”Her kötü olayın ardından mutlaka iyi olaylar da bu kötü
olayların ardı-sıra gelecektir.”Anlamına gelmektedir.
Bu cümlenin hemen önünde de Sago ”ne olur üzme kendini”
demektedir,Burada sabretmenin gerekli olduğunu ve olan kötü bi olayda
intihar gibi bi olayın yapılmaması gerektiğini,
Böyle kötü olayların ardından mutlaka sevinçlerin yaşanacağını belirtmek
istemektedir…
Şimdi ilk önce sabırla ilgili birkaç ayet;
“Sizi korku, açlık, mallardan, canlardan ve ürünlerden biraz eksiltmekle
elbette deneriz. Sabredenleri müjdele!”Bakara sûresi (2), 155
Bu üstteki âyette, korku, açlık, mal, can ve ürün kaybı gibi
müslümanların tâbi tutulacağı imtihan çeşitleri sayılmaktadır. Bütün
bunlar karşısında sabırlı davranan ve Allah’a karşı güvenini
kaybetmeyen, teslimiyetini bozmayan mü’min kazanacaktır. Bu kazancın
niteliğini aşağıdaki âyet haber vermektedir.
“İçinizdeki mücâhidlerle sabredenleri ortaya çıkarıncaya
kadar elbette sizi deneyeceğiz.”
Muhammed sûresi (47), 31
Bu âyet, mücâhidler ile sabırlı davrananların birbirlerine çok yakın
olduklarını, yani sabrın da bir nevi cihad demek olduğunu anlatmaktadır.
O halde cihad ne ölçüde babayiğit işi ise, sabır da aynı şekilde
yiğitçe bir tavırdır. Hele cihadın güçlüklerine sabretmek ise, başlı
başına ayrıca bir cihad anlamındadır. Hayattaki imtihanların hikmeti de
bu mücâhidler ile sabredenlerin ötekilerden ayrılıp ortaya çıkarılması,
belirlenmesidir.
Şimdi de intihar etmenin haramlığı ve ne denli büyük bir
günah olduğu ile ilgili bikaç sihirli kelam;
İntihar, İslâm’ın haram kıldığı büyük günahlardan birisidir.
Bir Müslümanın kendi kendisini öldürmesi, başka birisini öldürmesinden
daha büyük bir cinayet ve günahtır. Bu sebeble âlimler, intihar edenin
cenaze namazını kılınır mı, kılınmaz mı şeklinde ihtilâfa bile
düşmüşlerdir. Bu ihtilâf, başkasını öldüren katil hakkında yoktur.
Katilin cenaze namazı kılınır.
Kalbinde îmanın zerresi olan bir kimse, böyle büyük bir
günaha ve kötü âkıbete razı olmaz, kendini öldürmeye teşebbüs etmez.
Resûl-i Ekrem Efendimiz, intihar etmenin büyük günah olduğunu pek çok
hadîs-i şerîflerinde haber vermiştir. Bir hadîs-i şerif’te şöyle
buyurulur:
“Kendini boğarak öldüren kimse, Cehennem için boğmuş olur.
Kendini vuran kimse, Cehennem için vurmuş olur.” (Buhârî, Cenâiz 84)
Demek oluyor ki mü’min te’sirinde kaldığı dünyevî bir
hâdisenin zorluğuna tahammül edemeyip böyle büyük bir günahı işlemeye
teşebbüs etmemelidir. Zira mü’minin nazarında dünyanın en büyük ve en
kötü hâdisesi bile, âhiret mes’elesi yanında büyük sayılmaz, korkutucu
olmaz. Dünya nasıl olsa fânidir, gelip geçicidir.
Bu gün dayanılmaz zannederek intihara insanı zorlayan
hâdiseler, bir müddet sonra aslında hiç o derece üzülmeye değmediği
ortaya çıkabilir, zamanla unutulur, yerine yeni mes’eleler zuhur eder.
Sabrın, musibetin geldiği ilk anda gösterilmesinin hikmeti de
buradadır.
İmanlı insanlar böyle fâni ve geçici şeyleri, geçmeyecek elem
ve keder sanarak onların altında ezilmezler. Bu da geçer yahu, diyerek
sabır gösterirler, sabrın sevabını kazanmaya çalışırlar. Böylece o
musibetli hâli haklarında rahmete çevirirler.
İntihar edenin cenaze namazı kılınır. Çünkü ortada imandan
çıkmak gibi bir durum yoktur. Sadece îman zâfiyetinden, hâdiselerin
tazyikine dayanamama durumu vardır. Bu sebeble intihar edenin cenaze
namazı kılınır. Ancak o müntehir, âhirette intihar cezasını çektikten
sonra, Cennet girmeye hak kazanacaktır.
İntiharın büyük günah oluşunun sebeblerinden biri de, insanın kendini
öldürmeye yetkili olmamasıdır. İnsan vücûdu, Allah’ın binasıdır. O
binayı kim yaptı ise, o yıkacaktır. İnsanın kendi vücuduna ve nefsine
sâhip olması söz konusu değildir…
olayların ardı-sıra gelecektir.”Anlamına gelmektedir.
Bu cümlenin hemen önünde de Sago ”ne olur üzme kendini”
demektedir,Burada sabretmenin gerekli olduğunu ve olan kötü bi olayda
intihar gibi bi olayın yapılmaması gerektiğini,
Böyle kötü olayların ardından mutlaka sevinçlerin yaşanacağını belirtmek
istemektedir…
Şimdi ilk önce sabırla ilgili birkaç ayet;
“Sizi korku, açlık, mallardan, canlardan ve ürünlerden biraz eksiltmekle
elbette deneriz. Sabredenleri müjdele!”Bakara sûresi (2), 155
Bu üstteki âyette, korku, açlık, mal, can ve ürün kaybı gibi
müslümanların tâbi tutulacağı imtihan çeşitleri sayılmaktadır. Bütün
bunlar karşısında sabırlı davranan ve Allah’a karşı güvenini
kaybetmeyen, teslimiyetini bozmayan mü’min kazanacaktır. Bu kazancın
niteliğini aşağıdaki âyet haber vermektedir.
“İçinizdeki mücâhidlerle sabredenleri ortaya çıkarıncaya
kadar elbette sizi deneyeceğiz.”
Muhammed sûresi (47), 31
Bu âyet, mücâhidler ile sabırlı davrananların birbirlerine çok yakın
olduklarını, yani sabrın da bir nevi cihad demek olduğunu anlatmaktadır.
O halde cihad ne ölçüde babayiğit işi ise, sabır da aynı şekilde
yiğitçe bir tavırdır. Hele cihadın güçlüklerine sabretmek ise, başlı
başına ayrıca bir cihad anlamındadır. Hayattaki imtihanların hikmeti de
bu mücâhidler ile sabredenlerin ötekilerden ayrılıp ortaya çıkarılması,
belirlenmesidir.
Şimdi de intihar etmenin haramlığı ve ne denli büyük bir
günah olduğu ile ilgili bikaç sihirli kelam;
İntihar, İslâm’ın haram kıldığı büyük günahlardan birisidir.
Bir Müslümanın kendi kendisini öldürmesi, başka birisini öldürmesinden
daha büyük bir cinayet ve günahtır. Bu sebeble âlimler, intihar edenin
cenaze namazını kılınır mı, kılınmaz mı şeklinde ihtilâfa bile
düşmüşlerdir. Bu ihtilâf, başkasını öldüren katil hakkında yoktur.
Katilin cenaze namazı kılınır.
Kalbinde îmanın zerresi olan bir kimse, böyle büyük bir
günaha ve kötü âkıbete razı olmaz, kendini öldürmeye teşebbüs etmez.
Resûl-i Ekrem Efendimiz, intihar etmenin büyük günah olduğunu pek çok
hadîs-i şerîflerinde haber vermiştir. Bir hadîs-i şerif’te şöyle
buyurulur:
“Kendini boğarak öldüren kimse, Cehennem için boğmuş olur.
Kendini vuran kimse, Cehennem için vurmuş olur.” (Buhârî, Cenâiz 84)
Demek oluyor ki mü’min te’sirinde kaldığı dünyevî bir
hâdisenin zorluğuna tahammül edemeyip böyle büyük bir günahı işlemeye
teşebbüs etmemelidir. Zira mü’minin nazarında dünyanın en büyük ve en
kötü hâdisesi bile, âhiret mes’elesi yanında büyük sayılmaz, korkutucu
olmaz. Dünya nasıl olsa fânidir, gelip geçicidir.
Bu gün dayanılmaz zannederek intihara insanı zorlayan
hâdiseler, bir müddet sonra aslında hiç o derece üzülmeye değmediği
ortaya çıkabilir, zamanla unutulur, yerine yeni mes’eleler zuhur eder.
Sabrın, musibetin geldiği ilk anda gösterilmesinin hikmeti de
buradadır.
İmanlı insanlar böyle fâni ve geçici şeyleri, geçmeyecek elem
ve keder sanarak onların altında ezilmezler. Bu da geçer yahu, diyerek
sabır gösterirler, sabrın sevabını kazanmaya çalışırlar. Böylece o
musibetli hâli haklarında rahmete çevirirler.
İntihar edenin cenaze namazı kılınır. Çünkü ortada imandan
çıkmak gibi bir durum yoktur. Sadece îman zâfiyetinden, hâdiselerin
tazyikine dayanamama durumu vardır. Bu sebeble intihar edenin cenaze
namazı kılınır. Ancak o müntehir, âhirette intihar cezasını çektikten
sonra, Cennet girmeye hak kazanacaktır.
İntiharın büyük günah oluşunun sebeblerinden biri de, insanın kendini
öldürmeye yetkili olmamasıdır. İnsan vücûdu, Allah’ın binasıdır. O
binayı kim yaptı ise, o yıkacaktır. İnsanın kendi vücuduna ve nefsine
sâhip olması söz konusu değildir…
Salı Tem. 19, 2011 2:24 pm tarafından glewci
» Xara3d5 3 boyutlu yazi yazma programi (dj isimleri yazmak icin şahane)
C.tesi Nis. 16, 2011 10:24 am tarafından erhan2188
» Hareketli Avatar Yapımı
C.tesi Mart 12, 2011 9:47 pm tarafından (fog)'(x)
» Sjsro 11d'li Media.pk2...!!
C.tesi Mart 12, 2011 1:26 pm tarafından womekan
» Pet (Horse, Wolf, Kervan vs.) Auto Pot.
Salı Şub. 15, 2011 5:11 pm tarafından wiar01
» Silkroad'ı 3D Oynayın! Bir İlk :)
Perş. Şub. 03, 2011 4:38 pm tarafından Fleyd
» Kangurularla Apaçi
Perş. Şub. 03, 2011 3:35 pm tarafından (fog)'(x)
» EiffeL Kulesi Önünde Apaçi :)
Perş. Şub. 03, 2011 3:33 pm tarafından (fog)'(x)
» Apaçi Marşı- Bağlama&Gitar
Perş. Şub. 03, 2011 3:27 pm tarafından (fog)'(x)
» Apaçi Müziği - Gitar Versiyon
Perş. Şub. 03, 2011 3:21 pm tarafından (fog)'(x)