Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, il milli eğitim müdürlüklerine, Seviye Belirleme Sınavı’na (SBS) katılan öğrencilerden Yılsonu Başarı Puanı (YBP) ile SBS puanları arasında 20 ve daha fazla fark olanların belirlenerek bunun nedenlerinin incelenmesi, sorumlu öğretmen ve yöneticiler hakkında işlem yapılması talimatı verdi.
Çubukçu, il milli eğitim müdürlüklerine "SBS Sonuçlarının Değerlendirilmesi" konulu bir genelge gönderdi.
Genelgede, OKS’nin 2008’de son kez yapıldığını ve aynı yıl Ortaöğretim Kurumlarına Geçiş Sistemi’nin uygulamaya konulduğunu anımsatan Çubukçu, Ortaöğretime Geçiş Sistemi’nin en önemli unsuru olan SBS’nin ilköğretimin 6, 7 ve 8. sınıflarında sadece o sınıf düzeyindeki öğretim programlarında yer alan kazanımların dikkate alındığı, öğrencinin kişisel başarısını ölçen objektif bir ölçme aracı olduğunu belirtti. YBP’nin ise öğrencilerin öğretim yılı boyunca tüm derslerde göstermiş oldukları performansa dayalı değerlendirmelerin sonucu olarak ortaya çıktığını ifade eden Çubukçu, her iki boyutta da değerlendirmelerin öğretim programlarındaki kazanımlarla ilişkili olarak belirlendiğini anlattı.
Bu sistemin öğrencilerin ortaöğretim kurumlarına yerleştirilmesinde çok boyutlu ve sürece dayalı bir sıralama sağlamasının yanında öğrenci, öğretmen ve okul başarılarının değerlendirilmesi ve geliştirilmesi için de önemli bir bilgi kaynağı oluşturduğunu belirten Çubukçu, diğer taraftan da e-Okul sistemiyle öğrenci ve okul bilgilerinin merkezi bir veri tabanında toplandığını, bunun da araştırma-geliştirme çalışmaları için imkan sağladığını anlattı.
SBS sonuçları ile e-Okul imkanlarının uygun şekilde, değerlendirilmesinin öğrenci ve okul başarılarının artırılmasında önemli katkılar sağlayacağını ifade eden Çubukçu, bakanlıkta bu yönde araştırma ve değerlendirme çalışmalarının sürdüğünü, değerlendirme sonuçlarının ilgili konuların geliştirilmesi ve iyileştirilmesi amacıyla kullanıldığını dile getirdi.
-"KABUL EDİLEMEZ DURUMA GELDİ"-
Söz konusu verilerin öğrenci ve okul bazında değerlendirmesinin yapılarak öğrenci başarısının artırılmasına yönelik önlemler alınmasının "önemli ve gerekli" olduğunu vurgulayan Çubukçu, şunları kaydetti: "Bu sebeple 7 ve 8. sınıflarda görev yapan öğretmenlerimizin sınıflarında bulunan öğrencilerin e-Okul bilgileri ve SBP sonuçlarına göre incelemeler yaparak, veli ile iş birliği suretiyle öğrencinin zayıf yönlerini belirleyerek noksanlıklarının giderilmesi ve başarının artırılması için çalışmalar yapmaları gerekmektedir. Bunun için okul içinde veya aynı eğitim bölgesinde bulunan okullarda zümre öğretmenlerinin, öğrencilerin başarısına katkı sağlayacak çalışmaları işbirliği içinde yürütmeleri gerekmektedir.
Ayrıca, son zamanlarda çeşitli platformlarda dile getirilen, bazı okullarda YBP’lerin gerçeğe aykırı olarak yükseltildiği iddiaları öğretmenlik mesleğinin onuru ve okullarımızın itibarı açısından kabul edilemez bir duruma gelmiştir. Söz konusu iddialar Bakanlığımız tarafından incelenmektedir." Konuya ilişkin geçen yıl da bir genelge yayımlandığını belirten Çubukçu, bu genelgede de il milli eğitim müdürlüklerinde komisyonlar kurularak öğrencilerin YBP ve SBS puanı arasında 30 ve daha fazla fark görülen öğrencilerin durumlarının incelenmesinin, haksız bir uygulama söz konusu ise mevzuat çerçevesinde gerekli işlemin yapılmasının istendiğini anımsattı.
Nimet Çubukçu, "Bu yıl da aynı çalışmaların yapılarak, sınava katılan öğrencilerden YBP ve SBS puanları arasında 100 puanlık sisteme göre 20 ve daha fazla fark olanların belirlenmesi, bu farkın nedenleri ile ilgili inceleme yapılması, haksız bir uygulama varsa sebep olan öğretmen ve yöneticiler hakkında gerekli işlemin yapılması, sonuçtan ilgili genel müdürlüklere bilgi verilmesini" istedi.
Çubukçu, il milli eğitim müdürlüklerine "SBS Sonuçlarının Değerlendirilmesi" konulu bir genelge gönderdi.
Genelgede, OKS’nin 2008’de son kez yapıldığını ve aynı yıl Ortaöğretim Kurumlarına Geçiş Sistemi’nin uygulamaya konulduğunu anımsatan Çubukçu, Ortaöğretime Geçiş Sistemi’nin en önemli unsuru olan SBS’nin ilköğretimin 6, 7 ve 8. sınıflarında sadece o sınıf düzeyindeki öğretim programlarında yer alan kazanımların dikkate alındığı, öğrencinin kişisel başarısını ölçen objektif bir ölçme aracı olduğunu belirtti. YBP’nin ise öğrencilerin öğretim yılı boyunca tüm derslerde göstermiş oldukları performansa dayalı değerlendirmelerin sonucu olarak ortaya çıktığını ifade eden Çubukçu, her iki boyutta da değerlendirmelerin öğretim programlarındaki kazanımlarla ilişkili olarak belirlendiğini anlattı.
Bu sistemin öğrencilerin ortaöğretim kurumlarına yerleştirilmesinde çok boyutlu ve sürece dayalı bir sıralama sağlamasının yanında öğrenci, öğretmen ve okul başarılarının değerlendirilmesi ve geliştirilmesi için de önemli bir bilgi kaynağı oluşturduğunu belirten Çubukçu, diğer taraftan da e-Okul sistemiyle öğrenci ve okul bilgilerinin merkezi bir veri tabanında toplandığını, bunun da araştırma-geliştirme çalışmaları için imkan sağladığını anlattı.
SBS sonuçları ile e-Okul imkanlarının uygun şekilde, değerlendirilmesinin öğrenci ve okul başarılarının artırılmasında önemli katkılar sağlayacağını ifade eden Çubukçu, bakanlıkta bu yönde araştırma ve değerlendirme çalışmalarının sürdüğünü, değerlendirme sonuçlarının ilgili konuların geliştirilmesi ve iyileştirilmesi amacıyla kullanıldığını dile getirdi.
-"KABUL EDİLEMEZ DURUMA GELDİ"-
Söz konusu verilerin öğrenci ve okul bazında değerlendirmesinin yapılarak öğrenci başarısının artırılmasına yönelik önlemler alınmasının "önemli ve gerekli" olduğunu vurgulayan Çubukçu, şunları kaydetti: "Bu sebeple 7 ve 8. sınıflarda görev yapan öğretmenlerimizin sınıflarında bulunan öğrencilerin e-Okul bilgileri ve SBP sonuçlarına göre incelemeler yaparak, veli ile iş birliği suretiyle öğrencinin zayıf yönlerini belirleyerek noksanlıklarının giderilmesi ve başarının artırılması için çalışmalar yapmaları gerekmektedir. Bunun için okul içinde veya aynı eğitim bölgesinde bulunan okullarda zümre öğretmenlerinin, öğrencilerin başarısına katkı sağlayacak çalışmaları işbirliği içinde yürütmeleri gerekmektedir.
Ayrıca, son zamanlarda çeşitli platformlarda dile getirilen, bazı okullarda YBP’lerin gerçeğe aykırı olarak yükseltildiği iddiaları öğretmenlik mesleğinin onuru ve okullarımızın itibarı açısından kabul edilemez bir duruma gelmiştir. Söz konusu iddialar Bakanlığımız tarafından incelenmektedir." Konuya ilişkin geçen yıl da bir genelge yayımlandığını belirten Çubukçu, bu genelgede de il milli eğitim müdürlüklerinde komisyonlar kurularak öğrencilerin YBP ve SBS puanı arasında 30 ve daha fazla fark görülen öğrencilerin durumlarının incelenmesinin, haksız bir uygulama söz konusu ise mevzuat çerçevesinde gerekli işlemin yapılmasının istendiğini anımsattı.
Nimet Çubukçu, "Bu yıl da aynı çalışmaların yapılarak, sınava katılan öğrencilerden YBP ve SBS puanları arasında 100 puanlık sisteme göre 20 ve daha fazla fark olanların belirlenmesi, bu farkın nedenleri ile ilgili inceleme yapılması, haksız bir uygulama varsa sebep olan öğretmen ve yöneticiler hakkında gerekli işlemin yapılması, sonuçtan ilgili genel müdürlüklere bilgi verilmesini" istedi.
Salı Tem. 19, 2011 2:24 pm tarafından glewci
» Xara3d5 3 boyutlu yazi yazma programi (dj isimleri yazmak icin şahane)
C.tesi Nis. 16, 2011 10:24 am tarafından erhan2188
» Hareketli Avatar Yapımı
C.tesi Mart 12, 2011 9:47 pm tarafından (fog)'(x)
» Sjsro 11d'li Media.pk2...!!
C.tesi Mart 12, 2011 1:26 pm tarafından womekan
» Pet (Horse, Wolf, Kervan vs.) Auto Pot.
Salı Şub. 15, 2011 5:11 pm tarafından wiar01
» Silkroad'ı 3D Oynayın! Bir İlk :)
Perş. Şub. 03, 2011 4:38 pm tarafından Fleyd
» Kangurularla Apaçi
Perş. Şub. 03, 2011 3:35 pm tarafından (fog)'(x)
» EiffeL Kulesi Önünde Apaçi :)
Perş. Şub. 03, 2011 3:33 pm tarafından (fog)'(x)
» Apaçi Marşı- Bağlama&Gitar
Perş. Şub. 03, 2011 3:27 pm tarafından (fog)'(x)
» Apaçi Müziği - Gitar Versiyon
Perş. Şub. 03, 2011 3:21 pm tarafından (fog)'(x)