıkarması; 6 Haziran 1944)
harekatıyla başladı ve Opposing Fronts ile yine D-Day sonrası
çarpışmalarla devam etti. Tales of Valor da aynı şekilde D-Day sonrasını
konu alıyor.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Company
of Heroes: Tales of Valor her ne kadar bir ek paket olarak görünse de,
daha önce çıkan diğer Company of Heroes oyunları gibi tek başına
oynanabilir olarak çıktı. Yani Tales of Valor'u oynamak için Company of
Heroes ya da CoH: Opposing Fronts'a ihtiyaç duymuyorsunuz. Oyun 3 yeni
senaryo, 3 yeni çoklu oyuncu modu, çoklu oyunculu kısım için bir çok
yeni harita ve 9 yeni araç ile beraber geliyor. 2. Dünya Savaşında
yaşanmış gerçek olayları konu alan bu senaryolar ile savaşın acımasız
atmosferini soluyoruz. Tek rahatsız edici konu senaryolar epey kısa
sürüyor ve her birini bir kaç saat içinde bitirebiliyorsunuz. Her
senaryo kendi içerisinde 3 görevden oluşuyor. Senaryoların ikisini
Alman, birini ise Müttefik kuvvetleri kontrol ederek oynuyoruz. Kişisel
olarak Company of Heroes'u bir bakıma da bu yüzden çok seviyorum.
Bizlere sadece Müttefikler değil, Alman kuvvetleriyle de oynama şansını
tanıyor. Amerikan propagandasından en büyük zararı gören oyun sektöründe
neyseki Relic Entertainment gibi objektif çalışabilen yapımcılar da
var.
Senaryo: Tiger Ace
Tiger Ace,
Fransa'nın Villers-Bocage şehrinde geçiyor. 2. Dünya savaşının en
başarılı ve en ünlü tank kumandanı olan SS-Hauptsturmführer (Yüzbaşı)
Michael Wittmann, Doğu Cephesindeki başarılarıyla Knight's Cross
(Şovalye Haçı)'na layık görülmüştü. Doğu Cepehesindeki büyük
başarısından sonra kendisini Fransa'da bulacak ve İngiliz 7. Zırhlı
tümenine bağlı keşif birliklerini nerdeyse tek başına durduracaktı. Bu
İngiliz birlikleri aynı zamanda "Desert Rats" adıyla Afrika'da isim
yapmış tecrübeli birliklerdi. Bu efsanevi çarpışmadan kısaca bahsetmek
gerekirse; D-Day'den 1 hafta kadar sonrası, 13 Haziran 1944. Müttefikler
Normandiya çıkarmasını emin bir şekilde devam ettiriyorlardı. Alman
352. Piyade birlikleri ile çarpışmakta olan Amerikalılar, Villers-Bocage
şehrine hareket etmek üzere emir alan İngiliz 7. Piyade Tümeni ile
Alman Panzer-Lehr Tümeni arasında bir boşluk oluşturmaya çalışıyordu.
Villers-Bocage'a varan İngilizler ikmal yaptıktan sonra 2. hedefleri
olan 213 nolu tepeye doğru hareket ettiler. Wittmann kendilerinden 200
metre kadar uzaktan geçmekte olan İngiliz konvoyunu tespit etti.
Bölüğündeki diğer 4 Tigerı 213 nolu tepeye gönderdikten sonra
İngilizlere anayoldan saldırıya geçti. Wittmann yaklaşık 15 dakika süren
çarpışma sonucunda 12 tank, 2 anti-tank topu, 13 zırhlı taşıma aracı
yok etmişti. Wittmann şehrin dış kısımlarına ulaştı ve şehir arazisinde
piyade desteği olmadan hareket etmenin tehlikeli olduğunun farkındaydı.
Geri dönmeye kadar verdiğinde İngiliz 1. Piyade tugayının anti-tank
saldırısına uğradı ve Tiger'ı etkisiz hale geldi. Wittmann ve ekibi
tanktan kurtulmayı başararak şehre 7 km uzaklıktaki Panzer-Lehr
mevzilerine ulaştılar. Bu sırada Wittmann'ın bölüğü 213 nolu tepedeki
tüm İngiliz birliklerini yok ederek 30 esir almışlardı. Günün sonunda
Wittmann'ın bölüğü 4 Sherman Firefly, 20 Cromwell, 3 Stuart, 3 M4
Sherman OP, 14 half-track, 16 Bren Zırhlı Taşıyıcı ve 2, 6 pounder
anti-tank topu yok etmişti. Ertesi gün İngilizler şehri terk edecek ve
sonraki 2 ay boyunca Almanlar kasabayı ellerinde tutacaklardı. Villers-Bocage
sonrası; Ülke çapında bir kahraman haline gelen Wittmann bir
çok şekilde propaganda aracı olarak kullanıldı ve "The Black Baron"
takma adını aldı. Ölümüne kadar müttefik birliklerine korku salmaya
devam etti. 8 Ağustos gecesi halen kim ve ne tarafından imha edildiği
bilinmeyen Tiger007'sinin içinde mürettabatı ile birlikte öldürüldüğünde
30 yaşındaydı. Hayatı boyunca 138 tank, 132 anti-tank topu ve sayısız
zırhlı araç yok etmiştir.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Tiger
Ace bize bu efsanevi çarpışmayı yaşatırken oynanışa da büyük yenilikler
getiriyor. Tales of Valor RTS'lerde bir devrim daha yaparak Direct-Fire
özelliğini bize sunuyor ve yine kendisini diğer RTS oyunlarından
ayırıyor. Direct-Fire tankınızın topunu istediğimiz şekilde özgürce
hareket ettirebilmemizi sağlıyor. Tiger'ınımızın özel patlayıcı ve zırh
delici mermilerini istediğimiz zaman, istediğimiz yere
ateşleyebiliyoruz. Fakat bu özellik şimdilik sadece senaryolar ve
Operation: Panzerkrieg modu için mevcut. Tankımızın ekibi şöyle; mermi
yükleyici Lizke, radyo operatörü Berndt, sürücü Schroif ve atıcı
Schultz. Bu 4 ekip elemanın her birinin yeteneklerini özel olarak
geliştirebiliyoruz. Örneğin XP punalarımızı sürücü Schroif'e yatırırsak
tankımız çok daha hızlı gitmeye başlıyor ve tankın motoruyla ilgili
etkili özelliklerimiz oluyor. Savaşta çarpıştıkça XP kazanıyoruz ve yeni
özellikleri açıyoruz. Oyundaki seslendirmeler de her zamanki gibi çok
eğlenceli olmuş. Wittmann ve ekibi devamlı panik içinde birbirleriyle
tartıştıkça siz de kendinizi savaşın içinde hissediyorsunuz. Tiger Ace
bize Villers-Bocage savaşını yaşamamız için sunulmuş bir eser. Wittmann
ve ekibi birlikte saldırıya geçmek üzereler. Onları yalnız bırakmayın.
Senaryo:
Causeway
Causeway'de Amerikan 82. Airborne'un 2. Dünya
Savaşı'nın pek bilinmeyen ama önemli çatışmalarından birine sahne olan
La Fière geçiti savaşını anlatıyor. 82. Airborne'a bağlı Able ve Baker
adlı 2 mangayı kontrol ederek geçiti güvene almaya çalışıyoruz. Able ve
Baker'ın birbirlerini tamamlayan özellikleri mevcut. Able tamamen
anti-piyade odaklı agresif bir takım iken, Baker onların tersine daha
taktik ve anti-tank odaklı bir takım. Able takımını Thompson SMG'ler ile
donattığımızda tam anlamıyla bir ölüm timi oluşturmuş oluyoruz.
Baker'da bize Recoilless Rifle(sekme şansı düşük olan bir çeşit
roketatar)'lar ile anti-tank savunması sağlıyor. Bu 2 takımı iyi kombine
ederek büyük işler başarabiliyoruz. Gelen düşman yoğunluğuna göre
geliştirmeler kullanabiliyoruz. Daha fazla şarjör kapasitesi veya
fazladan bir Recoilless Rifle almamız mümkün. Askerlerimize el bombası,
dinamit, sprint gibi bir çok ek özellik de verebiliyoruz. Bu özellikleri
kendimize has oyun stilimize göre istediğimiz gibi kullanabiliyoruz.
Şiddetli Alman saldırılarını sadece 2 grup cesur askerle püskürtmeye
hazır olun!
Senaryo: Falaise Pocket
Ağustos
1944, Normandiya'daki durum Almanlar için kötüye gitmeye devam
ediyordu. Müttefiklerin 6 Haziran'da başlattıkları saldırı yavaş ama
emin adımlarla sürüyordu. Cherbourg limanı 27 Haziran'da, önemli
noktalardan biri olan Caen şehri ise 20 Temmuz'da müteffik kuvvetlere
kaybedilmişti. Müttefiklerin sıradaki hedefleri Falaise kasabası
olacaktı. Bu senaryoda Falise'e akın eden müttefik kuvvetlerini
durdurmak için tüm gücümüzle savaşmak zorundayız. Falaise savunmasında
Luftwaffe (Alman Hava Kuvvetleri) önemli rol oynuyor. Luftwaffe yer
birlikleri bize efsanevi Flak88'leri istediğimiz yere
yerleştirebilmemize ve Direct-Fire özelliği ile bu inanılmaz aletlerin
tadını çıkarma imkanı sunuyor. Bu senaryoda Wehrmacht ve Panzer Elite
birliklerini bir arada yönetiyoruz. Aynı şekilde commander abilityleri
de miks edilmiş halde. İsterseniz tamamiyle savunma odaklı oynayabilir,
butter-fly mayınları ve booby tuzaklarından yararlanabilir, isterseniz
en iyi savunma saldırıdır mantığıyla Firestorm ve V1 gibi önemli
silahları kullanabilirsiniz. Bu gibi sayıda özelliği CP (command point)
kazandıkça açıyoruz. Şehirdeki belli karakol bölgelere asker göndererek
oradaki birlikleri uyandırmamız isteniyor. Bunu yaparak MG42,
Stormtrooper gibi farklı asker sınıflarından yararlanabiliyoruz ve aynı
zamanda karakol etrafındaki üniteler emrimiz altına giriyorlar. Falaise
Pocket da Causeway benzeri savunmaya yönelik bir oynanışa sahip.
Başlarda üzerinize gelen düzinelerce müttefik tankının Flak88'lerin gücü
altında ezilişini izlemek eğlenceli olsada, gittikçe güçlenen müttefik
saldırılarında bir süre sonra etkisiz kalacaklar. Bu noktadan sonra ise
elinizdeki sınırlı birlikler ile bir mucize bekleyeceksiniz. Çoklu
Oyuncu
Tales of Valor yeni ordular getirmiyor olsa da 3
yeni çoklu oyuncu moduyla karşımıza çıkıyor. Bu modlar oyunda
Operations olarak geçiyor. Operation; Stonewall, PanzerKrieg ve Assault.
Operation
- Stonewall: Bu modda co-op olarak oynuyoruz, yani bilgisayara
karşı takım olarak savaşıyoruz. Belli stratejik noktaları tutmaya
çalışarak durmaksızın saldıran düşman dalgalarına karşı savunma
yapıyoruz. Tales of Valor ile birlikte gerçekten çok iyi yapay zeka
geliştirmeleri geldi. Örneğin artık bir Skirmish oyununda hard veya
expert computera karşı gerçekten zorlanıyorsunuz. Aynı şekilde 2 vs 2
bir oyunda arkadaşınız oyundan düşerse yerine geçen yapay zeka size
arkadaşınızı aratmıyor. Stonwall'da da yapay zekanın gücünü
hissediyorsunuz.
Operation - PanzerKrieg: Tank
savaşı modu. Axis veya Allied olarak 3 vs 3, 2 vs 2 veya 1 vs 1
oynanabiliyor. Her tankın kendine özgü yetenekleri mevcut. Oyun Victory
Point kontorüle bağlı olarak seyrediyor. VPleri 500 veya 1000 olarak
ayarlayabiliyorsunuz. Şu an için sadece 1 harita mevcut ve bu haritada
tutmanız gereken 3 farklı nokta var. Her noktanın getirdiği özel
silahlar ve askerler var. Bu 3 mod içinde en popüleri şu an için
PanzerKrieg.
Infantry Point: Askeri destek
noktası. Bu noktayı belli süre tuttuğunuz zaman 2 farklı asker çağırma
şansınız oluyor; Stealth ve Anti-Infantry squads. Anti-Infantry düşmanın
anti-tank savunmalarını yok etmek için en iyi seçim. Stealth Infantry
ise biraz daha pahalı ama kesinlikle hakkını veren bir ünite. Sniper
tüfekleri ve yapışkan anti-tank bombalarıyla her türlü tehdite karşı
hazırlıklılar.
Mortar Point: Mortar noktası bize
harita içinde top ve havan desteği sağlıyor. Mortar noktası sizdeyken
düşmanlarınız hareketsiz olduklarında üzerlerine otomatik olarak top
mermileri düşüyor ve aldıkları ağır hasarın yanında geçici olarak da
hareketsiz hale geliyorlar.
Radio Point: Radyo
noktası bize elimizdeki munitions(cephane) ile kullanbileceğimiz özel
yetenekler sağlıyor. Axis ve Allied'ın kendilerine özgü 3 yeteneği
mevcut. Bu özellikler şöyle; Müttefiklerin Recon-Run, Strafing-Run,
Bombing-Run. Almanların Recon Flare, Firestorm ve Henschel Strafing-Run.
Noktaları elinizde tuttukça bu özellikleri sırasıyla açabiliyorsunuz.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Kısaca
tanklardan bahsetmek gerekirse;
Almanya;
Hotchkiss:
Savaş alanındaki en hızlı tank ve stratejik noktaları hızlı ele
geçirmek için en iyi seçim. Yüksek hızını zayıf zırhı ile ödüyor. Mayın
bırakma özelliği oyundaki tüm tanklar içindeki en eşsiz özellik.
Panzer
IV: Oyundaki en stabil tank diyebilirim. Self-repair,
Triple-shot, Armorskirt ve Flank-Speed gibi çok önemli geliştirmeye
sahip. Panzer IV ile her türlü saldırıya hazırlıklısınız.
Panther:
Uzun menzilli topu, zırhı ve namlu gücüyle PanzerKrieg'in en etkili
tanklarından. Zayıf noktası ise oldukça ağır hareket ediyor olması.
Amerika
& İngiltere;
Hellcat: Hız ve çeviklik
için tasarlanmış bir tank. Kamuflaj özelliği ile birlikte ilk vuruşunuz
ambush olarak bonus kazanıyo ve düşmanınıza ölümcül bir darbe
indiriyorsunuz.
Sherman: Hız ve güç olarak
dengelenmiş bir tank. Zırh delici mermi ve uzun menzilli top
geliştirmeleri mevcut. En önemli özelliği ise mayın temizleyebilme
özelliği.
Churchill: Panther kadar yavaş bir tank.
Ama hull-down gibi etkili savunma taktikleriyle ondan aşağı kalmıyor.
Churchill savunma amaçlı bir tank ve etrafındaki diğer tanklara da
yararlı bufflar verebiliyor.
Assault: Assault
hemen hemen Warcraft 3 modu Defense of the Ancients (DotA) ile aynı
oynanışa sahip. Karşılıklı kahramanlar seçiliyor ve oyun başlıyor. Bir
çok çeşitli amaçlara hizmet edebilen herolar mevcut. Engineer,
Commander, Heavy Weapons Specialist, Sniper, Commando bunlardan
bazıları. 2 yapay zeka devamlı birbiriyle savaşırken, siz herolarınız
ile fark yaratmaya çalışıyorsunuz. Ve yine DotA'daki gibi adam
öldürdükçe seviye atlıyorsunuz. Yeni araçlar:
Oyuna
eklenen 9 yeni aracı çoklu oyuncu modlarında kullanabiliyoruz.
Araçların görevleri eskilerine göre hemen hemen aynı. sadece güç ve hız
değişimleri oluyor. Kullanmak istediğiniz aracı oyuna girmeden önce
seçebiliyorsunuz.
M18 Hellcat (Amerika): Eski
M10 "Wolverine" ile hemen hemen aynı güçte. Sadece biraz daha güçlü
zırha sahip ve ek olarak 50. Kalibrelik makineli tüfek geliştirmesi ile
M10'un eksiğini kapatıyor. M10 yerine seçebiliyoruz.
T17
Staghound (Amerika): Düzenli olarak çift atış yapan topa sahip
bu hafif zırhlı çok ölümcül olabiliyor. İlk rütbeyi alır almaz da
armor-skirtlere sahip oluyor ve yok edilmesi çok güç hale geliyor. Şu an
oyuna büyük dengesizlik getirmiş durumda ve eğer CoH'u çoklu oyunculu
olarak oynuyorsanız Tales of Valor'u almak için tek başına bir sebep
olabilir. Greyhound yerine seçebiliyoruz.
Staghound AC
(İngiltere): Görünüş olarak Amerikan versiyonu ile aynı, fakat
ek olarak 2 kat güçlü zırh ve 50. Kalibre makineli tüfeğe sahip. Tek
eksiği Amerikan versiyonunda olan Double-shot (çift-atış) olmaması.
Cromwell Command Tank yerine seçebiliyoruz.
Kangoroo
Carrier (İngiltere): Bu ağır zırhlı taşıyıcı içerisinde 4 slot
ünite alabiliyor. sağlam savunmaları yararak arkadan saldırmak için çok
etkili bir araç. Zırhı da gayet dayanıklı. Cromwell tank yerine
seçebiliyoruz.
Tiger Tank "205" (Wehrmach):
Michael Wittmann'ın senaryosunda kullandığımız tankı. Senaryodaki ek
özellikleri sunmuyor tabiki. Sadece yeni kamuflaj ve yeni sesler
getiriyor. Blitzkrieg Tiger'ı yerine seçebiliyoruz.
Schwimmwagen
Type 166 (Wehrmacht): Volkswagen Schwimmwagen... Savaş
alanında eski Motorcycle'dan çok daha iyi iş çıkarıyor. Daha hızlı ve
daha dayanıklı ve her türlü arazide rahatça ilerleyebiliyor. Motorcycle
yerine seçebiliyoruz.
Gescutzwagen (Wehrmacht):
Hotchkiss şasisi üzerine üretilen bu tank yok edici 75mm'lik ölümcül
topuyla şu an oyundaki en güçlü anti-tank konumunda. Ne yazıkki
fire-rate olarak biraz yavaş kalıyor. Direk olarak MG42 ile gelmesi de
büyük artı. Stug IV yerine seçebiliyoruz.
Schwimmwagen
Type 128 (Panzer Elite): Type 128, Wehrmacht'ın 166'sına göre
epey farklı. Öncelikle saldırma gücü yok ve daha önceki yikrad gibi
sadece noktaları ele geçirmek için kullanabildiğimiz bir keşif ünitesi
görevi görüyor. Seçtiğimiz Doctrine'e göre yine özel yetenekler mevcut.
Scorch özelliği en işe yarayanı gibi görünüyor. Oyunun başıda bile
düşmanlarınızın kaynağını kesebiliyorsunuz. Tank Destroyer Doctrine'ini
seçerseniz 35 munitions karşılığı standart mayın döşeme özelliği
geliyor. Luftwaffe'de ise Marking-Target yani düşmanı işaretleme
özellğine sahip oluyorsunuz. İşaretlediğiniz düşmanı 25 saniye boyunca
haritada nerede olursa olsun görebiliyorsunuz. Bence Schwimmwagen Type
166 bu yeni 9 ünite içinde en işe yarayanı. Ve şimdiden bir çok Allied
oyuncusu bu araçtan şikayetçi olmaya başladı. Kettenkrad yerine
seçebiliyoruz.
Hotchkiss Light Tank (Panzer Elite):
Fransızlardan ele geçirilmiş ve Alman mühendisliğiyle modifiye edilmiş
Hotchkiss yeni 9 ünite içinde en işe yaramazı belkide. Hem geç geliyor,
hem geldiği zaman kendisinden daha üstün tanklara karşı zorlanıyor. 2
farklı geliştirmesi mevcut; 50mm H35 Up-gun ve Walking Stuka. Stuka
geliştirmesi 150 munitions istemesine rağmen Wehrmacht'ın Stukasının
aksine 6 roket yerine 4 roket olarak geliyor. Bu tankı Panzer IV Support
Tank'ın yerine pek tercih edeceğiniz sanmıyorum.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Tales
of Valor Ruslar veya Japonlar'ı getirmiyor olabilir, çok büyük bir oyun
süresi de sunmuyor olabilir. Ama Tales of Valor halen bir Company of
Heroes oyunu ve o inanılmaz grafikleri, detayı, atmosferi ve eşsiz
oynanış tarzıyla ayakta kalabiliyor. Yeni çoklu oyuncu modları, 3 yeni
senaryo, Direct-Fire özelliği, yeni haritalar ve yeni üniteler bir
Company of Heroes fanatiği için yeterli sayılabilecek şeyler. Şu an için
en büyük eksiği Operations modları bayağı tutulduğu halde oyunculara
sınırlı sayıda harita sunulması. İnsanlar şimdiden aynı haritayı
oynamaktan sıkıldılar. Ama Relic'in en geç bir kaç aya kadar yeni
haritalar ekleyeceğine eminim. Relic'in büyük problemlerinden biri de
yamaları çok geç yayımlıyor olması. Oyuncularla beraber devamlı olarak
çalışan bir denge takımları var fakat hataları düzeltmekte biraz tembel
davranıyorlar sanırım. Tales of Valor'dan 3 gün önce yayımlanan yama
oyuncular tarafından Nisan ayından beri bekleniyordu. Bu durum biraz da
firmanın o zamanlar Dawn of War 2 ile meşgul olmasına bağlanabilirdi.
Zira Dawn of War 2 çıkacağı aralar oyundaki istatistik sitemi tamamen
çökmüştü ve kazanıp kaybettiğimiz oyunlar istatiklerimize işlenmiyordu.
Ve en sinir bozanı da bazen yenildiğiniz zaman yenilgi alabiliyordunuz. O
zamandan bu zamana çok oyuncu kaybetti CoH. Şu an sunucularda bir
problem yok, istatistikler düzgün çalışıyor, automatch düzeltildi.
Sunucularda yaşanan aşırı yüklenme problemi de sunucu kapasitelerinin
arttırılmasıyla çözüldü. Yeni yamayla birlikte şimdiye kadar herşey
yolunda görünüyor. Umarız böyle devam eder. Son söz olarak; Bir RTS
sever veya 2. Dünya Savaşı meraklısıysanız, ve daha önce Company of
Heroes heyecanını yaşamadıysanız Tales of Valor iyi bir başlangıç
olabilir. Mevcut 4 ordu; Amerika, İngiltere, Werhmacht ve Panzer Elite, 9
yeni ünite, 3 yeni çoklu oyuncu modu ve 3 senaryo oynama fırsatınız
olacak. Böyle düşününce oyun fiyatını hak ediyor gibi. Fakat daha önceki
2 oyuna zaten para vermişseniz Tales of Valor'u alırken paranınızın
hakkını vermediğini hissedebilirsiniz. Company of Heroes: Tales of Valor
bu senenin güçlü RTS oyunlarından ve yine RTS türüne bir çok yeni
özellik kazandırarak raflarda yerini aldı.
Relic Entertainment
tarafından geliştirilen ve THQ tarafından 2006 yılında piyasaya
sürülmesiyle beraber RTS türünde gerek grafik olarak, gerek oynanış
olarak bir çok devrim yapan Company of Heroes, 2. ek paketi Tales of
Valor ile tekrar karşımızda. Bildiğiniz gibi 1. ek paket olan Opposing
Fronts ile beraber İngiltere (2. Ordu) ve Alman Panzer Elite
(Panzer-Lehr-Division) oyuna dahil olmuştu. 2. ek paketin duyurulmasıyla
beraber bütün fan portallarında akla gelen ilk şey; Ruslar yada
Japonlar oyuna dahil olacak mıydı? Maalesef Tales of Valor'da Doğu
Cephesi ve Pasifik yer almıyor. Esasen oyunun şu anki durumunu düşününce
Ruslar yada Japonların eklenmesi hiç de mümkün görünmüyordu. Tarihe
bakarsak, mevcut oyundaki Amerika ve İngiltere savaş zamanı müttefikleri
olan Ruslarla hemen hemen hiç aynı cepheyi paylaşmadılar. Aynı durum
Almanya ve Japonya için de geçerliydi. Ve bu çoklu oyunculu kısım için
büyük sorunlar yaratırdı. Örneğin Ruslar oyuna eklencek olsaydı
Operation Barbarossa (Almanya'nın Rusya'ya saldırsı - 1941)
gibi bir savaş mutlaka işlenmek zorunda kalınacaktı ve bu da oyunun
başlı başına değişmesi anlamına geliyordu. Çünkü Rusya'nın işgali
sırasında yıl 1941'di ve dolayısıyla silah teknolojisi savaşın son
zamanlarına göre epey gerideydi. Örneğin oyunun vazgeçilmezlerinden olan
StG44 (Sturmgewehr 44) taaruz tüfeği ve savaşın en başarılı tank yok
edicisi olarak kabul edilen Jagdpanther ilk olarak 1944'de hizmete
girmiştir. Aynı şekilde Rusların ektili silahlarından olan PPSh-41 ancak
Alman saldırısından 4 ay sonra hizmete girebilmiştir. Yani oyuna
Rusya'yı eklemek başlı başına yeni bir oyun yapmak demek anlamına
geliyordu. Aynı durum Pasifik; Amerika ve Japonya savaşı için de
geçerli. Bu 2 önemli cepheyi oyuna dahil etmek bu yüzden çok güç. Relic
Entertainment'dan gelen dedikodular bunun ancak "Company of Heroes 2"
ile beraber mümkün olabileceği yönünde. Company of Heroes'un hikayesi
ilk olarak D-Day (Meşhur Normandiya Çıkarması; 6 Haziran 1944)
harekatıyla başladı ve Opposing Fronts ile yine D-Day sonrası
çarpışmalarla devam etti. Tales of Valor da aynı şekilde D-Day sonrasını
konu alıyor.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Company
of Heroes: Tales of Valor her ne kadar bir ek paket olarak görünse de,
daha önce çıkan diğer Company of Heroes oyunları gibi tek başına
oynanabilir olarak çıktı. Yani Tales of Valor'u oynamak için Company of
Heroes ya da CoH: Opposing Fronts'a ihtiyaç duymuyorsunuz. Oyun 3 yeni
senaryo, 3 yeni çoklu oyuncu modu, çoklu oyunculu kısım için bir çok
yeni harita ve 9 yeni araç ile beraber geliyor. 2. Dünya Savaşında
yaşanmış gerçek olayları konu alan bu senaryolar ile savaşın acımasız
atmosferini soluyoruz. Tek rahatsız edici konu senaryolar epey kısa
sürüyor ve her birini bir kaç saat içinde bitirebiliyorsunuz. Her
senaryo kendi içerisinde 3 görevden oluşuyor. Senaryoların ikisini
Alman, birini ise Müttefik kuvvetleri kontrol ederek oynuyoruz. Kişisel
olarak Company of Heroes'u bir bakıma da bu yüzden çok seviyorum.
Bizlere sadece Müttefikler değil, Alman kuvvetleriyle de oynama şansını
tanıyor. Amerikan propagandasından en büyük zararı gören oyun sektöründe
neyseki Relic Entertainment gibi objektif çalışabilen yapımcılar da
var.
Senaryo: Tiger Ace
Tiger Ace,
Fransa'nın Villers-Bocage şehrinde geçiyor. 2. Dünya savaşının en
başarılı ve en ünlü tank kumandanı olan SS-Hauptsturmführer (Yüzbaşı)
Michael Wittmann, Doğu Cephesindeki başarılarıyla Knight's Cross
(Şovalye Haçı)'na layık görülmüştü. Doğu Cepehesindeki büyük
başarısından sonra kendisini Fransa'da bulacak ve İngiliz 7. Zırhlı
tümenine bağlı keşif birliklerini nerdeyse tek başına durduracaktı. Bu
İngiliz birlikleri aynı zamanda "Desert Rats" adıyla Afrika'da isim
yapmış tecrübeli birliklerdi. Bu efsanevi çarpışmadan kısaca bahsetmek
gerekirse; D-Day'den 1 hafta kadar sonrası, 13 Haziran 1944. Müttefikler
Normandiya çıkarmasını emin bir şekilde devam ettiriyorlardı. Alman
352. Piyade birlikleri ile çarpışmakta olan Amerikalılar, Villers-Bocage
şehrine hareket etmek üzere emir alan İngiliz 7. Piyade Tümeni ile
Alman Panzer-Lehr Tümeni arasında bir boşluk oluşturmaya çalışıyordu.
Villers-Bocage'a varan İngilizler ikmal yaptıktan sonra 2. hedefleri
olan 213 nolu tepeye doğru hareket ettiler. Wittmann kendilerinden 200
metre kadar uzaktan geçmekte olan İngiliz konvoyunu tespit etti.
Bölüğündeki diğer 4 Tigerı 213 nolu tepeye gönderdikten sonra
İngilizlere anayoldan saldırıya geçti. Wittmann yaklaşık 15 dakika süren
çarpışma sonucunda 12 tank, 2 anti-tank topu, 13 zırhlı taşıma aracı
yok etmişti. Wittmann şehrin dış kısımlarına ulaştı ve şehir arazisinde
piyade desteği olmadan hareket etmenin tehlikeli olduğunun farkındaydı.
Geri dönmeye kadar verdiğinde İngiliz 1. Piyade tugayının anti-tank
saldırısına uğradı ve Tiger'ı etkisiz hale geldi. Wittmann ve ekibi
tanktan kurtulmayı başararak şehre 7 km uzaklıktaki Panzer-Lehr
mevzilerine ulaştılar. Bu sırada Wittmann'ın bölüğü 213 nolu tepedeki
tüm İngiliz birliklerini yok ederek 30 esir almışlardı. Günün sonunda
Wittmann'ın bölüğü 4 Sherman Firefly, 20 Cromwell, 3 Stuart, 3 M4
Sherman OP, 14 half-track, 16 Bren Zırhlı Taşıyıcı ve 2, 6 pounder
anti-tank topu yok etmişti. Ertesi gün İngilizler şehri terk edecek ve
sonraki 2 ay boyunca Almanlar kasabayı ellerinde tutacaklardı. Villers-Bocage
sonrası; Ülke çapında bir kahraman haline gelen Wittmann bir
çok şekilde propaganda aracı olarak kullanıldı ve "The Black Baron"
takma adını aldı. Ölümüne kadar müttefik birliklerine korku salmaya
devam etti. 8 Ağustos gecesi halen kim ve ne tarafından imha edildiği
bilinmeyen Tiger007'sinin içinde mürettabatı ile birlikte öldürüldüğünde
30 yaşındaydı. Hayatı boyunca 138 tank, 132 anti-tank topu ve sayısız
zırhlı araç yok etmiştir.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Tiger
Ace bize bu efsanevi çarpışmayı yaşatırken oynanışa da büyük yenilikler
getiriyor. Tales of Valor RTS'lerde bir devrim daha yaparak Direct-Fire
özelliğini bize sunuyor ve yine kendisini diğer RTS oyunlarından
ayırıyor. Direct-Fire tankınızın topunu istediğimiz şekilde özgürce
hareket ettirebilmemizi sağlıyor. Tiger'ınımızın özel patlayıcı ve zırh
delici mermilerini istediğimiz zaman, istediğimiz yere
ateşleyebiliyoruz. Fakat bu özellik şimdilik sadece senaryolar ve
Operation: Panzerkrieg modu için mevcut. Tankımızın ekibi şöyle; mermi
yükleyici Lizke, radyo operatörü Berndt, sürücü Schroif ve atıcı
Schultz. Bu 4 ekip elemanın her birinin yeteneklerini özel olarak
geliştirebiliyoruz. Örneğin XP punalarımızı sürücü Schroif'e yatırırsak
tankımız çok daha hızlı gitmeye başlıyor ve tankın motoruyla ilgili
etkili özelliklerimiz oluyor. Savaşta çarpıştıkça XP kazanıyoruz ve yeni
özellikleri açıyoruz. Oyundaki seslendirmeler de her zamanki gibi çok
eğlenceli olmuş. Wittmann ve ekibi devamlı panik içinde birbirleriyle
tartıştıkça siz de kendinizi savaşın içinde hissediyorsunuz. Tiger Ace
bize Villers-Bocage savaşını yaşamamız için sunulmuş bir eser. Wittmann
ve ekibi birlikte saldırıya geçmek üzereler. Onları yalnız bırakmayın.
Senaryo:
Causeway
Causeway'de Amerikan 82. Airborne'un 2. Dünya
Savaşı'nın pek bilinmeyen ama önemli çatışmalarından birine sahne olan
La Fière geçiti savaşını anlatıyor. 82. Airborne'a bağlı Able ve Baker
adlı 2 mangayı kontrol ederek geçiti güvene almaya çalışıyoruz. Able ve
Baker'ın birbirlerini tamamlayan özellikleri mevcut. Able tamamen
anti-piyade odaklı agresif bir takım iken, Baker onların tersine daha
taktik ve anti-tank odaklı bir takım. Able takımını Thompson SMG'ler ile
donattığımızda tam anlamıyla bir ölüm timi oluşturmuş oluyoruz.
Baker'da bize Recoilless Rifle(sekme şansı düşük olan bir çeşit
roketatar)'lar ile anti-tank savunması sağlıyor. Bu 2 takımı iyi kombine
ederek büyük işler başarabiliyoruz. Gelen düşman yoğunluğuna göre
geliştirmeler kullanabiliyoruz. Daha fazla şarjör kapasitesi veya
fazladan bir Recoilless Rifle almamız mümkün. Askerlerimize el bombası,
dinamit, sprint gibi bir çok ek özellik de verebiliyoruz. Bu özellikleri
kendimize has oyun stilimize göre istediğimiz gibi kullanabiliyoruz.
Şiddetli Alman saldırılarını sadece 2 grup cesur askerle püskürtmeye
hazır olun!
Senaryo: Falaise Pocket
Ağustos
1944, Normandiya'daki durum Almanlar için kötüye gitmeye devam
ediyordu. Müttefiklerin 6 Haziran'da başlattıkları saldırı yavaş ama
emin adımlarla sürüyordu. Cherbourg limanı 27 Haziran'da, önemli
noktalardan biri olan Caen şehri ise 20 Temmuz'da müteffik kuvvetlere
kaybedilmişti. Müttefiklerin sıradaki hedefleri Falaise kasabası
olacaktı. Bu senaryoda Falise'e akın eden müttefik kuvvetlerini
durdurmak için tüm gücümüzle savaşmak zorundayız. Falaise savunmasında
Luftwaffe (Alman Hava Kuvvetleri) önemli rol oynuyor. Luftwaffe yer
birlikleri bize efsanevi Flak88'leri istediğimiz yere
yerleştirebilmemize ve Direct-Fire özelliği ile bu inanılmaz aletlerin
tadını çıkarma imkanı sunuyor. Bu senaryoda Wehrmacht ve Panzer Elite
birliklerini bir arada yönetiyoruz. Aynı şekilde commander abilityleri
de miks edilmiş halde. İsterseniz tamamiyle savunma odaklı oynayabilir,
butter-fly mayınları ve booby tuzaklarından yararlanabilir, isterseniz
en iyi savunma saldırıdır mantığıyla Firestorm ve V1 gibi önemli
silahları kullanabilirsiniz. Bu gibi sayıda özelliği CP (command point)
kazandıkça açıyoruz. Şehirdeki belli karakol bölgelere asker göndererek
oradaki birlikleri uyandırmamız isteniyor. Bunu yaparak MG42,
Stormtrooper gibi farklı asker sınıflarından yararlanabiliyoruz ve aynı
zamanda karakol etrafındaki üniteler emrimiz altına giriyorlar. Falaise
Pocket da Causeway benzeri savunmaya yönelik bir oynanışa sahip.
Başlarda üzerinize gelen düzinelerce müttefik tankının Flak88'lerin gücü
altında ezilişini izlemek eğlenceli olsada, gittikçe güçlenen müttefik
saldırılarında bir süre sonra etkisiz kalacaklar. Bu noktadan sonra ise
elinizdeki sınırlı birlikler ile bir mucize bekleyeceksiniz. Çoklu
Oyuncu
Tales of Valor yeni ordular getirmiyor olsa da 3
yeni çoklu oyuncu moduyla karşımıza çıkıyor. Bu modlar oyunda
Operations olarak geçiyor. Operation; Stonewall, PanzerKrieg ve Assault.
Operation
- Stonewall: Bu modda co-op olarak oynuyoruz, yani bilgisayara
karşı takım olarak savaşıyoruz. Belli stratejik noktaları tutmaya
çalışarak durmaksızın saldıran düşman dalgalarına karşı savunma
yapıyoruz. Tales of Valor ile birlikte gerçekten çok iyi yapay zeka
geliştirmeleri geldi. Örneğin artık bir Skirmish oyununda hard veya
expert computera karşı gerçekten zorlanıyorsunuz. Aynı şekilde 2 vs 2
bir oyunda arkadaşınız oyundan düşerse yerine geçen yapay zeka size
arkadaşınızı aratmıyor. Stonwall'da da yapay zekanın gücünü
hissediyorsunuz.
Operation - PanzerKrieg: Tank
savaşı modu. Axis veya Allied olarak 3 vs 3, 2 vs 2 veya 1 vs 1
oynanabiliyor. Her tankın kendine özgü yetenekleri mevcut. Oyun Victory
Point kontorüle bağlı olarak seyrediyor. VPleri 500 veya 1000 olarak
ayarlayabiliyorsunuz. Şu an için sadece 1 harita mevcut ve bu haritada
tutmanız gereken 3 farklı nokta var. Her noktanın getirdiği özel
silahlar ve askerler var. Bu 3 mod içinde en popüleri şu an için
PanzerKrieg.
Infantry Point: Askeri destek
noktası. Bu noktayı belli süre tuttuğunuz zaman 2 farklı asker çağırma
şansınız oluyor; Stealth ve Anti-Infantry squads. Anti-Infantry düşmanın
anti-tank savunmalarını yok etmek için en iyi seçim. Stealth Infantry
ise biraz daha pahalı ama kesinlikle hakkını veren bir ünite. Sniper
tüfekleri ve yapışkan anti-tank bombalarıyla her türlü tehdite karşı
hazırlıklılar.
Mortar Point: Mortar noktası bize
harita içinde top ve havan desteği sağlıyor. Mortar noktası sizdeyken
düşmanlarınız hareketsiz olduklarında üzerlerine otomatik olarak top
mermileri düşüyor ve aldıkları ağır hasarın yanında geçici olarak da
hareketsiz hale geliyorlar.
Radio Point: Radyo
noktası bize elimizdeki munitions(cephane) ile kullanbileceğimiz özel
yetenekler sağlıyor. Axis ve Allied'ın kendilerine özgü 3 yeteneği
mevcut. Bu özellikler şöyle; Müttefiklerin Recon-Run, Strafing-Run,
Bombing-Run. Almanların Recon Flare, Firestorm ve Henschel Strafing-Run.
Noktaları elinizde tuttukça bu özellikleri sırasıyla açabiliyorsunuz.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Kısaca
tanklardan bahsetmek gerekirse;
Almanya;
Hotchkiss:
Savaş alanındaki en hızlı tank ve stratejik noktaları hızlı ele
geçirmek için en iyi seçim. Yüksek hızını zayıf zırhı ile ödüyor. Mayın
bırakma özelliği oyundaki tüm tanklar içindeki en eşsiz özellik.
Panzer
IV: Oyundaki en stabil tank diyebilirim. Self-repair,
Triple-shot, Armorskirt ve Flank-Speed gibi çok önemli geliştirmeye
sahip. Panzer IV ile her türlü saldırıya hazırlıklısınız.
Panther:
Uzun menzilli topu, zırhı ve namlu gücüyle PanzerKrieg'in en etkili
tanklarından. Zayıf noktası ise oldukça ağır hareket ediyor olması.
Amerika
& İngiltere;
Hellcat: Hız ve çeviklik
için tasarlanmış bir tank. Kamuflaj özelliği ile birlikte ilk vuruşunuz
ambush olarak bonus kazanıyo ve düşmanınıza ölümcül bir darbe
indiriyorsunuz.
Sherman: Hız ve güç olarak
dengelenmiş bir tank. Zırh delici mermi ve uzun menzilli top
geliştirmeleri mevcut. En önemli özelliği ise mayın temizleyebilme
özelliği.
Churchill: Panther kadar yavaş bir tank.
Ama hull-down gibi etkili savunma taktikleriyle ondan aşağı kalmıyor.
Churchill savunma amaçlı bir tank ve etrafındaki diğer tanklara da
yararlı bufflar verebiliyor.
Assault: Assault
hemen hemen Warcraft 3 modu Defense of the Ancients (DotA) ile aynı
oynanışa sahip. Karşılıklı kahramanlar seçiliyor ve oyun başlıyor. Bir
çok çeşitli amaçlara hizmet edebilen herolar mevcut. Engineer,
Commander, Heavy Weapons Specialist, Sniper, Commando bunlardan
bazıları. 2 yapay zeka devamlı birbiriyle savaşırken, siz herolarınız
ile fark yaratmaya çalışıyorsunuz. Ve yine DotA'daki gibi adam
öldürdükçe seviye atlıyorsunuz. Yeni araçlar:
Oyuna
eklenen 9 yeni aracı çoklu oyuncu modlarında kullanabiliyoruz.
Araçların görevleri eskilerine göre hemen hemen aynı. sadece güç ve hız
değişimleri oluyor. Kullanmak istediğiniz aracı oyuna girmeden önce
seçebiliyorsunuz.
M18 Hellcat (Amerika): Eski
M10 "Wolverine" ile hemen hemen aynı güçte. Sadece biraz daha güçlü
zırha sahip ve ek olarak 50. Kalibrelik makineli tüfek geliştirmesi ile
M10'un eksiğini kapatıyor. M10 yerine seçebiliyoruz.
T17
Staghound (Amerika): Düzenli olarak çift atış yapan topa sahip
bu hafif zırhlı çok ölümcül olabiliyor. İlk rütbeyi alır almaz da
armor-skirtlere sahip oluyor ve yok edilmesi çok güç hale geliyor. Şu an
oyuna büyük dengesizlik getirmiş durumda ve eğer CoH'u çoklu oyunculu
olarak oynuyorsanız Tales of Valor'u almak için tek başına bir sebep
olabilir. Greyhound yerine seçebiliyoruz.
Staghound AC
(İngiltere): Görünüş olarak Amerikan versiyonu ile aynı, fakat
ek olarak 2 kat güçlü zırh ve 50. Kalibre makineli tüfeğe sahip. Tek
eksiği Amerikan versiyonunda olan Double-shot (çift-atış) olmaması.
Cromwell Command Tank yerine seçebiliyoruz.
Kangoroo
Carrier (İngiltere): Bu ağır zırhlı taşıyıcı içerisinde 4 slot
ünite alabiliyor. sağlam savunmaları yararak arkadan saldırmak için çok
etkili bir araç. Zırhı da gayet dayanıklı. Cromwell tank yerine
seçebiliyoruz.
Tiger Tank "205" (Wehrmach):
Michael Wittmann'ın senaryosunda kullandığımız tankı. Senaryodaki ek
özellikleri sunmuyor tabiki. Sadece yeni kamuflaj ve yeni sesler
getiriyor. Blitzkrieg Tiger'ı yerine seçebiliyoruz.
Schwimmwagen
Type 166 (Wehrmacht): Volkswagen Schwimmwagen... Savaş
alanında eski Motorcycle'dan çok daha iyi iş çıkarıyor. Daha hızlı ve
daha dayanıklı ve her türlü arazide rahatça ilerleyebiliyor. Motorcycle
yerine seçebiliyoruz.
Gescutzwagen (Wehrmacht):
Hotchkiss şasisi üzerine üretilen bu tank yok edici 75mm'lik ölümcül
topuyla şu an oyundaki en güçlü anti-tank konumunda. Ne yazıkki
fire-rate olarak biraz yavaş kalıyor. Direk olarak MG42 ile gelmesi de
büyük artı. Stug IV yerine seçebiliyoruz.
Schwimmwagen
Type 128 (Panzer Elite): Type 128, Wehrmacht'ın 166'sına göre
epey farklı. Öncelikle saldırma gücü yok ve daha önceki yikrad gibi
sadece noktaları ele geçirmek için kullanabildiğimiz bir keşif ünitesi
görevi görüyor. Seçtiğimiz Doctrine'e göre yine özel yetenekler mevcut.
Scorch özelliği en işe yarayanı gibi görünüyor. Oyunun başıda bile
düşmanlarınızın kaynağını kesebiliyorsunuz. Tank Destroyer Doctrine'ini
seçerseniz 35 munitions karşılığı standart mayın döşeme özelliği
geliyor. Luftwaffe'de ise Marking-Target yani düşmanı işaretleme
özellğine sahip oluyorsunuz. İşaretlediğiniz düşmanı 25 saniye boyunca
haritada nerede olursa olsun görebiliyorsunuz. Bence Schwimmwagen Type
166 bu yeni 9 ünite içinde en işe yarayanı. Ve şimdiden bir çok Allied
oyuncusu bu araçtan şikayetçi olmaya başladı. Kettenkrad yerine
seçebiliyoruz.
Hotchkiss Light Tank (Panzer Elite):
Fransızlardan ele geçirilmiş ve Alman mühendisliğiyle modifiye edilmiş
Hotchkiss yeni 9 ünite içinde en işe yaramazı belkide. Hem geç geliyor,
hem geldiği zaman kendisinden daha üstün tanklara karşı zorlanıyor. 2
farklı geliştirmesi mevcut; 50mm H35 Up-gun ve Walking Stuka. Stuka
geliştirmesi 150 munitions istemesine rağmen Wehrmacht'ın Stukasının
aksine 6 roket yerine 4 roket olarak geliyor. Bu tankı Panzer IV Support
Tank'ın yerine pek tercih edeceğiniz sanmıyorum.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Tales
of Valor Ruslar veya Japonlar'ı getirmiyor olabilir, çok büyük bir oyun
süresi de sunmuyor olabilir. Ama Tales of Valor halen bir Company of
Heroes oyunu ve o inanılmaz grafikleri, detayı, atmosferi ve eşsiz
oynanış tarzıyla ayakta kalabiliyor. Yeni çoklu oyuncu modları, 3 yeni
senaryo, Direct-Fire özelliği, yeni haritalar ve yeni üniteler bir
Company of Heroes fanatiği için yeterli sayılabilecek şeyler. Şu an için
en büyük eksiği Operations modları bayağı tutulduğu halde oyunculara
sınırlı sayıda harita sunulması. İnsanlar şimdiden aynı haritayı
oynamaktan sıkıldılar. Ama Relic'in en geç bir kaç aya kadar yeni
haritalar ekleyeceğine eminim. Relic'in büyük problemlerinden biri de
yamaları çok geç yayımlıyor olması. Oyuncularla beraber devamlı olarak
çalışan bir denge takımları var fakat hataları düzeltmekte biraz tembel
davranıyorlar sanırım. Tales of Valor'dan 3 gün önce yayımlanan yama
oyuncular tarafından Nisan ayından beri bekleniyordu. Bu durum biraz da
firmanın o zamanlar Dawn of War 2 ile meşgul olmasına bağlanabilirdi.
Zira Dawn of War 2 çıkacağı aralar oyundaki istatistik sitemi tamamen
çökmüştü ve kazanıp kaybettiğimiz oyunlar istatiklerimize işlenmiyordu.
Ve en sinir bozanı da bazen yenildiğiniz zaman yenilgi alabiliyordunuz. O
zamandan bu zamana çok oyuncu kaybetti CoH. Şu an sunucularda bir
problem yok, istatistikler düzgün çalışıyor, automatch düzeltildi.
Sunucularda yaşanan aşırı yüklenme problemi de sunucu kapasitelerinin
arttırılmasıyla çözüldü. Yeni yamayla birlikte şimdiye kadar herşey
yolunda görünüyor. Umarız böyle devam eder. Son söz olarak; Bir RTS
sever veya 2. Dünya Savaşı meraklısıysanız, ve daha önce Company of
Heroes heyecanını yaşamadıysanız Tales of Valor iyi bir başlangıç
olabilir. Mevcut 4 ordu; Amerika, İngiltere, Werhmacht ve Panzer Elite, 9
yeni ünite, 3 yeni çoklu oyuncu modu ve 3 senaryo oynama fırsatınız
olacak. Böyle düşününce oyun fiyatını hak ediyor gibi. Fakat daha önceki
2 oyuna zaten para vermişseniz Tales of Valor'u alırken paranınızın
hakkını vermediğini hissedebilirsiniz. Company of Heroes: Tales of Valor
bu senenin güçlü RTS oyunlarından ve yine RTS türüne bir çok yeni
özellik kazandırarak raflarda yerini aldı.
Salı Tem. 19, 2011 2:24 pm tarafından glewci
» Xara3d5 3 boyutlu yazi yazma programi (dj isimleri yazmak icin şahane)
C.tesi Nis. 16, 2011 10:24 am tarafından erhan2188
» Hareketli Avatar Yapımı
C.tesi Mart 12, 2011 9:47 pm tarafından (fog)'(x)
» Sjsro 11d'li Media.pk2...!!
C.tesi Mart 12, 2011 1:26 pm tarafından womekan
» Pet (Horse, Wolf, Kervan vs.) Auto Pot.
Salı Şub. 15, 2011 5:11 pm tarafından wiar01
» Silkroad'ı 3D Oynayın! Bir İlk :)
Perş. Şub. 03, 2011 4:38 pm tarafından Fleyd
» Kangurularla Apaçi
Perş. Şub. 03, 2011 3:35 pm tarafından (fog)'(x)
» EiffeL Kulesi Önünde Apaçi :)
Perş. Şub. 03, 2011 3:33 pm tarafından (fog)'(x)
» Apaçi Marşı- Bağlama&Gitar
Perş. Şub. 03, 2011 3:27 pm tarafından (fog)'(x)
» Apaçi Müziği - Gitar Versiyon
Perş. Şub. 03, 2011 3:21 pm tarafından (fog)'(x)